Specificaties 65" Ultra HD 3D OLED TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 65EG960V Zwart Review

Mbruurs 30 augustus 2015, 1.889 views

LG 65EG960V Zwart

Op uitnodiging van LG de LG 65EG960V en 55EG960V mogen bewonderen. En dan ook echt bewonderen. Dit is televisie kijken optima forma. Wat een perfect beeld, op een bepaald moment zelfs letterlijk kippenvel. Door de OLED techniek is zwart ook echt zwart, met een ongeëvenaard contrast.

Pluspunten

• Perfect beeld
  • Zwart is zwart
  • Contrast is ongeevenaard
  • inuitieve afstandstandbediening
  • Goed geluid
  • WebOS 2.0 snel en

Minpunten

• lastig te gebruiken met universele afstandsbediening
  • duur
  • groot voor gemiddelde huiskamer
  • Aanwijs muis

Inbrandgevoeligheid Score: 3
Een wonder op TV gebied zijn de LG 65EG960V en 55EG960. Dit is televisie kijken optima forma. Wat een perfect beeld, op een bepaald moment zelfs letterlijk kippenvel. De beeldkwaliteit van deze televisie is zo geweldig dat je alléén maar wilt blijven kijken.

Door de OLED techniek is zwart ook echt zwart, met een ongeëvenaard contrast, wat zeker opvalt wanneer er de tuner wordt gestart zonder analoog signaal, een betere test is er waarschijnlijk niet. Hier krijg een een witte tekst met een aantal veranderde kleuren op een voornamelijke zwarte achtergrond. De kijkhoek was geen probleem, vanuit iedere hoek was het beeld helder met behoud van optimale kleur en contrast. Iets wat met LED technologie (door het gebruik van backlight) gewoon weg niet haalbaar is.

De LG 65EG960V en 55EG960V is aan de bovenste helft slechts 5 mm dik, de onderste helft is iets dikker. In deze onderste helft bevinden zich de elektronica en speakers. De TV heeft 3 USB en HDMI aansluitingen, de analoge aansluiting is aanwezig maar zal in de praktijk niet gebruikt gaan worden vermoed ik. Het geluid is goed maar wil je helemaal intens genieten van een 4K film op deze TV dan sluit je hier minimaal een 5.1 multi-media set op aan.

Hierbij ook mijn enige punt van zorg. Op dit moment heb ik alles gecentreerd rond mijn multi-media omgeving en maak gebruik van een universele afstandsbieding. Door het gebruik van de smart remote van LG met een muis aanwijzer vermoed ik dat dit niet meer gaat werken, waardoor er meerdere afstandsbedieningen gebruikt moeten worden. Dit heb ik helaas niet kunnen uit testen.

LG webOS (voorheen HP webOS en Palm webOS) is echt op zijn plaats in deze TV, het maakt de bediening en configuratie zeer intuïtief. WebOS reageert snel en configureerbaar voor de persoonlijk meest gebruikte items. Een van de betere besturingen voor TV die ik heb gezien.

De 65 inch is behalve aan de prijs ook groot, zie in de afbeelding rechts van de TV een bierflesje als referentie. Mijn persoonlijke grens ligt toch bij 55 inch, maar ook deze is niet voor ieder budget weggelegd. De LG 65EG960V zal zo rond de ¤6000 worden geprijsd en de 55EG960V zo rond de ¤4500. Zoals gezegd forse prijzen voor een gemiddeld gezin, maar daarvoor krijg een een TV die een hele dikke 9 verdiend, of moet ik zeggen een 10-.

Heb jij ook een LG 65EG960V Zwart?

Recent een 55'' led TV van LG gekocht bij aansluiten defect geconstateerd, direct contact gezocht met LG via de chat. Tot op heden geen oplossing voor het probleem, geen enkele garantie terwijl je die wettelijk wel hebt. Zij claimen hem nagekeken te hebben aan de hand van de door mij gestuurde foto's. Zij willen hem repareren tegen 1155,00 ¤ Ik koop nooit meer een TV van LG. Hun slogan moet aangepast worden naar LG Live is good without LG.