Specificaties 7.2-kanaals met 105W versterker en 8x HDMI - Bekijk alle specificaties

Denon AVR-X3100W Review

santi410Newbie 30 augustus 2015, 848 views

Denon AVR-X3100W

Ik was op zoek naar een reciever die zowel mijn HK3480 als mijn avr-132 van HK kan vervangen in 1 apparaat. In deze denk ik die gevonden te hebben. Dit multiroom apparaat heeft op ieder speakerkanaal een behoorlijk vermogen en geluidskwaliteit, waardoor ik in een stereo-opstelling dezelfde kwaliteit kan behalen.

Pluspunten

• Redelijk compact
  • multiroom met dezelfde uitgangsspecs
  • vele ingebouwde streamingdiensten
  • Vrij in te stellen ingangsconfiguratie (analoog en digitale ingangen)
  • Airplay/Bluetooth
  • Handmatige afregeling (eq en niveau) per kanaal mogelijk
  • Fijne app als remote
  • Eenvoudig en intu´tief in te stellen

Minpunten

• subwoofer uitgangen niet toe te wijzen
  • geen USB aansluiting op de achterkant
  • zwakke afstandsbediening

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik was op zoek naar een reciever die zowel mijn HK3480 als mijn avr-132 van HK kan vervangen in 1 apparaat. In deze denk ik die gevonden te hebben. Dit multiroom apparaat heeft op ieder speakerkanaal een behoorlijk vermogen en geluidskwaliteit, waardoor ik in een stereo-opstelling (zone2) dezelfde kwaliteit kan behalen als in zone 1.
Wordt in een stevige doos geleverd met alleen noodzakelijke accessoires.
In een half uurtje had ik m aangesloten en werkte hij. De bediening is behoorlijk intu´tief. Ik heb er wel voor gekozen om zelf de speakers af te regelen en heb daarom de bijgeleverde microfoon nog niet gebruikt.
Minder puntje is dat de 2 subwooferuitgangen niet afzonderlijk in te stellen zijn voor bv de aparte zones (althans nog niet gevonden hoe).
Kortom een geweldig apparaat tot nu toe.
Gebruik hem nu met klipsch RF15

Heb jij ook een Denon AVR-X3100W?

Hoi Santi,

Vraagje heeft de denon wake on lan? Met andere woorden als hij uit staat en ik zegt op spotify op mijn mobiel dat de denon een liedje moet spelen gaat de denon dan automatisch aan en automatisch het liedje afspelen? Werkt dit principe ook voor andere ingangen zoals hdmi etc?

Bedankt alvast voor je reactie!
Ik ga deze namiddag in de Hifi zaak kijken en luisteren naar deze, mijn Pioneer VSX2020 heeft nare kuren en zal vervangen worden.