Specificaties 0,96" scherm met 8GB opslag - Bekijk alle specificaties

Sandisk Clip Jam 8GB Zwart Review

incaz 29 augustus 2015, 957 views

Sandisk Clip Jam 8GB Zwart

Een complete speler maar met een goedkope uitstraling. Voor mij geen verbetering ten opzichte van de originele Sansa Clip.

Pluspunten

• Erg klein en licht
  • Fel scherm

Minpunten

• Goedkope uitstraling
  • Geen uit-vergrendeling

Geluidskwaliteit Score: 4
Nu mijn oorspronkelijke Sansa Clip (niet eens de plus of zip) aan het eind van z'n leven is werd het tijd voor een nieuwe. Maar waar die oorspronkelijke Clip een hele chique uitstraling heeft, voelt deze aan alle kanten vooral goedkoop en niet zo degelijk. Wat scherpe randjes waar voor- en achterkant op elkaar aansluiten, de toetsen voelen niet zo stevig, het doorschijnende plastic aan de achterkant vind ik niet echt mooi, de volumeknopjes zitten voor mijn gevoel aan de verkeerde kant maar zijn vooral te klein en te glad om prettig te bedienen.

Ten opzichte van de Clip is de felheid van het scherm flink vergroot. Dat maakt het in elk geval goed afleesbaar in de zon wat bij de Clip niet altijd goed ging. (Maar zou een nadeel kunnen zijn in het donker. Te fel is ook niet altijd fijn.) Ook zijn wat teksten wat groter en dikker aangezet. Dat komt de leesbaarheidin sommige opzichten ten goede maar samen met de animaties, de layout, voelt ook dat goedkoper en minder verfijnd aan dan het was.
(En ik bleek wel gehecht te zijn aan die 2 verschillende kleurtjes in mijn oude schermpje. Het is natuurlijk niet iets om een speler op af te keuren, maar het is gewoon jammer dat de nieuwste versie van iets wat goed beviel niet 'net wat beter' is maar juist in veel opzichten net wat minder.)

De muziek klinkt verder gewoon zoals muziek hoort te klinken en lijkt mij in orde. Aangezien ik vaak muziek luister in de trein en bus is de perfecte kwaliteit niet zo belangrijk. De FM lijkt niet uitzonderlijk goed maar heb ik ook niet uitgebreid getest.

De bediening is niet heel erg veel anders dan de oorspronkelijke versie. Dat houdt in dat het redelijk te doen is, maar soms ook vaak klikken en je hebt soms (zeker bij taalvoorkeur Nederlands) erg weinig overzicht omdat er maar weinig tekst in het scherm past.

Voor mij nog een erg groot nadeel: er zit geen vergrendeling op. Als de speler aan staat kun je de toetsen nog vergrendelen met de back-button, maar de uitknop is niet te vergrendelen. En dus is de kans erg groot dat de speler aangaat en leegloopt als ik hem in een vakje van mijn rugzak doe. (Een probleem waar ik al ruim 20 jaar mee worstel helaas.)

In z'n geheel is de speler het dus voor mij net niet, zeker in combinatie met de prijs.

Heb jij ook een Sandisk Clip Jam 8GB Zwart?