Chieftec UNC-210S-B Review

• Voeding
  • Ruimte
  • Stof-filter
  • Slot

Minpunten

• PCI ipv. PCI-e Riser-card
  • Screw-less cover?

Koelvermogen Score: 4
Toegankelijkheid Score: 4
Features Score: 4
Momenteel heb ik drie van deze kasten en gebruik ze naar volle tevredenheid.

Ik heb er nu 3x een 1TB S-ATA 3.5" schijven ingebouwd, welke redelijk dicht op elkaar zitten, maar de ruimte tussen de schijven is genoeg om de HDD's goed te kunnen koelen.

Er is een nomraal ATX bordje in met een Intel E8400.

De koeling is voor de rest prima, ik heb momenteel alleen de achterste 8x8 fan draaien (de gene die achter de HDD's zitten) ~[zie afbeelding 2]

De standaard fans zijn acceptabel maar ik heb ze toch vervangen, dit komt misschien wel omdat ik er nog een stapel van heb liggen.

De voorste twee 8x8 fans draaien niet en het hele syteem kan het prima bij houden!

De lucht die uit de server kast wordt geblazen is wel warm maar niet TE warm.

Aan de voorkant zit een afsluitbare klep welke met een slot dicht gezet kan worden, ok dit slot heb ik vervangen (waar ik ook een hele stapel van heb liggen), zodat ik om al mijn Chieftec kasten dezelfde soort sloten heb en met 1 master key ze open kan maken.

De klep is van binnen bekleed met een filter, die redelijk veel stof tegenhoud!

De standaard mee geleverde voeding trekt het ook prima.

De kast is net iets te laag (2U) voor uitbreidingskaarten, daarom is er een Riser-card meegeleverd. ~[zie afbeelding 3]

Het probleem is dat de meeste moederborden tegenwoordig op die plek een PCI-e aansluiting hebben ipv. PCI. Maar ik moest mijn servertje wel uitbreiden met extra gigabit-kaartje (USB is dan niet echt een optie).

Op de chieftec site hadden ze een Riser-card met een PCI-e aansluiting. Helaas was deze Riser-card toen nergens te bestellen in Nederland, dus heb ik het in Duitsland besteld. ~[zie afbeelding 4]

Misschien zou het makkerlijk zijn als de cover Screw-less was geweest, maar de scrhoevjes blijven uiteraard wel het degelijkst :)

Op het moment van schrijven (15 mei 2009) draait me server nog steeds probleemloos met 1 fan.

De temperaturen:
CPU Core 0 53 C
CPU Core 1 53 C
HDD1 41 C
HDD1 43 C
HDD1 42 C
MOBO 42 C

Levering was ook super: grote doos!
Standaard voeding: Prima!
Montage: Overal makkelijk bij, veel schroefjes

offtopic:
Rare spel/grammatica fouten > komt door mijn dyslexie

Heb jij ook een Chieftec UNC-210S-B?