Specificaties Rad. HD3870 (775MHz), 512MB GDDR4 - Bekijk alle specificaties

Sapphire HD 3870 512MB GDDR4 PCI-E Review

joeyschrama 15 mei 2009, laatste update op 17 mei 2009, 780 views

Sapphire HD 3870 512MB GDDR4 PCI-E

Pluspunten

• Mooie beeldkwaliteit
  • Hoge FPS rate!
  • aansluiting voor HD-TV

Minpunten

• Geluidsproductie
  • Een erg lange videokaart

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb de videokaart net binnen en gelijk in mijn pc gezet,
Toen ik mijn pc aanzette was eigenlijk het eerste wat me opviel de geluidsproductie.
Komt boven mijn voeding, casefan en mijn cpu-fan uit (Voeding: Coolermaster m520 Cpu-fan: zalman ****)
Maar dat is niet zo'n groot probleem voor mij.
vervolgens eventjes 3dmark03 gedraaid en dit is de score: http://nl.tinypic.com/r/2zfjzwx/5
8911 3DMarks met tops van meer dan 250 FPS!!
Zon 2000 3dmarks meer als mijn: Asus eah3650 512Mb ddr3 die ongeveer max 60 fps haalde.
Daarna met rivatuner Eventjes het beste uit mijn videokaart gehaald en vervolgens 40127 3dmarks ( alle grapichs + anti aliasing of full) http://i42.tinypic.com/14vn0g4.jpg met tops van meer als 3000 FPS Jazeker meer als 3 duizend fps!!!

de rest van mijn pc is:
1. Cpu: intel e8400 (3.0 ghz dualcore.. overclocked naar 3.8 ghz)
2. 2 wd sata hdd's van 500 mb
3. 4 gig kingston 800 mhz werkgeheugen (DDR 2)
4. asus p5e-vm do Moederbord
5. Samsung syncmaster 2242nw 22" Breedbeeld lcd monitor
met windows xp hunter 1.5 (media center edition)

De online Fps game Warrock Doet het er prefect mee op full grapichs en cod4 ook (op full grapichs)
de temperatuur blijft rond de 50/70 graden..
Voor de rest:
Heel goed verpakt (besteld via azerty) in een grote doos gevult met luchtbellenplastic (grote bellen)
daarin de doos van de Gpu zelf. opengemaakt en ook HEEL goed ingepakt met dat zwarte schuim.
Alles is er bij aanwezig. kabels verloopjes (zelf's kabels van je voeding naar de videokaart) en natuurlijk de installatie cd-rom!

Naar mijn idee een perfecte videokaart om te gamen!

Heb jij ook een Sapphire HD 3870 512MB GDDR4 PCI-E?

Plaatje? Idle temps? Koeler? Heb je aan alternatieven gedacht? Mag ik vragen waarom je geen 4850 gekocht hebt? Stukkie sneller en maar een tientje duurder toch?

Het is "graphics" trouwens. ;)
Grappig dat ik met mijn overoude x800pro agp 12000 punte haalde in 3dmark03. misschien handig om daarom de instelling van 3dmark03 erbij te geven;)
Ik speel ook warrock op full graphics 1920x1080 met 2x 4850, gfx 1 heeft 24% gemiddelde last, en gfx 2 0%. niet heel erg goede benchmark dus. cod4 kan mijn 2600xt op max ook trekken. Welke resolutie vermelden is ook handig
Warrock staat ook bekent om zijn slechte grafics. Zelfs op mijn oude 7600GT kan ik dat spel prachtig spelen.

Dat jij (hiermee bedoel ik de review schrijver) cod4 op full grafics goed kan spelen betwijfel ik een beetje. Ik heb twee van deze kaartjes in crossfire lopen in combinatie met een Q6600 @ 3.6Ghz, een Asus P5K Deluxe Wifi/AP en 4GB geheugen en ik heb toch wel wat framedrops.

[Reactie gewijzigd door xp7amrkr op 15 mei 2009 17:46]

Ik speel COD4 op een amd 3400+, 2 gb, x1950gt agp. In singleplayer kan ik met gemak alles op de hoogste settings spelen. Het draait overal wel erg goed heb ik ondervonden, als je maar een goede grafische kaart hebt.
COD5 draait echter erg slecht bij mij
COD5 draait hier wel weer soepeltjes. Alles op hoogste settings met 1680-1050 is vloeiend speelbaar. Zal eens kijken of ik zo tijd heb om de fps te meten die ik in COD4 en COD5 haal.
Heb hier een AMD Athlon 5600+ en 4 GB intern geheugen, met een 9600GT (Goed vergelijkbaar met een HD3870) en dat draait ook perfect op allerhoogste settings, zelfs mét AA en AF aan.
Dus ik vraag me af hoe het zit.
op verzoek download ik nu 3dmark06 om te testen.
de resulotie die ik heb gebruikt is: 1680x1050
en de anti aliasing op 16x als ik het goed heb.
Over een half uurtje staat de score van 3dmakr06 er ook bij!
Mvg Joey
Waarom gebruik je geen 3dmark06 om te benchmarken?
Het zijn geen filmpjes maar realtime gerenderde animaties. Als het filmpjes waren had het moeilijk je hardware kunnen testen.

Het hele idee van 3DMark is juist kijken hoeveel frames van de animatie binnen de gegeven tijd kan renderen.