Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Rapoo 9060 Blade II Review

RarehikingNewbie 27 augustus 2015, laatste update op 27 augustus 2015, 433 views

Rapoo 9060 Blade II

Mooi en compact toetsenbord met degelijke uitstraaling. Gebrekkige verbinding met het toetsebord en de muis ging snel kapot

Pluspunten

• Mooi en compact ontwerp
  • prettige toetsen
  • voeld kwaltatief aan

Minpunten

• slechte verbinding met toetsenbord
  • Scroll wheel gaat snel kapot

ongeveer 1,5 jaar geleden ging ik opzoek naar een compact en mooi draadloos toetsenbord om op de bank te gebruiken. (ik heb mijn PC op de TV aangesloten)

En dit toetsenbord is zeker mooi en compact. De metalen behuizing geeft het een degelijke uitstaling. Het gebruik echter niet. Al snel kreeg het toetsenbord problemen met de verbinding. Hoewel op de verpakking een bereik van 10 M staat heeft mijn toetsenbord al storing op 3 m. Dit heb ik opgelost met een usb verleng kabel waardoor de ontvanger nu dichterbij licht. Na ongeveer een half jaar ging het scroll wheel al kapot. Hierdoor scrolt die soms spontaan omhoog of naar beneden. Dus scrollen doe ik niet meer met de muis. Als ik het scoll wiel echt nodig heb gebruik ik een andere muis.

Een zeer mooi toetsenbord met erg vervelende gebreken.

Heb jij ook een Rapoo 9060 Blade II?

4 sterren voor bouwkwaliteit?? Binnen een half jaar stuk lijkt me een garantiegevalletje, en geen 4 sterren waard.
Oh, zonder de taalnazi uit te willen hangen: wellicht is een spelcheckertje een ideetje voor je?
De 4 sterren voor bouwkwaliteit zijn vooral verdiend door de stevige behuizing, manier waarop de baterijen in de muis zitten enz. Ik heb over de scoren zitten twijfelen maar een 3 en een half kon niet gegeven worden. Daarnaast heb ik meerderen muizen van verschillende merken met een kapot scroll wheel. Schijnbaar een probleem wat vaker voorkomt. Daarom vind ik het gesneuvelde scroll wieltje minder zwaar wegen als een robuuste behuizing en ben ik toch tot een positieve score gekomen. Verder werkt het scrollen op internet wel door een x op het scrol wheel te klikken en de muis naar boven of beneden te slepen wat het probleem wat minder ernstig maakt.
Bedankt voor de opmerking over de taal, ik heb de tekst even in word gezet voor spelling controle.