Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2 Review

Darkman7 26 augustus 2015, 151 views

Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2

Super router, beste die ik ooit heb gehad, Beter dan TP-link, US robotics etc etc in MIJN ervaring. Simpel menu, PPPoE interface is prima, haalt bedraad 95 Mbit.

Pluspunten

• Extreem snel voor zijn formaat
  • Super stabiele verbindingen
  • Wi-fi bereik en snelheid erg goed, met externe antenne's waarschijnlijk iets beter dekking

Minpunten

• Voor het geld dat er in 2010 ( 40 euries media markt of zo ? ) is betaald heb ik niets te zeuren
  • De blauwe ledjes soms wat verwarrend te interpreteren of een kabel nu "live"is of niet
  • Niet in 1 oogslag te zien of hij up is bij de ISP, dan moet je even op de router inloggen en bij de internet status kijken.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 3

Ik ben net over naar een GIgabit verbinding die 950 Mbit trekt en dus zal ik afscheid moeten nemen van mijn kleine witte vriend. Ik heb hem welgeteld 3x moeten resetten in 5 jaar tijd maar dat lag meer aan het feit dat internet er toen uit lag denk ik dan dat de router zelf zijn werk niet goed deed. 0 packet loss en wi-fi verbindingen extreem stabiel. De wi-fi verbinding haalt denk ik zo'n 7-8 meter maximaal in een Appartement van Gewapend beton wat ook nog eens super dik is en waar de gemiddelde boorhamer moeite mee heeft, dus dat kan ik de router zelf niet kwaliijk nemen,

Heb jij ook een Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2?