Muvit Glass Protection Screenprotector voor Samsung Galaxy S6 Review

Blur 26 augustus 2015, 337 views

Muvit Glass Protection Screenprotector voor Samsung Galaxy S6

Lijkt een geweldig product, maar het plaatsen was een hels en mislukt karwei. Erg gevoelig voor stofjes bij het plaatsen en nadien niet te corrigeren.

Pluspunten

• Stevig

Minpunten

• Niet herplaatsbaar/corrigeerbaar
  • Plaklaag trekt stof aan en dus niet schoon te plaatsen

Een nieuwe telefoon wil je natuurlijk lang mooi houden. Vandaar dat ik altijd een stevige case kies en een extra laag bescherming voor het scherm wil. Dat laatste deed ik bij mijn vorige telefoons altijd met een plastic plakker die gemakkelijk verkrijgbaar zijn en die werkten eigenlijk altijd best.

Bij de aanschaf van een nieuwe case zag ik ook de nieuwe serie van Muvit die in plaats van plastic, bestaan uit een dun laagje Tempered Glass. Na een productpresentatie waar men met een hamer een lichte tik op het scherm geeft ontstaat er een flinke barst. Bij het verwijderen van de beschermlaag is het alleen die laag die kapot is gegaan, maar het scherm er onder heeft niets geleden en is schadevrij.

Oke, de kans dat een zwaar voorwerp op die manier je telefoon raakt en je scherm vernield is misschien klein, maar het toont wel de kracht van het product. Ook sleutels leken geen gevaar voor deze beschermlaag en dus heb ik deze aangeschaft.

De instructie is simpel. Reinig het scherm met het bijgeleverde doekje en zorg dat het scherm stofvrij is. Verwijder de beschermsticker van de plaklaag en laat de cover langzaam op het scherm los.

Zo simpel dat het probleemloos zou moeten gaan. Helaas. Het scherm was in mijn geval zeer zeker vrij van stof. Toch zag je na het bevestigen duidelijk stofjes tussen het scherm en de cover. Het lukte niet om deze "weg te strijken". Dan maar een poging om de cover los te halen en opnieuw te bevestigen. Dat gaat dus ook niet, want de stevige plaklaag neemt de stofjes mee van het scherm en die krijg je met geen mogelijkheid meer los.

Omdat ik zeker weet dat het scherm stofvrij was lijkt het er op dat de plaklaag wat statisch wordt als je de plastic beschermlaag los haalt en daardoor wat stof aantrekt. Als er eenmaal een stofje aan de plaklaag plakt krijg je die ook met geen mogelijkheid meer weg.

Heb jij ook een Muvit Glass Protection Screenprotector voor Samsung Galaxy S6?