Specificaties GF GTX 980 Ti (1,178GHz), 6GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI GTX 980 Ti GAMING 6G Review

Nervoize 24 augustus 2015, laatste update op 3 februari 2016, 1.041 views

MSI GTX 980 Ti GAMING 6G

Enorm goede prijs/kwaliteit-verhouding. Temperaturen zijn oké, maar heb videokaarten gezien die koeler waren.

Pluspunten

• Overclockbaarheid
  • Geluidsproductie
  • Uiterlijk
  • Temperatuur

Minpunten

• Backplate wordt enorm warm

Drivers en compatibiliteit Score: 5

MSI GTX 980 Ti Gaming 6G review

Introductie
Ik heb het tot een week of 5 geleden gedaan met een enkele videokaart. Dit beviel mij goed, alleen voor de ultieme ervaring heb ik gekozen om een tweede videokaart aan te schaffen. De reden hiervoor was omdat ik GTA V niet voluit kon draaien op FullHD. Ik had gemiddeld zo'n 40-50 FPS met alles aan en ook alles op het hoogste. Hierbij moet je denken aan MSAA en MSAA reflection op X8. LETOP: Ik heb niet aan de frame-scaling optie gezeten, omdat ik dat nutteloos vind. Ik heb ook de koelpasta vervangen, dit heeft de videokaarten wel 3 graden koeler gemaakt! :+ Overigens heb ik niet alle hardware toegevoegd, enkel de belangrijke hardware.

Enkele videokaart
Ik heb een beetje getest tot hoever ik de videokaart kon overclocken en het is mijn gelukt om een boost van 1459MHz core/8GHz memory te behalen door alleen de power-limit tot het maximale (109%) te zetten. De videokaart wordt niet warmer dan 80C onder full-load. Zoals ik in de introductie al aangaf, is de videokaart niet geschikt om GTA V op alles maximaal te draaien.

Twee videokaarten
... Oftewel, SLI. Ik ben zeer tevreden over deze keuze, vooral omdat het de eerste keer is dat ik twee videokaarten tegelijk in een systeem heb zitten. Het enige wat mij tegenvalt, maar dat is niet eens een groot probleem, is de temperatuur. De temperatuur liep op zijn toppunt naar 94C tijdens GTA V zonder vsync.

Idle zijn de ventilatoren meestal uit van beide kaarten, maar het komt regelmatig voor dat de bovenste videokaart toch de fans aan moet zetten omdat de videokaart dan boven de 60C komt.

Ik heb 3DMark Extreme en Unigine Heaven 4.0 gedraaid. De resultaten vielen mij niet tegen! In beide tests heb ik de videokaarten overclocked. Gek genoeg heb ik een verschil van 580 punten bij een SLI opstelling i.p.v. een single-GPU opstelling. Dat betreur ik nogal.

- http://www.3dmark.com/3dm/10282895?
Overclocken
Ben begonnen met het overclocken om te kijken hoever ik de videokaart kan "Pushen". Heb eerder al aangegeven dat de videokaart(en) zonder voltage toe te voegen op 1447MHz draaien maximaal (+105). Met voltage toegevoegd (+32mV) zit ik momenteel op 1469MHz. Ik ben momenteel nog steeds bezig met testen, en zal later hier foto's en resultaten van posten. Ik ben het momenteel aan het testen met 1 GPU en zal dit later in SLI proberen. Hoogste temperatuur tot nu toe 80C met 74% fanspeed.

Momenteel hooguit een 1489MHz op de core, gek genoeg klokt de kaart zich ten alle tijden terug naar 1477MHz maximaal. Al staat de voltage op +87mV.

Heb jij ook een MSI GTX 980 Ti GAMING 6G?

Meer advertenties