Specificaties 48" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE48H6240AW Zwart Review

Jlampie 21 augustus 2015, laatste update op 29 januari 2016, 1.355 views

Samsung UE48H6240AW Zwart

Prima tv met voldoende opties, Prachtig beeld en een simpele maar snelle smartHub.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Netwerk koppeling makkelijk (lan/wifi)
  • Snelle clear motion rate
  • 4 HDMI aansluitingen
  • SmartHub

Minpunten

• Sechte handleidingen
  • Geluid kan beter
  • kabelbinder achterzijde plankt niet

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Recent in de aanbieding (588,00) deze TV gekocht. Ik was opzoek naar een 48inch tv met een snelle beeld verwerking. Trouwens laatste type met SmartHub software, de nieuwe versies hebben Tizen.

Ik wilde eigenlijk geen 3d tv omdat dan (volgens vrienden) de beeld kwaliteit van de normale tv kijken slecht zou zijn. Nou niks is minder waar. Prachtig HD kwaliteit met mooie kleuren.

Tijdens het installeren meteen recentste software gedownload, dit ging prima. Alles is erg duidelijk en je hoeft geen handleiding te gebruiken. De online handleidingen zijn verschrikkelijk. Veel vermeldingen "indien beschikbaar in het land". Ook komt geen enkel plaatje overeen met de menu style van de tv.
De menu's op de tv zijn echter duidelijk te volgen en met de "standaard" afstandsbediening van Samsung is alles goed te bedienen. Ik vind de afstandsbediening een pre, een ingewikkelde afstandsbediening met mega veel knoppen vind ik niks.

Ook de Smartview 2.0 app is een leuke bijkomstigheid, met de Ipad is Youtube te koppelen waardoor de eerst op je Ipad een filmpje op kan zoeken en dan pushen naar de tv. Ik heb nog geen draadloos toetsenbordje en muis nodig gehad maar te meer ik de smart functies gebruik ga ik er denk ik wel een aanschaffen.

De anynet+ functie is echt slecht. Moest de apparaten weer verwijderen om de afstandsbediening functie terug te krijgen. Mijn homecinema en tv waren helemaal van slag. Snap überhaupt niet de meerwaarde van de functie.

Voor de rest moet ik hem nog verder testen maar so far so good.
Prijs - Kwaliteit is wat mijn betreft prima in orde en een aanrader.

Tv / internet provider: KPN Glasvezel

edit 29-1:
Van de week ook infraroodverlenger geïnstalleerd voor kpn iptv. Deze werd bijgeleverd van Samsung. Werkt als een trein! klepkastje kan dicht blijven.

Heb jij ook een Samsung UE48H6240AW Zwart?

Hoe is de smart hub vergeleken met het nieuwe Tizen?
Voor mij is de smarthub snel genoeg, heb geen irritatie met k400plus logitech toetsenbord. Apps draaien prima, bijv. youtube duurt circa 30 sec om te koppelen...

Vandaag ook widi getest met win10, erg relaxed.