Specificaties 15,6" (3200x1800), 1,256TB (hdd+ssd) - Bekijk alle specificaties

HP Envy 15-AE047ND Review

HNies 18 augustus 2015, laatste update op 19 augustus 2015, 663 views

HP Envy 15-AE047ND

Nieuwe laptop ter vervanging van mijn "oude" MSI GT663R Aangezien ik minder game op mijn laptop (eigenlijk alleen nog maar Diablo III) en vaker op de bank zit te stoeien met foto bewerking vond ik een nieuwe lichtere laptop nodig.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Gebruikte materialen
  • Scherm
  • Geluid
  • Performance

Minpunten

• Bug met Vingerafdruk scanner
  • Verder nog niets gevonden

Vandaag mijn nieuwe laptop mogen ontvangen.

Eerste indruk: Erg goed.
Laptop ziet er niet alleen goed uit maar de gebruikte materialen voelen ook goed aan. De hele laptop is van aluminium.
  • Het UHD scherm is ook erg goed. Mooie kleuren en erg scherp.
  • Het geluid is mooi voor een laptop. De Bang & Olufsen speakers zijn erg goed te noemen. De equalizer maakt het mogelijk een passende geluidsweergave te vinden.
Na het uitpakken gelijk maar de Windows upgrade naar Windows 10 gedaan. De hele laptop voelt snel aan.

Update:
Foto's toegevoegd.
Na de eerste dag, nu eindelijk een dag van "normaal" gebruik:

Na de Windows 10 upgrade ook de laatste drivers ge´nstalleerd. Dit gaf een bug met de vingerafdruk scanner. Die heeft een led lampje dat continue bleef knipperen. best wel irritant. Gezocht op Google wat een oplossing kon zijn. Opnieuw driver ge´nstalleerd (die du al was geupdate) en probleem was weer weg. Blijkt een buggy ledje te zijn als je het op internet naleest. Vooralsnog gebruik ik het niet dus later maar uitzoeken hoe en wat.

Toetsenbord nu ook wat meer kunnen gebruiken. En ondanks dat de travel van de toetsen niet veel is vind ik het toch goed typen. Ik heb er geen problemen mee.

Muispad is ook erg goed. Veel beter dan mijn vorige MSI die nogal onresponsive was. Deze is erg goed. Multitouch doet het ook erg goed.

Natuurlijk ook weer Diablo III ge´nstalleerd en dat draait super soepel. Ook met een erg mooi beeld.

Voor de foto bewerking Lightroom ge´nstalleerd. Ik moet er nog echt mee aan de slag maar de SSD zorgt ervoor dat Lightroom super soepel werkt.

Dat was toch ÚÚn van de redenen dat ik deze laptop heb aangeschaft. Zowel een SSD van 256G als een Standaard HD van 1T Voor m'n foto opslag.

Over het Scherm kan ik kort zijn. Mooi en Scherp. Goede kijkhoeken en de ontspiegeling zorgt voor een rustig gebruik van de laptop (dat was met mijn MSI duidelijk minder)

Zodra ik meer op te merken heb zal ik het hier plaatsen.

Heb jij ook een HP Envy 15-AE047ND?

Deze laptop is een van mijn keuzes, ik ga hem dus mogelijk aanschaffen maar ik mis nog wat informatie waar je misschien na deze tijd antwoord op kan geven:

-Hoe zit het met de accuduur? (en dan niet onder full load natuurlijk :p )
-Hoe speelt het met die smalle up- en downtoetsen?
-De laptop leunt op het scharnierpunt van het beeldscherm bij gebruik, ondervindt je hier nog hinder?
-Je schrijft als pluspunt dat het geluid goed is, maar hoe goed? zou je eventueel een frequentietest kunnen doen?

Antwoorden op mijn vragen zouden mij kunnen helpen met beslissen :)
Accuduur is bij normaal gebruik op Automatisch (Aanbevolen door HP) ongeveer 3,5 - 4 uur. Met Energiebesparing mode haal ik ongeveer 6 uur. Op Hoge prestatie en met gaming haal ik ongeveer 2 uur.

Ik speel niet met de smalle toetsen (Diablo voornamelijk met muis) maar als je die wil gaan gebruiken zal het wel lastiger gaan. De up en down toetsen zijn erg klein. Voor normaal gebruik te doen, maar voor gaming lijkt het me geen doen.

Geen hinder bij het scharnieren in mijn geval. Het zorgt dat de laptop een tikje opgelift wordt, hierdoor krijg je meer lucht onder de laptop wat goed is voor koeling, en een iets aangepaste houding van je handen.

Ik heb even een simpele frequentie test (https://www.youtube.com/watch?t=136&v=qNf9nzvnd1k) uitgevoerd;
Vanaf 70Hz tot 13500 HZ is geluid hoorbaar. (maar ben al 42 :) en kwam vroeger veel in clubs dus ga niet zomaar van mijn gehoor uit hahaha)

[Reactie gewijzigd door HNies op 15 september 2015 14:27]

Sta op het punt de HP Envy te kopen voor fotobewerking. Zag een behoorlijk kritische review op Techzine. @Skunkopaat, wat zijn je ervaringen tot nu toe? Ik ga vooral voor deze specificaties voor het fotobewerken met Photoshop. Lijkt me voor het geld op dit moment de beste keus. Graag je reactie.