Specificaties 4,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei Ascend G525 Zwart Review

ThijsvanOrsouw 18 augustus 2015, laatste update op 18 augustus 2015, 88 views

Huawei Ascend G525 Zwart

Goede telefoon voor de prijs. Je krijgt precies wat je verwacht van een (toen ik hem kocht) ¤135,- smartphone. De accu is wel goed bij matig gebruik, gaat ongeveer 2 dagen mee en na een jaar gebruik 1 dag. Kwaliteit is net zo goed als toen ik hem kocht.

Pluspunten

• Goedkoop
  • ligt fijn in de hand
  • Loopt weinig vast
  • Handige telefoon
  • Goede kwaliteit
  • Betere smartphone dan verwacht
  • Mooi design
  • Start in letterlijk 6 sec. op

Minpunten

• Matige camera
  • te weinig opslag geheugen
  • matige accu (1,700mAh)
  • Niet zo'n heldere display

Goede telefoon voor de prijs. Je krijgt precies wat je verwacht van een (toen ik hem kocht) ¤135,- smartphone, niet meer en niet minder. Deze telefoon is perfect voor mensen die niet te veel willen spenderen aan een smartphone, maar die toch wel wat verwachten van hun telefoon en hem ook willen gebruiken. De accu is wel goed bij matig gebruik, alleen niet voldoende voor bijvoorbeeld gamers (Accu is 1,700mAh). Gaat ongeveer 2 dagen in de eerst maanden mee en na ongeveer 11 maanden bij normaal gebruik 1 dag. Kwaliteit is nogsteeds net zo goed als toen ik hem kocht. Hij loopt niet vaker vast naarmate hij ouder word. Hij gaat niet snel kapot. Mijne is 3 meter ver gevlogen, landde op een tafel met het scherm naar beneden, viel toen van de tafel af en landde toen of de grond op een hoek van de telefoon, ik had GEEN KRASJE! helemaal niks aan te zien of te merken! (een Iphone zou onbruikbaar zijn)

Het grootste nadeel en eigenlijk min of meer ook het enige nadeel is dat de opslagcapaciteit veel te weinig is. Je kunt alleen maar de apps erop zetten die je 'echt nodig hebt' en nog ongeveer 1 tot 3 games. Daarna zit je opslag vol en kun je sommige apps op je SD-kaart zetten, maar je kunt nooit de hele app verplaatsen naar de SD-kaart dus kun je ongeveer 1 tot 2 apps extra downloaden en dan zit je opslag écht vol. Dat maakt voor mij niet zo veel uit, maar voor bijvoorbeeld games is dit een serieus probleem. De camera is 5mp wat matig is, als je van foto's maken houdt is deze telefoon misschien net niet voldoende.

Er is maar 1GB RAM geheugen wat weinig lijkt maar het is echt voldoende. De telefoon is snel (vooral bij apps als Google, Snapchat, Facebook en alle apps die er van tevoren opstaan). Hij loopt niet vaak vast, en als dat wel gebeurd duurt het hooguit 90 seconden en is de batterij eruit halen niet nodig.
Vaak denken mensen dat Huawei niet zo'n goed merk is en dat je er niet veel van kunt verwachten, maar deze telefoon is beter dan ik had verwacht en als je er minder dan ¤135,- voor kunt krijgen is het het zeker waard!

Heb jij ook een Huawei Ascend G525 Zwart?