Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart Review

RHF 11 augustus 2005, 2.051 views

Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart

Pluspunten

• Snel 4ms LCD, strak design, DVI en analoge kabel meegeleverd, mooie weergave van foto's, film en games. Slanke randen. Blijft een plezier om met dit scherm te werken. Indrukwekkende 19" LCD.

Minpunten

• Materiaal keuze kan beter (bv. afdekkapje achterzijde). CD-ROM inhoud onduidelijk. Menustructuur kan beter en knoppen aan onderzijde op onderrand knullig te bedienen.

Na enig speurwerk op internet en na enkele reviews gelezen te hebben de LCD online gekocht. De voornaamste reden is de 4ms i.v.m. het gamen. Uit verschillende reviews blijkt de kleurweergave minder goed dan verwacht en komt deze LCD niet super goed uit de bus, op het gamen na dan. Tot nu toe ben ik heel tevreden en ik denk dat een gemiddelde computergebruiker (beetje digitale foto's en DV bewerken, internetten en af en toe een game) die minpunten niet eens opmerkt. Ik vind het echt een mooi beeld geven. Ik vergelijk het met een 15" Philips 150P (TFT), een Compaq MV900 (19" CRT) en mijn DELL labtop 1400x1050 pixels TFT, dat zijn de monitoren die ik nu gebruik. De Samsung geeft duidelijk het mooiste beeld.

Wat wel belangrijk is waar ik geluk mee heb gehad is het dode pixel gedoe rondom LCD's. Waar ik het scherm gekocht heb moest je vooraf al een dode pixel verzekering afsluiten. Bij het ophalen was dat niet meer mogelijk (tenzij ik het scherm zou weigeren,en dan opnieuw bestellen, enz.). Ik raad iedereen aan eerst het dode pixel beleid van de fabrikant en de verkopende partij door te lezen. Vooral de internetshops zijn heel vlug met het doorverwijzen naar de fabrikant. Het scherm kunnen testen in de winkel is een groot voordeel, jammer dat de prijzen zo verschillen.

• ATI9800pro@XT
  • Windows XP

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart?