Specificaties Bedraad Qwerty met Membraan toetsen - Bekijk alle specificaties

Steelseries Apex (Qwerty US) Review

Steelseries Apex (Qwerty US)

Apex staat voor het hoogste punt of top van iets. Dit heeft Steelseries toch ook echt geprobeerd duidelijk te maken met de Apex. Hun slagzin "press any key to win" kan je ook letterlijk nemen aangezien de keuze aan toetsen enorm is.

Pluspunten

• Goede kwaliteit materiaal
  • Veel functies
  • Goede indeling toetsen.
  • Kenmerkende fysieke eigenschappen
  • Verlichting in zones instelbaar
  • Nog meer macro functies
  • Mooi design
  • Extra USB poorten

Minpunten

• Erg groot, groter dan verwacht
  • Spatie toets maakt nogal wat geluid
  • Toets verlichting is niet per toets instelbaar
  • Vlek gevoelig

Specificaties
Verpakking
Uiterlijk
Software
Gebruik

Review: Steelseries Apex

================================================================================

Inleiding:

Onlangs heb ik een review geschreven voor een Steelseries Rival wit gaming muis. Omdat ik dermate enthousiast was van deze muis heb ik toch ook besloten om eens weer een kijkje te nemen bij de Steelseries toetsenborden. Mijn laatste toetsenbord van Steelseries was de Merc Stealth en hoe blij ik hier ook mee was heb ik deze destijds vervangen voor een mechanisch toetsenbord van ROCCAT.

De Apex is een vrij groot gaming toetsenbord van Steelseries en ondanks dat deze al enige tijd op de markt beschikbaar is ben ik toch echt benieuwd naar dit toetsenbord. Steelseries heeft ook al meerdere varianten van de Apex uitgebracht zo is er een RAW versie welke minder toetsen heeft en dus kleiner is en ook is er een Fnatic versie beschikbaar. Onlangs heeft Steelseries ook een mechanische versie van de Apex op de markt gebracht welke een stuk kleiner is dan het huidige model. Dit lijkt mij ook een erg fijn toetsenbord.

Steelseries is zoals we weten een vrij groot en bekend merk in de gaming scene. Ze bieden tal van gaming producten aan voor een erg schappelijke prijs. De Apex is te krijgen voor rond de 90 euro en biedt tal van mogelijkheden in verlichting en macro management. Ik vertrouw niet vaak op marketing, maar als producten gekoppeld worden aan bepaalde grote game namen dan geeft mij toch wel het idee dat het product aardig goed moet werken. Zo heeft Steelseries in samenwerking met Fnatic een aangepaste versie van de Apex uitgebracht wat volgens mij wel inhoudt dat de Apex geen slechte keuze kan zijn. Fnatic is zoals in een van mijn eerdere reviews vermeld een van de grootste en bekendste pro gaming teams ter wereld. Vooral in Counter Stike Global Offensive heeft Fnatic zich meermaals als de beste bewezen. Het lijkt mij dat pro teams zoals dit hun naam niet zomaar aan producten geven.

Onlangs heb ik dus een pakketje van mijn hond moeten afpakken aangezien hij de doos ook erg interessant vond.

In deze review beoordeel ik de Steelseries Apex zo objectief mogelijk met gebruik van veel foto's die ik host via Photobucket. Wel betreft het hier een gebruikers review, dus puur een beoordeling van mijn ervaring met dit product en dus geen technische testen en dergelijke aangezien dit niet iets is wat ik zelf interessant vind aan reviews. Mijn bedoeling is een review te schrijven met puur alleen de ervaringen van een veel eisende gebruiker met natuurlijk de bijbehorende gebruikers testen en foto’s.

Specificaties:

Hieronder de specificaties zoals deze op de website van Steelseries worden vermeld.

Steelseries Apex product pagina

Het belangrijkste aspect van de Apex is de hoeveelheid aan toetsen. Naast de standaardtoetsen, het nummerriek gedeelte, pijltjestoetsen en mediatoetsen is de Apex ook nog voorzien van 22 extra macrotoetsen.

De Apex is helaas niet voorzien van mechanische toetsen, maar is dus voorzien van 'traditionele' dome-schakelaars welke worden ingedrukt door middel van een rubberen kapje op een membraan welke de aanslag registreert.

Ook is de Apex zoals Steelseries het vermeld voorzien van "SUPERIOR ANTI-GHOSTING". Dit houdt in dat er op de veelgebruikte gaming gedeeltes van het toetsenbord tot wel 20 verschillende toetsen combinaties kunnen worden gemaakt zonder dat er een aanslag wordt gemist. Het betreft hier combinaties met de volgende toetsen: 1, 2, 3, 4, 5, Q, W, E, R, A, S, D, F, L-Ctrl, L-Shift, Space, en de vier pijltjestoetsen.

De Apex wordt aangestuurd door de Steelseries ENGINE 3. Hiermee kan onder andere de verlichting naar eigen zeggen worden aangepast met tot wel 16.8 miljoen verschillende kleuren in 5 zones.

De macrotoetsen boven de F-keys zijn verhoogd en volgens Steelseries zorgt dit ervoor dat deze makkelijker te bereiken zijn en zodat er sneller combinaties kunnen worden gemaakt.

De W toets is voorzien van bultjes zodat deze makkelijker te vinden is tijdens heftige game momenten en ook is er een speciale Steelseries toets aanwezig, waarmee de Windows toets kan worden uitgeschakeld. Dit is natuurlijk handig voor het geval dat je per ongeluk tijdens het gamen op de Windows toets drukt.

Er zijn ook nog 2 extra USB poorten aan de Apex toegevoegd, Deze kan je bijvoorbeeld gebruiken voor een USB stick of dergelijke.

Door middel van 2 USB stekkers wordt de Apex aangesloten op een computer. De tweede USB stekker zorgt natuurlijk voor de werking van de 2 aanwezige USB poorten.

Als ik de specificaties zo lees is dit wel een heel compleet toetsenbord.

Verpakking:

De Apex wordt geleverd in een kartonnen verpakking waarop we zoals bij vrijwel alle gaming apparatuur de belangrijkste specificaties kunnen vinden. De naam Steelseries Apex vinden we op elke hoek van de doos met een foto van de Apex.

Op de achterkant worden de belangrijkste aspecten van de Apex uitgelicht.

Openen we de verpakking van de Apex vinden we eerst nog een zwarte doos waar de Apex goed in ligt verpakt.

De Apex is zoals verwacht extra verpakt met een plastic bescherm zak. Dit zodat er natuurlijk geen krassen op kunnen komen.

De glimmende elementen van de Apex zijn extra voorzien van beschermende folie.

Als we de doos helemaal hebben uitgepakt hebben we een toetsenbord, twee rubberen voetjes, een korte handleiding en een sticker vel in ons bezit.

Uiterlijk:

Ondanks dat de Apex een vrij standaard rechthoekig toetsenbord is het toch echt een verschijning op zich. De Apex is nog groter dan dat deze er op foto’s eruit ziet. Dit komt natuurlijk mede door de 4 extra rijen aan macro toetsen. Twee rijen aan de linker zijde, een rij aan de rechterzijde en nog een hele rij boven de F toetsen. De Apex bevat duidelijk meer dan genoeg toetsen om menig geek helemaal los te laten gaan met het instellen hiervan.

Ook is de Apex voorzien van een vast zittende polssteun welke echter zelfs kan worden uitgebreid door een extra polssteun. Alsof de aanwezige nog niet groot genoeg zou zijn.

De Apex is rondom afgewerkt door mat/ ruw materiaal terwijl de binnenkant bij de toetsen is voorzien van glimmend materiaal. Niet vaak heb ik toetsenborden gezien die dermate kenmerkend zijn. Het gebruikte materiaal is stevig en de Apex voelt ook erg solide aan. Dit is dan ook de reden dat de Apex nogal zwaar is.

De toetsen van de Apex zijn een stuk lager dan die van een gemiddeld toetsenbord, het betreffen ook bijna platte toetsen welke dus maar een minimale ronding hebben voor de vingers. Persoonlijk vind ik dit zelf niet heel fijn in gebruik, maar dat komt natuurlijk ook deels door de gewenning aan hoog opstaande toetsen met een diepe ronding. Er wordt gezegd dat lage toetsen sneller zouden kunnen reageren als deze worden ingedrukt, echter ik verwacht niet dat dit meetbaar of merkbaar zal zijn.

De Apex heeft nog meer duidelijke kenmerken als we deze beter gaan bekijken. Zo heeft de Apex een erg grote ESC toets, deze is wel twee keer zo groot als de andere normale toetsen. Dit heeft natuurlijk het voordeel als je bijvoorbeeld een spel of dergelijk wilt verlaten of een commando wilt invoeren dat de toets een heel stuk makkelijk is te benaderen.

Een van de dingen die mij gelijk al aansprak bij de Apex is de erg grote spatie toets. Deze is ongeveer twee keer breed als een normale spatie toets. Dit zien we helaas niet veel bij toetsenborden, maar dit heeft toch echt mijn voorkeur. De vergrote spatie toets mis ik eigenlijk al sinds ik jaren geleden mijn Dell toetsenbord heb ingeruild voor een gaming toetsenbord.
Niet alleen tijdens het typen is een vergrote spatie toets dit erg handig maar ook bij games zoals shooters kan een vergrote spatie toets je leven redden. Niet iedereen heeft zijn hand op dezelfde wijze op de WASD liggen waardoor sommigen de duim niet standaard op de spatie hebben liggen, maar eronder of er net boven. De vergrote spatie toets zorgt er op dat moment natuurlijk ook voor dat deze makkelijker te benaderen is.

Iets wat ik eigenlijk nog nooit eerder ben tegengekomen op toetsenbord zijn schuine pijltjes toetsen. De Apex is namelijk ook nog voorzien van pijltjes toetsen die schuin links omhoog en rechts omhoog gaan. Dit is natuurlijk erg ideaal voor platformers of voor beat em up games waarbij je normaal gesproken pijltje omhoog en links indrukt om schuin te gaan.

Standaard zijn de F en J toetsen voorzien van het voelbare streepje , maar bij de Apex is ook de W voorzien met een voelbaar element, namelijk twee bolletjes. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je zonder problemen de W toets kunt vinden. Zou je bijvoorbeeld tijdens het gamen je hand moeten verschuiven of dergelijke kan je vrij simpel weer terug op de W of WASD komen.

Duidelijk is te zien dat de macro knoppen boven de F toetsen verhoogd zijn. Dit zorgt ervoor dat deze makkelijker te bereiken zijn.

Aan de achterkant van de Apex zien we natuurlijk de USB kabel en twee USB poorten. Deze zijn natuurlijk handig om USB sticks en dergelijke op aan te sluiten. Je zou ook je headset of muis hierop aansluiten echter zou ik dat zelf persoonlijk afraden. Dit omdat er natuurlijk altijd verschil in snelheid is aangezien je op een soort van hub bent aangesloten. Je mooie rappe gaming muis met 1m/s reactie zou hierdoor iets trager kunnen reageren. De kans is natuurlijk nihil dat wij dit verschil zullen merken echter persoonlijk gaat mijn voorkeur toch uit naar een directe aansluiting op het moederbord om eventuele vertragingen te voorkomen.

De USB kabel is zoals we vaker zien voorzien van gevlochten materiaal wat toch net dat beetje extra game uiterlijk geeft aan de kabel. Dit zorgt er verder ook voor dat de kabel stugger is en dus niet snel kan knikken. Aangezien de Apex twee extra USB poorten heeft is de USB kabel natuurlijk ook voorzien van twee USB aansluitingen. Eentje is natuurlijk voor de werking van het toetsenbord en de andere fungeert als USB hub. Beide aansluitingen zijn wel weer voorzien van het Steelseries logo zodat je duidelijk aan de achterkant van je computer zou kunnen zien om welk apparaat het gaat.

De beide zijkanten van de Apex zijn verder ook niet standaard recht uitgevoerd, we zien hier een ronding en een design element met een lijn erin welke doorloopt naar de voorkant. Dit zal net als de toetsen ook gaan oplichten en voor een geweldige verschijning zorgen.

De onderkant is verder vrij simpel uitgevoerd met een sticker en 4 grote ronde rubberen voetjes. Het rubberen materiaal zorgt er natuurlijk voor dat de Apex stabiel en stevig op de ondergrond staat en zodat deze niet makkelijk verschuift.

De achterste voetjes kun je eruit wippen om zo twee verhoogde voetjes te plaatsen waardoor de Apex aan de achterkant ongeveer 2 cm hoger komt en dus schuin gaat staan.

De verlichting van de Apex kan in 5 zones worden ingesteld. Dit houdt in dat de verlichting niet per toets afzonderlijk kan worden ingesteld. Je kan dus per zone kiezen wat voor kleur verlichting er wordt gebruikt en of er gebruik wordt gemaakt van een verlichtingseffect.
De zones die apart van elkaar kunnen worden ingesteld zijn het type gedeelte, numeriek gedeelte, F toetsen met bovenste macro’s, linker macro gedeelte en het Steelseries logo/ verlichting aan de zijkant van de Apex.

De Apex ziet er verlicht toch echt heel gelikt uit, de toetsen worden goed verlicht en blijven ook duidelijk leesbaar. Ik heb het weleens meegemaakt dat de verlichting zo sterk was dat het niet meer prettig was om naar het toetsenbord te kijken. De Apex heeft ook de mogelijkheid de intensiviteit van de verlichting in 3 niveaus aan te passen.

Op alle licht niveaus blijven de toetsen goed leesbaar en het hoogste niveau is ook niet ergerlijk vel, maar gewoon prettig om naar te kijken.

Het is mogelijk om te kiezen tussen 4 verschillende verlichtingseffecten. De mogelijkheden zijn onder andere dat de kleur verspringt naar een andere kleur, vervaagt naar een andere kleur, vervaagt naar verschillende kleuren. Hier volgt een kort filmpje waar ik elke zone heb ingesteld op een ander verlichtingseffect. Aangezien er 5 zones zijn en maar 4 verlichtingseffecten heb ik een effect dubbel ingesteld.

Ik kan niet anders zeggen dan dat de Apex een indrukwekkende verschijning is. Voor het geld krijg je toch echt een toetsenbord met veel toetsen, unieke elementen en verbluffende verlichting.

Software:

Aangezien ik de Engine 3 software al had ge´nstalleerd in verband met mijn Rival muis hoefde ik deze software dus niet opnieuw te installeren. Op het moment dat ik de Apex middels USB op mijn computer aansloot herkende de Engine 3 software de Apex automatisch. Er kwam ook direct een pop up tevoorschijn dat ik de firmware moest upgraden.
De Engine 3 software kan via de website vanSteelseries worden gedownload.

Het ideale van de Engine 3 software is dat je maar 1 programma op je computer hebt ge´nstalleerd voor meerde apparaten. Je hoeft dus niet apart software voor je Steelseries muis of dergelijke te installeren (tenzij deze geen Engine 3 ondersteund). In het hoofdmenu heb je dan ook direct de keuze tussen je Steelseries apparatuur.

Drukken we op Apex om deze te configureren zien we gelijk een overzicht van de Apex met de mogelijkheden. Het eerste wat mij opvalt zijn de 5 verlichtingszones en de gloeilamp aan de rechterzijde waarmee je de intensiviteit van de verlichting kan aanpassen.

Drukken we op een zone om de kleur aan te passen krijgen wel een kleine pop up te zien met de mogelijkheden. Middels het kleurenpalet kan je een van de 16.8 miljoen kleuren instellen. Natuurlijk kan je een kleur ook instellen middels de RGB waardes. Door op “effects” te drukken kunnen we kiezen voor een vaste verlichting (steady) of een verlichtingseffect (colorshift).

Het kleurenpalet wordt uitgeschakeld als we voor de verlichtingseffecten (colorshift) kiezen. Steelseries heeft hierin voor 4 vaste effecten gekozen.

Drukken we op een toets of in de linker kolom kunnen we de functies van de betreffende toets aanpassen. Elke toets kan afzonderlijk worden aangepast en ook kan je elke toets voorzien van macro functies. Ook heb je de mogelijkheid Windows functies, media functies en dergelijke aan een toets toe te voegen. Je kan er zelfs voor zorgen dat je met een druk op de toets bepaalde software start.

Macro functies werken erg simpel, je drukt op de record knop en typt de toetsencombinatie en drukt dan op stop. Het ideale is dat je tussen de toets aanslagen ook de tijd kunt aanpassen. Zo kan je dus ervoor zorgen dat er een seconde wordt gewacht bij een toetsencombinatie. Dit is erg handig voor bijvoorbeeld het spammen van skills of aanvallen in bepaalde RPG games.

De L1 tot en met L4 toetsen zijn bedoelt voor verschillende profielen of zoals Steelseries het noemt “layers”. Je kan dus zo als standaard minimaal 4 profielen instellen en met een druk op de knop wordt een ander profiel geladen.

De Engine 3 software van Steelseries in een compleet en overzichtelijk pakket. De software werkt erg simpel en is ook lekker snel in gebruik. Veel fabrikanten zouden nog iets kunnen leren van dit soort software. Persoonlijk zie ik het namelijk graag altijd op deze manier. Wat is er namelijk idealer dan om 1 stukje software te installeren wat meerdere apparaten kan aansturen.

Gebruik:

De Apex is een zeer prettig en gebruiksvriendelijk toetsenbord. Over het algemeen typt de Apex echt heerlijk. Mijn laatste twee reviews heb ik met dit toetsenbord geschreven dus heb ik het typ gedrag uitvoerig kunnen testen. Wel moest ik even wennen aan de lage plattere toetsen van de Apex. Zelf vind ik hoge toetsen met een diepe ronding fijner in gebruik al moet ik daarbij zeggen dat ik altijd al hoge toetsen heb gebruikt en dit mijn eerste toeterbond is met lage platte toetsen.

Naar mijn idee zijn de uitvoering van de toetsen puur persoonlijk en zit hier weinig tot geen verschil in de prestaties. Er wordt gezegd dat lage toetsen sneller reageren, dat komt mede doordat het punt waarop de toets reageert natuurlijk korter is, maar in hoeverre dit merkbaar is zal waarschijnlijk nihil zijn. Ik kon in ieder geval geen verschil merken in het gebruik van platte toetsen. Het enige waar ik wel in het begin erg veel last van had was dat ik soms met moeite de WASD kon terug vinden. De ronde puntjes op de W zorgen er wel voor dat dit makkelijk gaat, maar toch is het even wennen als je altijd toetsenborden hebt gebruikt met hoge toetsen.

Op een of andere manier zie ik wel vinger vlekken op de toetsen verschijnen. Dit is echter alleen op warme dagen aanwezig. De vlekken trekken vanzelf weg waardoor ik denk dat het iets met het warme weer te maken heeft en mijn vingers. Verder trekt het glanzende deel van het toetsenbord helaas ook erg veel stof aan, maar dat logisch met het gebruik van glanzend materiaal. De bouwkwaliteit is duidelijk erg hoog. Dit heb al gelijk door als je aan het typen bent, alles voelt solide als een geheel aan.

De Apex is zoals vermeld voorzien van een membraam toetsen systeem. Membrame toetsenborden worden voornamelijk gebruikt omdat deze techniek een heel stuk goedkoper is dan mechanische toetsen en ook is dit makkelijker toe te passen vooral als er gebruik wordt gemaakt van lage toetsen.
Door het gebruik van een membraam systeem zijn de aanslagen van de toetsen een heel stuk zachter dan bij een mechanisch toetsenbord. De enige toets die wel een duidelijk geluid maakt is de grote spatie toets. Dit zal waarschijnlijk komen door het formaat van de spatie toets. Hier volgt een kort filmpje waar ik het geluid van de toetsen probeer vast te leggen.

Steelseries heeft in de Apex een soort van aangepaste anti ghosting toegepast. De anti ghosting heeft Steelseries namelijk alleen op de volgende toetsen toegepast: 1, 2, 3, 4, 5, Q, W, E, R, A, S, D, F, L-Shift, L-Ctrl, Spatie en de vier pijltjes toetsen. Van deze 20 toetsen kunnen er 6 tegelijker tijd worden gebruikt zonder dat er ook maar 1 aanslag wordt gemist. Dit houdt in dat elke toetsen combinatie met 6 van deze toetsen altijd wordt geregistreerd. Steelseries noemt dit zoals eerder al vermeld “Superior ANTI GHOSTING”.

Door de zin “the grey fox jumps over the lazy brown dog” in te typen kun je de anti ghosting functies van je toetsenbord testen. Om dit te testen druk je eerst op Capslock en houdt je vervolgens beide shift toetsen ingedrukt. Op het moment dat je deze zin dan typt zou deze er als volgt uit komen te zien.

THE QUICK BROWN FOX JUMPS RIGHT OVER THE LAZY DOG

De Apex geeft deze zin echter als volgt weer.

h uCK BoN FOX JUMPS GH ov H lazy dog

Duidelijk is te zien dat de standaard anti ghosting test niet werkt op dit toetsenbord. Dit komt echter doordat Steelseries de anti ghosting functie alleen op bepaalde toetsen heeft toegepast. Ik heb vrijwel alle combinaties met deze 20 toetsen getest en alle 6 toetsen ongeacht de combinatie die ik gebruik worden geregistreerd.

In gebruik bij het schrijven van mijn reviews en tijdens het gamen ben ik geen problemen tegen gekomen met het niet registreren van bepaalde toetsen of combinaties. Het toetsenbord reageert altijd erg rap en alle gebruikelijke toetsencombinaties worden vlekkeloos uitgevoerd.

Het enige nadeel van de Apex is het formaat, het is echt een vlaggenschip. Dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen een nadeel te zijn, echter aangezien ik een klein bureau heb past de Apex niet naast mijn muismat maar ligt deze er dus deels op. De Apex is dus erg groot en ik bedoel echt heel groot, ik denk niet dat ik ooit een toetsenbord heb gezien dat zo groot is als de Apex. Dit komt natuurlijk ook doordat de Apex een paar extra rijen aan toetsen heeft. Het gemak van zoveel extra toetsen is dat je veel extra functies kunt instellen. Zo heb ik voor veel software die ik gebruik de speciale functies en toetsen combinaties gekoppeld aan een enkele toets. Wel moet je goed onthouden welke toets welke functie is aangezien je erg veel toetsen hebt om functies aan toe te wijzen. Zo heb ik voor bijvoorbeeld Photoshop en Illustrator veel speciale toetsenbord functies gekoppeld aan de linker rij toetsen. Dit biedt in gebruik toch een klein beetje voordeel met deze software. Ook bij bepaalde games maak ik gebruik van de extra toetsen. Zo heb ik voor The Elder Scrolls Online speciale functies gekoppeld aan de bovenste rij extra toetsen. Op het moment dat ik tegen een baas vecht druk ik op een toets en wordt er een macro uitgevoerd met 5 opvolgende skills, maar per situatie heb ik weer een andere combinatie ingesteld. De hoeveelheid aan toetsen vind ik dus wel erg handig en ik kan hier het gemak ook van waarderen.

De Engine 3 software die Steelseries heeft ontwikkeld werkt uiterst goed, hier kan ik totaal geen aanmerkingen op geven .Dit is misschien wel de beste software die ik ooit voor een toetsenbord en voor een muis heb gebruikt. Het instellen van de verlichting en toetsenbord functies zijn dermate simpel dat iedereen dit zou kunnen zonder zich erin te verdiepen. De software zorgt er verder ook niet voor dat het opstarten van je computer wordt vertraagd en ook reageert de software uiterst snel.

De verlichting van de Apex biedt ook enkele voordelen in het gebruik. Doordat je bepaalde zones van een andere kleur kunt instellen heb je meer overzicht. Zo kan je door een macro sectie een andere kleur te geven dit daadwerkelijk ook toepassen. Dit heb ik ook voor mijn Photoshop en Illustrator tools gedaan om toch overzicht te houden over de vele toetsen en functies.

Niet alleen is de Apex in het gebruik toch erg ideaal, maar ook ziet het toetsenbord er toch echt geweldig uit. Ook in combinatie met de Rival is dit toch echt een mooi aanzicht op ieder bureau.

Conclusie:

Toen ik de Apex uitpakte dacht ik "wat is dit toch een vlaggenschip". Niet alleen qua formaat, maar ook qua functies blijkt de Apex een echt vlaggenschip te zijn. Als je niet genoeg kan krijgen van macro's kan je hier echt helemaal op los gaan.
De Engine 3 software had zich naar mijn mening al bewezen bij de Rival, maar ook met de Apex werkt deze software echt geweldig en zo simpel.
Smaak is een persoonlijke kwestie, maar de Apex maakt toch echt een flinke indruk op je bureau.
Ook al is de Apex al enige jaren op de markt beschikbaar, kan deze toch echt nog goed meelopen met recente gaming toetsenborden..

Apex staat voor het hoogste punt of top van iets. Dit heeft Steelseries toch ook echt geprobeerd duidelijk te maken met de Apex. Hun slagzin "press any key to win" kan je ook letterlijk nemen aangezien de keuze enorm is.

Top

Kijk gerust ook bij mijn andere reviews, ik vind het namelijk erg leuk om deze te schijven maar reacties lezen vind ik net zo leuk.

User reviews Melek-Taus

Heb jij ook een Steelseries Apex (Qwerty US)?

Mooie review, ben ook erg ge´nteresseerd in dit toetsenbord. De RAW variant heeft ook alleen witte LED's toch? Ben aan het twijfelen voor welke te gaan.
Bedankt voor je reactie.
De Raw is iets smaller en is inderdaad alleen voorzien van witte verlichting. Beide zijn het erg fijne toetsenborden en verder zit er ook vrijwel geen verschil in.