Specificaties 15,6" (1920x1080 TN), 1TB (sshd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo Z50-70-59442527 Review

Dutchredgaming 16 augustus 2015, laatste update op 14 november 2015, 1.178 views

Lenovo Z50-70-59442527

Hij is lekker snel, robuust en lekker veel hardware voor je geld! Vergeet niet dat deze review uitgebreider wordt in verloop van de tijd! Review versie 0.7 (beta)

Pluspunten

• Veel opslag (tb)
  • SSHD (opstarten binnen 8 sec.)
  • Windows 10 ready
  • 1440P 30fps streamen (YouTube)
  • 5 GhZ ondersteuning
  • USB 3.0
  • Kan Battlefield 4 aan.....
  • Geen Superfish en bios-rootkit ge´nstaleerd

Minpunten

• TN monitor
  • .... maar 30 fps bij lage kwaliteit (1024 x 768)
  • FN knoppen zijn primaire i.p.v. F1, F2 knoppen
  • 4K 30fps/1440P 60fps streamen geven stotteringen (YouTube)

Changelog
Versie 0.7: SSHD opstartijd naar 15=>8
Versie 0.6: Becnhmark bij "benchmarks (basis)" toegevoegd en minpunt toegevoegd
Versie 0.5 (beta): minpunt toegevoegd.
Versie 0.4 (beta): Ervaringen aangepast + specs laptop
Versie 0.3 (beta): CPU Z Benchmarks bij "Benchmarks (basis)" toegevoegd en spellingfouten verbeterd
Versie 0.2.1 (beta): Battlefield 4 benchmark vergroot
Versie 0.2 (beta): Videokaart verbeterd en Battlefield 4 benchmark toegevoegd
Versie 0.1 (beta): Beginselen review gemaakt en gepost

Belangrijk!!! Deze review is in ontwikkeling, er kunnen stukken onderbreken. Door drukte studie, ect. Denk daarbij voor je een 0, +1, +2 of zelfs +3 stemt!
  • Inleiding
  • Wat zit er allemaal in in mijn laptop?
  • Benchmarks (basis)
  • Gaming
  • Ervaringen

Ik zocht een laptop aan het zoeken voor mijn MBO studie ICT Beheer. Hij moest aan aantal voorschriften voldoen:
  • I5 processor
  • Minimaal 500 gb harde schijf
  • 8gb werkgeheugen
  • 5Ghz ondersteuning
  • Wifi 802.11n
  • DVD speler
Deze laptop heeft alles nodig (en meer) van deze voorschriften. Ik heb goede verhalen over Lenovo gehoord en me broer heeft ook een Lenovo. Hij was te vrede ermee. Het is dus voor mij geen vreemd merk.

Wat zit er allemaal in in mijn laptop?
  • I5 4210u (2 cores and 4 threats)
  • Intel HD Graphics 4400

Heavy Load:
Rood: CPU (in procenten)
Geel: FPS

Gaming

Met een Intel HD Graphics zou je alleen denken dat hij alleen goed werkt als hij video's bekijkt, maar hij kan zelfs ook AAA games aan, alleen wel met lagere settings en resolutie. Voor de fanatieke laptop gamers is dit wel een domper, maar voor mensen die soms een spelletje spelen of al een gaming desktop hebben is het wel genoeg.

Ervaringen
Als student heb je minimaal 5x per week minstens 1x te maken met je laptop. Als het leren is hoe office werkt (serieus op een ICT opleiding :+ ) tot aan het typen van programmeertalen als HTML. Ik heb virtuele machines gedraait met Windows 7 en XP erop (Win 7 gef ik 3GB en XP 1 GB). De laptop is naast draaien van Virtuele machines nog wel snel. Met WIndows 7 vreet in totaal 5.4gb ram op.Ik speel games zoals Battlefield 3/4/Hardline/Bad Company 2, CS:GO, Insurgency. Die doen wel boven mijn verwachtingen. Ik dacht dat ze even goed waren als mijn videokaart van mijn vorigen laptop (Ati mobility Readion 54xx 512mb).

Voor de accuduur kan het kort zijn zoals hoge settings van de driver van Intel Graphics en hoge helderheid, na kleinbeetje verlagen van de helderheid en alles op laag en op energie besparing kan hij 13 uur lang volhouden!

Het scherm ziet er goed uit en kan alles full HD bekijken. Tweakers zeggen dat TN wel lelijk kan zijn heeft deels gelijk in. Als je niet goed neerzeten tussen je ogen en laptop kan je zien dat het contrast hoger of lager wordt. Als je vergelijkt tussen lagere resolutie als 720P of iets hoger (zoals meeste laptops rond deze prijs) zal het lelijker uitzien. Voor mij in dit geval wel!

Het nadeel van deze laptop is wel dat hij net effe te zwaar is, door de voorschriften van school kan ik net geen ultrabook voorzien. Van huis naar station en van station naar school (10 min lopen) met een tas die je om je shouders kan doen voelt hij net op het eindbestemming te zwaar, maar als je geen boeken mee neemt heb niet zo veel last van.

Er is ook een persoonlijke nadeel dat de FN knoppen zoals muziek harder, zachter en programma afsluiten als alt+F4 standaard, als ik in een voertuig zit in Battlefield 4 en van plek wil verwisselen moet ik op FN drukken met F1, F2, ect. om van plek te verwisselen.

Heb jij ook een Lenovo Z50-70-59442527?