Sony PlayStation 3 40GB Review

wheeler 11 mei 2009, 1.240 views

Sony PlayStation 3 40GB

Pluspunten

• snel maar toch stil, mooie graphics, Blu-ray speler, Gran Turismo en enkele andere Ps3 only games.

Minpunten

• hardeschijf (40GB) snel vol, Blu-ray film erg traag en veel laadtijd, bolle ontwerp staat geen stapeling van apparatuur toe, ontbreken van "vrouwen"games, hoge aanschafprijs accesoires

Randapparatuur Score: 3
Spelaanbod Score: 4
Multiplayer Score: 4
Multimedia Score: 5
Mijn eerste console en meteen de multimedia speler in de huiskamer geworden. Erg fijn apparaat waar ik zo nu en dan een vijftal games op speel en de rest van de tijd (wireless) films streamt vanaf mijn NAS. Snelle setup, geruisloze werking en goede betrouwbaarheid hebben gezorgd dat ik nooit zal kiezen voor de 2 concurrenten. Demo's downloaden uit PSN store is cadeautje, helaas is de 40GB hardeschijf dan wel snel vol, zeker met een installbase van 5GB van sommige games.

• ps3 dualshock

Heb jij ook een Sony PlayStation 3 40GB?

Reviews door de redactie

Een andere (grotere) harde schijf kun je simpel en snel zelf installeren, daar hoef je geen wonderen voor te verrichten . ;)
Of natuurlijk een PS3 met grotere schijf kopen.
Het bolle ontwerp staat geen stapeling van apparatuur toe ...
Dat is gedaan om de airflow goed te houden, teveel mensen gaan dvd-spelers en van alles op elkaar zetten waardoor ze hun warmte niet goed kwijt kunnen, je kunt dus wel zeggen dat dit met opzet is gedaan.
Ik heb ook een 350 gig HDD van Western erin gepropt, zelfs m'n zusje zou het kunnen met enige uitleg, zo simpel is het. Dus om dat te benadrukken als minpunt is wat raar. Je kunt niet verwachten dat Sony er een 300 gig schijf in propt, en daarnaast, je kunt ook kiezen voor een hogere capaciteit bij Sony, en dan moet je meer betalen, logisch.
Ik heb nu een zestal games, en daarvan heb ik alleen GT en MGS4 echt moeten installeren Ik twijfel er dan ook aan of 40 Gig echt zo krap is. Als je 5 games speelt, lukt het toch nog wel of niet?

En het minpunt is gelijk een pluspunt, want inderdaad, zoals gezegd er is een handleiding meegeleverd.
ik download regelmatig een demo waarvan de gemiddelde grootte ook al richting de Gigabyte gaat. Al met al is de schijf nu vol en kan ik moeilijk achterhalen waaraan precies; Uncharted en LBP gebruiken bijvoorbeeld vrijwel geen hardeschijfruimte.
Dat je lange laadtijden ervaart met het afspelen van Blu-ray komt waarschijnlijk doordat sommige films eerst op het internet gaan kijken naar bijvoorbeeld updates of dynamische content.
Zorg er dus voor dat je netwerk goed is geconfigureerd, of schakel dit uit in je PS instellingen.
Hoe simpel is het eigenlijk om een grotere HD in deze 40Gb versie van de PS3 te plaatsen? Omwisselen van de 40Gb voor een andere grotere, of kan je er ook een extra bijplaatsen?

Is daar een stappenplan voor te vinden? Wat doet het met je garantie? En hoe krijg je dan de juiste firmware weer op de nieuwe harddisk geplaatst zodat hij weer kan opstarten?

Ben wel benieuwd; op PS3 terrein ben ik wat dit betreft (nog) behoorlijk onwetend. |:(

[Reactie gewijzigd door PeterVeter op 12 mei 2009 01:26]

Handleiding gelezen? Staat er namelijk letterlijk in.
Er staan genoeg handleidingen op het internet waarmee je binnen een sec. je HDD swapped. Dan even firmware van Sony site afhalen, op cd-tje branden en gaan.

Mijn 40 GB is vervangen met een 160GB schijf (seagate)....
Ik heb de mijne verwisseld voor een 320 GB exemplaar. Eerst met de backupsoftware van je PS3 een backup maken op een USB harddisk (die moet wel FAT32 geformatteerd zijn wil de PS3 hem herkennen).
Dan harddisk wisselen (zie inderdaad vele handleidingen op internet en van de PS3 zelf), starten en backup terugzetten.
Ging hier verder prima, alleen ben ik op de een of andere manier mijn trophies kwijtgeraakt. Vergeten te synchroniseren of zo.