Specificaties 750W (80 Plus Platinum), volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair HX750i Review

Niels van Wooni 14 augustus 2015, laatste update op 14 augustus 2015, 548 views

Corsair HX750i

Lees onder -->

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Stil

Minpunten

• Geen

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Deze voeding een paar dagen geleden aangeschaft voor het bouwen van mn nieuwe (naakt)PC. De reviews van mijn voorgangers ben ik het volledig mee eens. Het is een robuust ding, is mooi gespoten, is stil, fan draait pas als je meer dan 300W verbruikt, ook dan nog steeds muisstil. Zit ook een testknop op om te kijken of de fan werkt. De kabels zijn plat en buigen makkelijk. De software heb ik nog niet getest.

Ik ben voor deze voeding gegaan omdat Corsair goed staat aangeschreven als bedrijf en omdat de HXi lijn hun duurste lijn is, wilde graag een kwalitatief hoogstaand product omdat ik een erg duur moederbord heb gekocht.

Verder wil ik ook graag iets anders dan mn voorgangers schrijven en dat gaat over de levering van het product. Hij wordt echt supercompleet geleverd!! Mijn moederbord heeft bijvoorbeeld bovenaan een 8 pins aansluiting en gelijk daarnaast nog een 4 pins. Toen ik dat zag dacht ik wel even van shit wat moet ik hier nu mee. Maar bij deze voeding zitten 2 cpu kabels (8pins) waarvan de connectors gesplitst kunnen worden in 2x 4. Zo kun je dus ook bv een oud moederbord aansluiten met 1x4 connector of dus dit moederbord.
Verder zit er echt een berg kabels bij, dus vooruit kun je zeker!

Wat ik zelf een hele leuke verassing vond is dat de voeding in een aparte corsair 'zak' zat en de kabels ook in een 'zak' zitten. Als je je voeding dan bv wil meenemen dan beschadigd hij niet en de kabels kun je ook mooi opbergen ideaal!!

Verder vind ik hem gewoon mooi om te zien en ben ik blij een mooi product te hebben.
Het moederbord die ik gebruik is een MSI Godlike, daar ga ik miss volgende week iets over schrijven.

Dit was mn eerste review ooit, ik hoop dat het bruikbaar is.

Ik wil eigenlijk wat foto's toevoegen maar mn bestanden zijn te groot.
Weet iemand misschien een link waar ik een programmatje kan downloaden waarmee je de bestanden kleiner maakt?

Met vriendelijke groet,

Niels

Heb jij ook een Corsair HX750i?

...omdat de HXi lijn hun duurste lijn is...
Nee, je hebt met de HXi de subtop te pakken. Het topmodel is de AXi-760 die zo'n 40 tot 50 euro duurder is.

(gewoon even ter informatie en ter verduidelijking voor eenieder die overweegt het topmodel van Corsair te halen, niet de HXi-reeks slecht is -- verre van dat juist, alleen de AX en AXi reeks zitten net weer een beetje hoger)

-- Edit: toevoeginkje, op de Corsair website is een vergelijking tussen de HXi en AXi reeks te vinden: http://www.corsair.com/en-us/blog/2015/january/hxi_vs_axi -- vooral de voltage-monitoring en bijsturing is veel uitgebreider bij de AXi reeks.

Trouwens, het zou leuk zijn als je review ook de Corsair Link software zou aanstippen. De HXi reeks heeft namelijk Corsair Link als extra bovenop de normale HX reeks.

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 14 augustus 2015 19:17]

De HXi heeft wel veel meer lijm etc tegen coilwhine :P en blijft langer passief & stiller (375W+).
Ik zou persoonlijk nooit extra geld geven voor de AXi (en heb ik ook niet gedaan).

De overige verschillen zijn enkel te zien in uitgebreide reviews.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 7 oktober 2015 03:42]