Logitech Cordless Desktop S510 Review

ClementL 11 mei 2009, laatste update op 12 oktober 2009, 1.210 views

Logitech Cordless Desktop S510

Pluspunten

• Typt fijn
  • Ziet er keurig uit
  • Goede softwarematische ondersteuning
  • Niet duur
  • Accuraat
  • Draadloos
  • Batterijen hebben vrij lang leven
  • Muis compatabiel met oplaadbare batterijen

Minpunten

• Het is niet geschikt als extreme gaming-gear.
  • Toetsenbord niet compatabiel met oplaadbare batterijen.

Hier kan ik best kort over wezen, dus daarom is dit niet zo lang.

Een tijd geleden was ik mijn oude gedrade rommel zat en daarom besloot ik een draadloos desktopset te nemen. Aangezien dit product op een interessante manier aangeprezen werd, niet al te duur was, en van een betrouwbaar merk was, besloot ik deze te nemen. Hier heb ik tot nu toe absoluut geen spijt van gekregen!

Ergonomie
Ik ben zeer te spreken over de ergonomie van dit ding, ik denk zelfs dat dit zijn sterkste kant is. De muis kan bijna niet lekkerder sturen(MENING), en daarbij typt het toetsenbord vrij prettig, niet te licht niet the zwaar, en ook vrij stil. De reactietijd is ook beter dan ik verwachtte. Merk daarmee eigenlijk geen verschil met mijn oude gedrade rommel. Dit toetsenbord vind ik aan te raden voor werk zowel als games.

Functionaliteit
Voro mij persoonlijk zijn al die extra knoppen onnodig, maar ik zet het hier toch even erbij. Het heeft prima wat extra knoppen voor het dagelijks gebruik zoals muziek luisteren of webpagina's bekijken. Het heeft geen heel uitgebreide featuresset zoals een LCD-schermpje, etc. Daarom geef ik het een goed I.P.V. een zeer goed.

Vormgeving
Natuurlijk ziet het er in de werkelijkheid wel ietsje anders uit dan op de verpakking, maar dit setje lijkt anders toch wel aardig op wat ze me op de verpakking lieten zien. Natuurlijk neemt een hardcoregamer hier geen genoeg mee, maar ik een normale huiskamer staat het prima en is het zelfs wel erg aan te raden.

Bouwkaliteit
Iets wat ik niet anders had verwacht van logitech. Het is een heel stevig setje, en heeft bij mij al behoorlijk wat vallen overleefd. De toetsen zijn er makkelijk af te halen en op te zetten voor een eventuele schoonmaak. Ik kan hier niet anders dan een zeer goed geven.

Drivers/ondersteuning
Ik heb tegenwoordig de muis en het toetsenbord in de ps/2 poorten zitten, maar toen ik 1 van die stekkertjes (weet niet meer welke van de 2 8)7 ) nog in de USB poort had zitten werkte hij prima onder windows xp/vista/7, Ubuntu 7.04+, en mac 10.4, Dus geen woord geklaag van mijn kant. Voor windows is er nog een applicatie genaamd setpoint waarmee je bepaalde toetsen O.A. de functie-toetsen een eigen commando kon geven.

Voor deze prijs is dit een heel aangeraden desktopset, voor allerhande gebruik. Als je in het verleden alleen maar negatieve ervaringen hebt gehad met draadloos randapparatuur gaat dat hier veranderen.

Neem dit product als je:

-lekker wilt typen
-stil wilt typen
-draden zat bent, of draadloos gewoon fijner vind
-je accuraat wilt gamen, en geen waarde hecht aan duren gamegear
-het niet erg vind af en toe(3-5 maanden,indien veel gebruik) batterjen op te laden/ te kopen

Afsluiting

Eventuele tips voor schrijven van reviews zijn welkom, aangezien dit mijn allereerste is.
Ik hoop U/jou hiermee geholpen, of op zijn minst even geamuseerd te hebben.

Voor degenen die zich hebben laten overhalen: Nog heel veel plezier ermee!

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop S510?

Nette review, geen echte opmerkingen, behalve de volgende tegenstrijdigheid:

conclusie:
"het niet erg vind af en toe(3-5 maanden,indien veel gebruik) batterjen op te laden/ te kopen"

tov

negatieve eigenschappen:

"Toetsenborn niet compatabiel met oplaadbare batterijen."

En een paar typo's (Functionaliteit(1e woord), negatieve eigenschappen(punt 2). Verder is de interpunctie in sommige zinnen/opsommingen niet altijd even ideaal. Dit zijn echter details.

[Reactie gewijzigd door Amrod op 11 mei 2009 23:23]

Daarom had ik er ook "/te kopen" achter gezet, maar ik begrijp dat dit hinderlijk kan zijn.

Bedankt voor je reactie!
Ik heb mijn keyboard combo nu meer dan 2 jaar. Hij werkt nog steeds prima, maar een paar letters zijn vervaagd op een aantal toetsen.

Over het batterij probleem... Ik gebruik twee duracell rechargeble 1000mhA voor mijn keyboard en hoef hem per 5-6 maanden pas op te laden. De eerste geleverde batterijen met de keyboard gingen een half jaar mee. Dus het is zeker voordeliger om rechargable batterijen te gebruiken bij dit product. De batterijen/rechargable batterijen van de muis gaan wat minder langer mee, maar dat komt omdat ik mijn muis vaker gebruik dan mijn keyboard :)
Toetsenbordje gebruik ik altijd nog :) top plankje! :9