Cricket Laptop Stand Wit Review

Markofnikoff 11 mei 2009, laatste update op 12 mei 2009, 5.108 views

Cricket Laptop Stand Wit

Pluspunten

• Ideaal voor mobiel werken
  • Enerzijds goede bouwkwaliteit
  • Goed voor alle mogelijke laptops

Minpunten

• Anderzijds de bouwkwaliteit
  • Voor sommige misschien de prijs

Kwaliteit Score: 4
Cricket Laptop Stand Review
De Cricket Laptop stand,

Tegenwoordig wordt er veel werk achter de laptop verricht, wat ik zelf vaak merk is men dan al snel een gebogen houding aanneemt wat niet erg goed is voor je rug maar ook erg vermoeiend kan zijn. Een laptop stand is dan een goede oplossing om comfortabeler en gezonder te werken. Er zijn natuurlijk veel laptop standaards te krijgen in verschillende soorten maten en kleuren. Maar eigenlijk zie je er vrij weinig die ook kunnen waar je uiteindelijk toch een laptop voor hebt; mee genomen worden. Want ja als je vaak op veel verschillende plaatsen moet werken kan het best prettig zijn om gewoon je eigen stand mee te nemen en zo overal prettig aan de slag kunt gaan. De Cricket laptop stand doet precies dat.

-Ergonomie -

De Cricket is een opvouwbare stand die je makkelijk mee kunt nemen in laptop tas of rugzak, om zo overal een stand bij de hand te hebben. Nu is het natuurlijk zo dat dit zou betekenen dat je ook overal een toetsenbord en muis naartoe mee zou moeten slepen, dit maakt het draagbare van dit product eigenlijk al een stuk minder spannend, want wat heb je aan een stand zonder toetsenbord en muis? Maar des al niet te min kan het voor mensen die meer dan n vaste werkplek hebben, bijvoorbeeld als je zowel veel thuis als op kantoor zit, een erg handige oplossing zijn. Als je natuurlijk bereid bent gewoon een toetsen bord en muis in je tas erbij te duwen is het ook ideaal. De Cricket zelf is gemaakt van aluminium en 70% gerecycled plastic, wat tegenwoordig natuurlijk helemaal ‘in’ is met de groene hype. Over groen gesproken, de Cricket is in 3 kleuren te krijgen, zwart, wit en jawel licht groen.

Om van ingeklapte toestand naar gebruiksklare toestand te gaan moet je de twee ondersteuning pootjes uitklappen en vervolgens uitschuiven. Aan het uiteinde van de pootjes zitten dan weer uitstekende pootjes die ervoor zorgen dat je laptop niet van de stand afglijd. De poot om de laptop in de gewenste hoek te zetten moet dan worden uitgeklapt door de zwarte knop in te drukken. Het mechanisme wat de laptop omhoog houdt voelt vrij stevig aan, al zit er wel wat speling in de knop die mij ertoe bewoog mijn geliefde MacBook er voorzichtig op te plaatsen de eerste keer. Maar eenmaal vast geklikt staat de stand zeer stevig. De grote poot die voor de hoek en ondersteuning zorgt is voorzien van rubber wat voor veel grip op de ondergrond zorgt en de Cricket schuift dan ook niet zomaar alle kanten op bij de minste of geringste aanraking. Kortom de bouwkwaliteit van de Cricket is goed, en de grote mate van ‘opvouwbaarheid’ kan zeer prettig zijn voor mensen die veel reizen of meerdere vaste werkplekken hebben.

Maar er is ook iets wat mij persoonlijk niet zo beviel, en dat zijn de aluminium delen, natuurlijk geeft dit een wat steviger idee en ziet er zeker ook beter uit dan alleen maar plastic, maar de combinatie van aluminium randjes en een aluminium MacBook waar ik erg zuinig op ben geven mij toch geen prettig gevoel als ik mijn laptop erop plaats, een rubberen strip had ik persoonlijk zeer prettig gevonden. De opstaande pootjes om de laptop op zijn plaats te houden op de stand zelf zijn wl van rubber/zacht plastic trouwens. Op de foto’s zie je dat ik op de plaatsten waar mijn laptop het aluminium raakte heb afgeplakt met wat isolatie tape.....better safe then sorry. Ik moet natuurlijk zeggen dat dit een beetje persoonlijk is, je zult echt geen gigantische krassen krijgen, en met een andere notebook van plastic zal dit al helemaal geen issue zijn. Ik heb ook begrepen van de fabrikant dat dit normaal niet zou moeten voorkomen, normaal zou hier dus geen contact met de notebook moeten zijn.

- Ontwerp -

Het ontwerp van de Cricket is volledig gericht op mobiliteit, inklapbaar, klein (indien ingeklapt) en licht. Hoewel licht, je krijgt niet het idee dat je een prul in handen hebt, maar een degelijke stand. Er zitten weliswaar wat bewegende delen die wat blijven wiebelen aan maar dit verdwijnt volledig als je de laptop erop zet. Wat natuurlijk het belangrijkste is voor een laptop stand is dat je laptop er stevig op staat, en dat is meer dan in orde bij de Cricket. Hoewel je niet allerlei rand apparatuur moet gaan aansluiten want dan wiebelt de opstelling toch enigszins. Maar goed dat is natuurlijk te verwachten bij een product wat zo minimalistisch mogelijk is ontworpen. De bewegende delen van de Cricket, de 3 pootjes die je moet uitklappen en de schuifmechanismen voelen vrij goed aan, de schuifjes schuiven niet te makkelijk maar ook niet te stroef dat je de dingen er bijna af moet breken om er beweging in te krijgen. Des al niet te min vind ik dit deze delen van de Cricket het ‘goedkoopste’ aanvoelen. De knop om de hoek van de stand te veranderen zit best los, maar eenmaal in de juiste houding voelt het muurvast aan. Het is wel duidelijk dat dit een onderdeel is waar wel wat aandacht aan is besteed en je niet zomaar in de steek zal laten. De twee dunnere pootjes voelen wel wat onvast aan, maar dat is in de praktijk geen probleem.

- Gebruik -

Allemaal leuk en aardig maar werkt het ook prettiger? Kort gezegd; ja. Je kunt iedere laptop (heb die van mijn ouders ook nog even op de Cricket geplaats; 15” notebook) in iedere gewenste hoek en hoogte plaatsen. Ook mijn 13” MacBook kan keurig tot op ooghoogte worden gebracht. Toetsenbord en muis (liefste draadloos) erbij en je kunt aan de slag. 17” notebook heb ik niet geprobeerd, maar laten we eerlijk zijn, erg op mobiliteit gericht zijn dat soort apparaten ook weer niet. Het maximale gewicht wat de Cricket kan dragen is 6 kg, daar kan dus iedere notebook met een gerust hart opgezet worden. Maar nadelen zijn er ook, hoewel die niet echt tegen de voordelen opwegen. De poot om de hoek van je laptop aan te passen steekt indien je een kleine hoek verkiest vrij ver naar achter toe, als je dus een ondiep bureau hebt; pas dan op dat je stand en laptop er niet vanaf kiepert. En zoals ik al aangaf is de bouwkwaliteit ook enerzijds wat minder te noemen.

- Conclusie -

Dus is deze stand nu de moeite waard? De Cricket Laptop Stand is een zeer interessant, goed ontworpen en doordacht product. Wat ik er over heb kunnen vinden is het ook de enige in zijn soort. Ok er zijn nog wel meer draagbare laptop stands maar die kunnen totaal niet concurreren met de Cricket qua degelijkheid en mobiliteit. Al met al doet de Cricket heel goed waar hij voor ontworpen is, het is draagbaar, klein, redelijk stevig tot stevig. Het gebruik van de stevige plastics en het aluminium geven het een degelijke indruk. Daarnaast ziet de Cricket er ook nog goed uit. Op de genoemde minpuntjes na is de Cricket dus zeer aanbevelingswaardig.

Als je meer info over deze laptop stand wilt:
Klik

Edit: Cosmetische aanpassingen

Heb jij ook een Cricket Laptop Stand Wit?

Toffe review!

Ikzelf verkoop deze dingen wel eens @ Informatique en ik moet zeggen dat klanten er wel eens lacherig over doen. Maar zo te zien valt dat reuze mee. Wellicht dat ik hem ook ga aanschaffen, ziet er erg netjes uit!
Ik heb een paar weken terug een zwarte cricket gekocht. Bevalt me echt prima.
Ik reis er niet eens zo veel mee maar ik heb thuis een bureau welke ik graag zo leeg mogelijk hou. De cricket is hiervoor perfect, na gebruik klap ik hem in en dan gaat ie samen met de laptop en het externe keyboard weer terug de lade in. :)
Prima review! Leuk
leuk ding. Maybe ook maar binnenkort aanschaffen. Leuke review iig!
Je geeft als negatieve eigenschap 'misschien voor sommigen de prijs', maar de prijs van deze accessoire is nergens te vinden. Na enig gegoogle is het natuurlijk zo gevonden, maar toch ;).

Verder leuke review, lekker clean en duidelijk!
39.95 bij notebooktotaal (zie ook linkje "KLIK" onderaan de TS).

Voor 40 euro heb je echt niet veel keuze in laptopstands, dus prijs is zeker een positief punt.
Op zich staat een laptop best schuin in deze stand.. Hoe zit het met de slide in DVD drive van een MacBook? Is het okay om de laptopschuin te houden terwijl deze draait? iets zegt me van niet....
Mooi product, ik ga dit ook kopen.
Mooie review.
Lijkt me ook een mooi ding.
Twijfel echter nog wel na het lezen van deze review en andere.
Ik sluit namelijk graag wel wat kabels aan mijn laptop..
Zoals keyboard muis en bedraad internet..
Alles kan wel draadloos , maar soms vind ik het gewoon prettig ..

Zie deze review zkr aan te raden.

de Conceptronic laptop stand lijkt me ook wat die kun je nog eens draaien..
En als je hem inklapt past deze in een laptop tas (geen standaard rugtas denk ik)
Conceptronic CNSTANDTRV