Krups Nespresso Inissia XN1005 Rood Review

Jurgen.D 12 augustus 2015, 1.170 views

Krups Nespresso Inissia XN1005 Rood

Doet goed zijn werk zonder morren

Pluspunten

• Lekkere nespresso
  • Al vanaf de eerste tas netjes 80°C
  • Opvangbakje voor capsules en lekjes
  • Verkrijgbaar in verschillende kleuren
  • Ook grotere tassen kunnen er onder
  • twee programmeerbare volumes
  • snel en geruisloos voorverwarmd
  • schakeld automatisch uit

Minpunten

• Waterreservoir mocht iets groter
  • Niet stil te noemen

Na enkele slechte ervaringen met de Senseotoestellen over gestapt naar het Nespresso systeem.
De eerste indruk was al meteen zeer positief.
Al bij het openen van de doos merk je dat Nespresso niet zomaar koffie is.
Er zit netjes een harde kaft met magneetsluiting bij waar een menu kaart in zit met alle verkrijgbare smaken.
Helaas ben je er achteraf niets meer mee en ligt hij ondertussen al in de vuilbak.

Het toestel zelf is rechttoe rechtaan.
Twee knoppen zijn er.
Bij een druk op één van de twee ga het apparaat aan.
Na een 20tal seconden is hij warm en kan er koffie gemaakt worden.
Capsule er in en op de knop drukken met het juiste volume.
Standaard is de knop met klein volume 40ml en die met groot volume 110ml.
Dit kan gewijzigd worden door op de knop te blijven drukken en los te laten wanneer de tas gevuld is naar wens. Hij onthoudt dat dan ook meteen voor de volgende keer.

Wanneer je een hogere tas wil gebruiken kan je het voorste druipbakje recht zetten en zo een tas onder plaatsen.

Handig is ook dat als je een nieuwe capsule plaatst de oude er vanzelf uit valt.
Dus geen hete capsules vast nemen. Eens het bakje vol kan je dit gewoon uit gieten in de vuilbak.

De capsules zelf zijn te bestellen via nespresso online.
De 'namaak' capsules heb ikzelf ook al geprobeerd. Maar ik merk dat die niet de kwaliteit hebben als Nespresso.
Nespresso is met Arabica koffie. De namaak is 'gewone' koffie.

Kortom,
Het is best een degelijk apparaat. Doet wat er van verwacht wordt en maakt heeeerlijke koffie.

Heb jij ook een Krups Nespresso Inissia XN1005 Rood?

Verder een machine die heerlijke koffie produceert, nog veel smaakplezier ermee!
Thnx voor de tip. Zal ik proberen.
Met graindor van Colruyt was ik niet overtuigd. Was koffie, maar daar stopte het.
Ook heb ik van de 20 capsules 3 capsules ongebruikt moeten weg gooien omdat de koffie er simpelweg niet door kwam...
Rik Hartman En Jurgen.D,

Zelf heb ik ook de Nespresso (ander model) maar ik kan u sowiezo zeggen dat u alleen de originele capsules moet gebruiken.

Mede omdat deze lekkerder zijn , maar ook omdat e Nespresso capsules van aluminium zijn gemaakt en de namaak van plastic.

Als je de namaak capsules gebruikt dan kan het naaldje van de Nespresso beschadigt worden of het gesmolten capsule kan blijven haken in de machine, DIT valt NIET onder de garantie, en je zit met een probleem.

Dus gebruik alleen de originele capsules ;)

Ik hoop dat u hier iets aan hebt,

Gr Kevin Bouwman
Ik gebruik ondertussen sowierso niets meer buiten de originele capsules.
Eens je nespresso gewend bent lijkt de rest goedkoop wortelsap...