Canon PowerShot A540 Zilver Review

dirkjanboon 11 mei 2009, laatste update op 11 mei 2009, 197 views

Canon PowerShot A540 Zilver

Pluspunten

• Resolutie
  • makkelijk in gebruik
  • goed in de had (edoch wat zwaar)
  • penlights (2x)
  • merk
  • kwaliteit
  • manuele mogelijkheden (10 + ) echt geweldig!!

Minpunten

• " goed koop aandoede uiterlijk batterij klepje ziet er niet zo degelijk uit (als dat beter was had hij goed ipv voldoende gekregen)
  • " wat dik en zwaar en geeen stabilisatie

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 3
De Canon Powershot A540 is een Compacte Digitale camera met 6 MP (5.9 MP effectief) die uitblinkt in de manuele mogelijheden (zo als een zeer uitgebreide iso, wit balans meter modus , grote van de bestanden , shot modus (single , continu , timer ). Daarnaast zijn er diverse scene modi beschikbaar zoals vuurwerk, binnen, nacht etc..)

De camera is dikker dan de gemiddelde camera maar dat deert mij niet zo , dat komt o.s door de 4x zoom lens waardoor je een goed bereik hebt en door de grip die er is ingebouwd, Ik vind het ook fijn dat er 2 penlights in gaan van AA formaat, deze kan praktisch overal kopen dus bijna nooit zonder voeding.

Deze camera heeft een groot lcd scherm met een gemiddelde helderheid , in de volle zon wat lastig te raadplegen maar in de schaduw prima,, de degelijkheid heb ik een voldoende gegeven omdat er altijd wel iets aan te merken is ( het batterij klepje had van mij anders gemogen en een appart klepje voor de sd kaart was denk it beter geweest.

De autonatiek (beoordeeld door 45 foto's op een dag met de P modus geschoten te hebben ) beoordeel ik voldoende (dan bedoel ik een 7 )(je houdt er zeker 30 -40 over die prima zijn) en dat is een goede score (* mits je kan fotograferen natuurlijk)

Een nadeel is dat deze camera geen stabilisatie modus heeft dus af en toe kan er een mislukte foto tussen zitten maar dat is het mooie met digitale fotografie, je hoeft niets af te drukken !

waarom ik geen mening heb ingevuld bij uitbreidings mogelijkheden?
Omdat er gewoon niet heel veel mogelijkheden zijn , op wat voorzet lensen en geheugen kaartjes (tot 2 GB) en evt accu cellen en tasjes en een ministaitefje houd het echt op .. ok ik ben een zeer kritiesche gebruiker !

ik heb er 70 euro tweede hands voor betaald en dat is een zeer scherpe prijs voor dir toestel , het is nog steeds nieuw te koop voor rond de 200 euro..

met gewone alkaline bastterijeren (niet oplaad baar en al gebruikt) kon ik makkelijk 45 foto's maken en nog niet leeg , ik ken merken die halen er niet eens 20 op gewone penlights !

Heb jij ook een Canon PowerShot A540 Zilver?

Volgens mij is de A540 al EOL (de opvolgers zijn al een tijdje uit dacht ik zo :) ) Dus de 200 euro prijs is waarschijnlijk de prijs die vroeger werd gehanteerd. En op dit moment zijn er weinig (behalve b-merken misschien) die 20 fotos doen moet 1 setje batterijen.