Nikon D90 Zwart Review

ert86 17 mei 2009, 4.474 views

Nikon D90 Zwart

Pluspunten

• Bediening
  • Uitbreidingen
  • Accesoires die standaard worden geleverd.
  • Fotokwailiteit

Minpunten

• Geen

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik kan zeer kort zijn over deze SLR. Ik heb de camera nu ongeveer een maand, maar ik heb nog geen slechte eigenschappen kunnen ontdekken. De mogelijkheden zijn eindeloos en de kwaliteit en snelheid zijn erg goed.

Ik heb eerst een 18-55 standaard lens bij de camera gekocht samen met een tas. Ik heb inmiddels ook een 55-200 zoom lens. De 18-55 is geen hoogstaande kwaliteit maar toch maakt hij mooie plaatjes.

Het is ook erg handig dat er 2 stelwieltjes zijn voor allerlei instellingen. Onder andere, iso, sluitertijd en diafragma. Ook het 2 status schermpje op de camera is handig. Ook de batterijlevensduur is vrij lang. Op 1 accu lading heb ik weleens 600 foto’s gemaakt, af en toe met flits.

De camera wordt standaard geleverd met een accu lader, een extra bescherm kampje voor het LCD scherm en uiteraard wat altijd standaard is.

Heb jij ook een Nikon D90 Zwart?

Die foto's die je net upgeload hebt, die heb je zelf niet getrokken, of wel? Ik heb die al eens in een review over deze camera ergens gezien...

Als het zou kunnen, kan je misschien zelf gemaakte foto's uploaden van verschillende type foto's: portret, sport, macro, landschap...

Wat versta je onder wat er 'altijd standaard' is? Dit is inmiddels bij elke camera anders.
Je kunt misschien wat vetgedrukte kopjes maken (ergonomie, gebruiksgemak, batterijduur, bijgeleverde software, beeldkwaliteit) waar je dan een paar lijntjes uitleg bij elk kopje geeft?

De Nikon D90 is uitgerust met een modus om te filmen (D-movie), een van de eerste DSLR met een filmmodus. Kun je hier misschien wat meer uitleg geven? Ik heb namelijk reeds gelezen dat een continu autofocus onmogelijk is.

Als je dit allemaal doet, ga je van 1 ster, naar 3 of misschien zelfs 4 sterren gaan ;)
Wat voor "kwaliteit" mis je dan aan die 18-55 lens? Of vind je hem niet ver genoeg zoomen, dat lijkt me dan niet echt een kwaliteit issue!