EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW+ ACX 2.0+ Review

Jurgen.D 11 augustus 2015, laatste update op 11 augustus 2015, 355 views

EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW+ ACX 2.0+

Een van de krachtigste GTX970 kaarten op de markt

Pluspunten

• Standaard overclockt
  • stil
  • 5 jaar garantie
  • Fan's draaien niet in idle mode

Minpunten

• prijs
  • Lengte

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik was op zoek naar een goede GTX970, en die heb ik gevonden bij de FTW+
Ik werd aangeraden een standaard GTX970 te kopen en die zelf te overclocken.
Dat zou dezelfde prestaties geven en goedkoper zijn.

In theorie wel ja. Maar gezien je geluk moet hebben met de ASIC kwaliteit en niet iedere chip zich even makkelijk laat overclocken heb je met een FTW de garantie dat hij een bepaalde overclock haalt doordat hij uit de fabriek al overclocked is.
Daarom heb ik die versie gekozen.

Resultaat: Een snelle GTX970 met gegarandeerde kloksnelheid die bovendien zeer stil is zowel in idle als in games.

In de doos vindt je naast de GPU en een driver disk een molex verloopstekker naar 6-8 pin voeding en een DVI naar VGA verloopstekker.
Al zou die laatste niet meer aan de orde mogen zijn.

En de game prestaties zijn zoals je kan verwachten.
Anno 2015 speel je alle games op 1080p/60-100fps op high en ultra settings.
Zelfs 4k op ultra/high is een optie als je geen probleem hebt met 30fps gaming.

De koeler kan tot 4600rpm wat zeer luid is.
Maar in de praktijk zal je deze snelheden nooit halen.
In een case met voldoende airflow gaat die nooit boven 1500rpm en blijft hij zeer stil.

Ook de software precision X is handig. Van daaruit kan je de GPU overclocken en de fancurve aanpassen. Ook heb je netjes een overzicht over alle details van uw GPU.

Van de befaalde Coilwhine merk ik niets. Maar ik zit dan ook wel 3 meter van mijn kast.

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW+ ACX 2.0+?