Specificaties 49" Ultra HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KD-49X8505B Zwart Review

errunst 11 augustus 2015, laatste update op 12 augustus 2015, 781 views

Sony Bravia KD-49X8505B Zwart

Als TV heel mooi beeld, geweldig om natuurfilms te bekijken. Wat 'n kleurenspectrum. De software is bagger, hersenloos gepruts, een score van 1 ster is nog te veel. Mooi design, kwestie van smaak. Eindoordeel goed door excellent beeld. Aangepast naar slecht ivm ervaring met customer support

Pluspunten

• Geweldige beeldkwaliteit
  • Mooie heldere kleuren, sprankelend wit
  • Dunne beeldrand
  • Pootjes verstelbaar in 2 standen

Minpunten

• Mediaplayer loopt vast
  • Geen bestandsstructuur beschikbaar, zeer onhandig bij 1000'den foto's/films
  • Extreem traag lezen externe USB 3.0 disk/ NAS
  • Bediening
  • Customer support

Fantastisch beeld en kleuren. Wit is sprankelend, zwart is diep, weinig/geen merkbaar last van backlight. Suggestie van 3D door beweging voor/achtergrond, ik zie diepte in het beeld. Zie geen ghosting

TV kijken, haarscherp beeld bij HD 1080i signaal. Ook veel oude opnames op decoder zien er veel beter uit dan op oude TV (pre HDTV tijdperk). Heel opvallend, de focus / dieptescherpte van de opnames is zichtbaar in de uitzendingen van journaal of late night shows.

Heb deze televisie gekozen om eigen 4K opnames van Sony videocamera te kunnen afspelen op een groot scherm. Heb ondertussen > 1.7 TB aan 4K filmopnames. Slechts geschikt voor opnames korter dan 1 uur, mediaplayer loopt vast op langere films. Met een 2e afspeler-app kunnen somige langere opnames wel bekeken worden. Die app is alleen beschikbaar voor media met beperkt aantal opnames. 2e externe disk loopt voortdurend vast, terwijl de opnames wel afspeelbaar zijn op m'n laptop/monitor.

Zwaar teleurstellend qua software. Ondoordacht om geen bestandsstructuur te handhaven zoals op USB disk/NAS, je moet scrollen door al je opnames om bij de laatste foto's/video's te komen. Leuk als je 'n paar fototjes hebt maar niet leuk meer bij grote aantallen, hier is totaal niet bij nagedacht.

49" is al enorm groot in m'n huiskamer. De keuze van Sony om schermen met dezelfde beeldkwaliteit dit jaar uit te brengen alleen in grotere maten heeft me doen besluiten om het 49" model van afgelopen jaar (2014) te kopen. De uitvoeringen van 2015 (X850..C) hebben wel Android-TV maar bij <= 49" (X830..C) geen TRILUMINOS-scherm.

Maak geen gebruik van de webcam of social media apps. Daar kan ik geen mening over geven.

update:
Probeer via customer support de issues met het niet afspelen van de bestanden te bespreken. Krijg alleen onkundige reacties terug over de gebruikte opslagmedia. Ze gaan niet in op het feit dat de opnames zijn gemaakt met een Sony camcorder die niet afspeelbaar zijn op een Sony TV

Heb jij ook een Sony Bravia KD-49X8505B Zwart?

Reviews door de redactie

Ik zie als negatief punt staan het extreem trage lezen van USB3.0, maar ik zie bij de specificaties dat de TV alleen USB2.0 heeft. Misschien heeft het een met het ander te maken?
USB2.0 vs. USB3.0 is niet de reden van de traagheid. Deze software deugt niet. Om een directory/folder listing te maken met de daarin voorkomende bestandsnamen zou het niet noodzakelijk moeten zijn om van ieder bestand geheel de inhoud te lezen, metadata zou voldoende moeten zijn. Echter elk bestand wordt geheel gelezen voordat de bestandsnaam wordt getoond, je ziet de namen langzaam 1 voor 1 verschijnen . Het duurt hierdoor meer dan 15 minuten om een folder te lezen met 105 mp4 bestanden, dit betreft een schijf met alleen de afspeelbare bestanden. Met opnames langer dan 1 uur crashed de software, vaak reboot vereist. Op m'n oude laptop uit 2005 met USB2.0 zie ik de folder listing binnen 20 seconden. Gedurende inlees wachttijd is interactie met de TV niet mogelijk, zoals selectie en/of afspelen. Wissel je van folder en kom je terug in de folder, begint het lange wachten van voor af aan.
De overige problemen zijn niet opgelost, en van sony support hoor ik ook niets meer.

Al met al ondanks een prachtig beeld is dit type TV wat mij betreft een afrader.