LG G4 Zwart Review

ArpieTech 10 augustus 2015, laatste update op 1 juni 2016, 301 views

LG G4 Zwart

De telefoon ziet er goed uit, hoewel de plastic achterkant wel wat goedkoop aanvoelt. De knoppen aan de achterkant van de telefoon vind ik handig, en dit was ik al gewend van de G2. Het is een grote smartphone, maar door de dunne randen valt dit ook weer mee.

Pluspunten

• Snel door 3GB RAM en 808 processor
  • Erg mooie en hoge resolutie foto's en video's
  • Prachtig 1440p scherm
  • Up-to-date met Android Lollipop
  • Verwisselbare achterkant en accu.

Minpunten

• Processor kan erg warm worden, ook bij niet intensief gebruik
  • Niet geleverd met Quick Charger of Qi sticker
  • Accu red ondanks 3000mAh net een volle dag

Hieronder een review die ik ook op Coolblue heb geplaatst:

Nadat mijn LG G2 gesneuveld was door een ongelukje met de badkamertegels, was het tijd voor een nieuwe telefoon. Het scherm laten vervangen was namelijk te prijzig gezien de huidige waarde van de G2. Ik heb lang getwijfeld tussen verschillende telefoons, en dan vooral tussen de Samsung Galaxy S6, Motorola Moto X, Nexus 6 en de LG G4. De camera van de G4 was toch een belangrijk onderdeel voor mij, en het feit dat ik al bekend was met LG's UX hielp ook mee met de keuze. Ik heb de G4 met een zwarte (eigenlijk grijze) achterkant gekozen omdat ik er toch een Chinese Quick Circle case bij zou gaan kopen.

De prijs hield me eerst tegen, maar nadat ik op Marktplaats de pagina "Coolblue Tweedekansje" tegenkwam was de keus snel gemaakt. Ik kan dit alleen maar aanbevelen, het product is namelijk in nieuwstaat maar mag niet meer als nieuw verkocht worden omdat het teruggestuurd is. Hierdoor was er een flinke korting en heb ik s'avonds om 11 uur nog gebeld om de G4 te bestellen. Zelfs via Marktplaats was de telefoon de dag erna in huis. Ja de doos was open geweest, maar verder is hij zo goed als nieuw.

Dan nu over de telefoon zelf. Ik heb hem nu bijna een maand in gebruik en ik denk dat ik nu van alle functies wel een keer gebruik heb gemaakt. De telefoon ziet er goed uit, hoewel de plastic achterkant wel wat goedkoop aanvoelt. De knoppen aan de achterkant van de telefoon vind ik persoonlijk erg handig, en dit was ik al gewend van de G2. LG heeft dit op bijna alle moderne telefoons toegepast, dus hier zullen meerderen enthousiast over zijn.

Het is een grote smartphone met 5,5", maar door de dunne randen valt dit ook wel weer mee. Ik had nog een 16 GB SD kaartje liggen van mij hele oude S2, en het is toch fijn om bijvoorbeeld je foto's en video's weer op een SD kaart te kunnen plaatsen in plaats van op het interne geheugen. De telefoon is snel door de goede processor met 3GB werkgeheugen, en heeft weinig moeite om tussen meerdere apps te schakelen op Android Lollipop. Ik gebruik hem vrij veel en ook aan het eind van de dag is hij niet langzamer. Wel is de accu aan het eind van de dag ook echt leeg. Dit komt (zo te zien in batterijgebruik) voornamelijk door het scherm. Het 1440p scherm heeft volgens mij een flinke invloed op de accuduur. Nou ben ik best en intensieve gebruiker, en zijn accu's gewoonweg het onderdeel waarin de minste voortgang in is.

Naast de accu is het enige echte minpunt de hitte van de telefoon. Wanneer ik een film op Netflix kijk valt dit wel mee, maar wanneer ik (naar mijn idee) minder intensieve apps gebruik kan de telefoon heel erg warm worden. Als dit bij de HERE navigatie app na een aantal uur gebeurt vind ik dat niet zo erg. Maar als ik s'ochtends mijn nieuws en social media check word hij ook erg warm. Dit is toch jammer en ik hoop dat dit softwarematig nog opgelost kan worden door LG, of dat het in ieder geval minder word na verloop van tijd.

De camera is absoluut een belangrijk punt van deze telefoon, en ik zal hierbij een foto toevoegen die op de auto-stand genomen is. Bij weinig licht is de kwaliteit minder, maar zeker acceptabel. Door de manual modus kun je zelf alle instellingen zoals de ISO veranderen en als je hier verstand van hebt kun je er waarschijnlijk nog betere plaatsjes mee schieten. De G4 heeft de mogelijkheid om draadloos te laden en voor "Quick Charging" maar dit word niet bij de telefoon geleverd. Via een Chinese site heb ik een Qi sticker besteld, en het draadloos laden werkt nu zonder problemen. Binnenkort ben ik van plan om ook een quickcharger te kopen.

origineel:http://imgur.com/6qwaSua

Al met al ben ik zeker tevreden met mijn aankoop en zou ik de telefoon ook zeker aanraden. Er zijn zeker meer plus dan minpunten, hoewel de hitte van de telefoon wel echt storend is. Verder is alles eigenlijk perfect, met name de camera.

Heb jij ook een LG G4 Zwart?