Medisana BS 430 Connect Review

HansKeesom 9 augustus 2015, laatste update op 19 januari 2016, 328 views

Medisana BS 430 Connect

Mooie weegschaal met potentie als je een smartphone of tablet met bluetooth 4.0 hebt.

Pluspunten

• Onderdeel van groter concept
  • Niet eens zo duur

Minpunten

• 4 AAA batterijen die zullen ooit leegraken, hoe lang dat duurt is nog niet bekend

Opgelet, werkt alleen met bluetooth 4.0. Zonder dat is het niets meer dan een mooi uitziende weegschaal, beetje medisch, wit en glas van uiterlijk.
Omdat ik een iPad 2 heb, heb ik niet veel kunnen testen. Het was al lastig om de weegschaal van stones naar KG te krijgen.
De software online ziet er mooi uit en ik gebruik deze wel voor de Glucodock die Medisana ook verkoopt. Gewichtsmetingen kan ik handmatig intypen maar de overige zaken als vet, bot en vocht waardes dus niet.
Kan niet wachten totdat ik een iDevice met bluetooth 4.0 heb.

Deze review is dus duidelijk work in progress.

Ervaring na een half jaar
Ondertussen de eerste 10 kilo afgevallen. De Medisana bs 430 toont me elke morgen keurig wat de stand van zaken is. En dat heeft geholpen. Belangrijkste is natuurlijk het gewicht, elke ons eraf motiveert me om weer een dag lang niet te veel te eten en genoeg te bewegen. En de beloning van weer een ons eraf is dan heel prettig.
Natuurlijk is het de vraag of het gezond gebeurd. Die vraag kan de weegschaal deels beantwoorden doordat het vetpercentage, vochtpercentage en spierpercentage probeert te meten.

Heb jij ook een Medisana BS 430 Connect?