Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce4 SLI chipset - Bekijk alle specificaties

Asus A8N-SLI Deluxe Review

614 11 augustus 2005, laatste update op 29 maart 2010, 1.153 views

Asus A8N-SLI Deluxe

Pluspunten

• Erg veel positieve eigenschappen. Een punt wat sommige andere moederboarden niet hebben is QFan. Icm met CnQ en goed gekozen fan's en voeding levert een erg stille PC op.
  • Snelheid altijd naar tevredenheid en nu met een X2 3800+ als de spreekwoordelijke mes door de boter.

Minpunten

• De NB fan zou vervangen moeten worden door een heatpipe zoals op de A8N SLI Premium. Die heb ik vrij snel al vervangen voor de Zalman NB passieve koeler die voldoende koeling krijgt door frontkoeler (Nexus92@800rpm)
  • Wat verder nog zou kunnen is dat de overvloed van opties wat te veel kan zijn voor een beginnende zelfbouwer.

Layout Score: 5
2 A8N SLI systemen met nagenoeg gelijke specs.
1 voor mezelf en een voor m'n broer.

Moederboard is erg volledig met heel veel info tot aan pratende feedback bij opstarten. Zie specs op asus.nl. Voor een leek kan het in 't begin een overvloed zijn.

Draaien allebei vanaf dag 1 direct snel en stabiel.
Omdat ieder systeem 1 videokaart heeft heb ik de videokaart van de ene in de andere gedaan om SLI te testen. En dat werkt binnen een zucht. Erg leuk om te zien dat een eventuele toevoeging van een 2de kaart ook werkt.

1 systeem draait nog steeds in originele config.
De andere heeft inmiddels wat upgrade gekregen van een 2de harde schijf en heeft een processor upgrade gekregen naar een Athlon64 X2 3800+. Inprikken werken :).
De originele 3000+ (Winchester) was al snel en de X2 geeft m.u.v. games een duidelijke versnelling. Zeker met video editing van MPEG AVI naar DVDl. Daarbij blijft ie koel en stil (Idle altijd laagste stand QFan)
M'n systeem draaide de eerste 2 maanden XP, daarna dual boot XP en XP x64 en daarna alleen XP x64.
M'n systeem wordt ook veel voor werk gebruikt. Denk dan met name aan VMWare. Virtuele sessie's van alle MS OS'en en SUSE 9.2/9.3.

• Kingston ValueRAM 512 2x
  • Athlon64 3000+ (Winchester)
  • Athlon64 X2 3800+ (Manchester)
  • Leadtek PCIe 6600GT
  • TAGAN TG480-T01
  • Seagate 7200.7 NCQ
  • Samsung SP2004C
  • Toshiba DVD-1502 / Nec 2510A
  • Windows 2000

Heb jij ook een Asus A8N-SLI Deluxe?

Reviews door de redactie

Daar ben ik het volledig mee eens. Wat een takke-herrie maakt dat kleine schijtfannetje zeg. Nadat ik het fannetje vervangen had door een koelblokje was mn hele pc gewoon erg stil, door de goede QFan functie. :D