Tweakers zegt: 8,5

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart Review

nicofotonlNewbie 7 augustus 2015, 176 views

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart

Handzame camera met veel mogelijkheden voor de ervaren hobbyfotograaf. Door formaat en gebruikersgemak is de Lumix G7, een ideale camera om mee te nemen. Interessant objectief is een 3D lens die voor 254,- te koop is. Veel mogelijkheden, 4K filmen, Wifi, Panorama en handige App.

Pluspunten

• Beeldselectie uit 4 K filmpje.
  • Wifi in combinatie met handige App.
  • Formaat.
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Plastic uiterlijk
  • Kitlens

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Handzame lichte camera met veel mogelijkheden voor de ervaren hobbyfotograaf.
Door het formaat en gebruikersgemak is de Panasonic Lumix G7, een ideale camera om mee te nemen op vakantie. Zelf zou ik de kit-lens vervangen voor het objectief 12-35 mm f2,8. De beeldkwaliteit zal hierdoor absoluut toenemen. De kit-lens oogt erg plastic.
Ander interessant objectief beschikbaar voor deze camera is een 3D lens die voor 254,- (adviesprijs) te koop is.
Al met al een mooie camera met ontzettend veel mogelijkheden, zoals de mogelijkheid van het selecteren van een foto van 8jpeg uit het 4K filmpje (handig voor snel bewegende onderwerpen), panorama-foto, de verschillende functie toetsen die je ook een eigen voorkeur kunt toekennen. Wat ik vooral erg handig vind is de app die je op je telefoon kunt installeren waarmee de camera van een afstand kunt bedienen, maar ook de foto's direct kunt downloaden zodat je deze gelijk kunt delen via bv Facebook.
Minpuntjes vind ik, de live MOS sensor, jammer dat er geen fullframe sensor in zit, daarnaast de kunststof camerabody en lens behuizing. Dit zijn de enige minpunten die ik tot nu toe heb kunnen vinden.

Heb jij ook een Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart?