Specificaties Vesa 75mm, Vesa 100mm , maximale schermgrootte 27" - Bekijk alle specificaties

Arctic Z3 Pro Review

mbosma 6 augustus 2015, 683 views

Arctic Z3 Pro

Fijne stevige monitorarm, scharnieren kunnen worden vastgezet. kan worden afgesteld met spacers en blijft goed staan. usb hub kan problemen geven door de 5v voeding (slaat door naar pc). LET OP beugel moet minimaal 15cm van de muur gemonteerd word ivm de W vorm armen.

Pluspunten

• kabels worden weggewerkt in beugel
  • stevig
  • goed aanpasbaar
  • usb 3.0 hub

Minpunten

• armen steken ver naar achteren
  • usb voeding(boot problemen 5v naar mobo)

Erg fijne beugel voor een triple monitor setup.
Stevige beugel met genoeg aanpasbaarheid, neemt wat tijd in beslag om de schermen perfect te krijgen maar houd erg goed.
Er zijn verschillende spacers meegeleverd bij de arm om de schermen op hoogte af te kunnen stellen of wat meer naar voren te brengen.
De soepel/hardheid van de scharnieren kan worden aangepast doodmiddel van een imbus sleutel waardoor je schermen altijd goed blijven staan.
De usb3 hub is prettig, alleen geeft deze icm voeding 5v door naar de usb poort van mijn pc wat boot-problemen kan veroorzaken.
Design is erg strak, er zijn kabelgoten verwerkt in de armen zelf en alle kabels kunnen achter de "stam" gewerkt worden met het bijgeleverde klemmetje.
Er wordt een U klem bij de monitor geleverd voor montage achter het bureau of hij kan door het bureau gemonteerd worden met de bijgeleverde bout.
De voet van de monitor arm steekt lichtelijk uit wegens de usb hub wat hinderlijk kan zijn met het toetsenbord als deze ver naar achteren wordt geschoven.

LET OP!
Beugel heeft een W vorm met de armen, als het oppervlak waar de beugel op gemonteerd word dichtbij een muur staat zullen de armen deze raken en zullen de schermen uit elkaar moeten staan of in een grote hoek naar je toe.
Dit is in mijn geval opgelost door de beugel door het bureau te monteren.
Ikzelf heb de beugel gebruikt met 24"schermen en raad aan om de beugel minimaal 20cm van een muur te monteren door het bureau naar voren te halen of deze verder naar voren op het bureau te monteren.
Om de voet wat minder naar voren uit te laten steken heb ik de middelste monitor naar voren gebracht dmv het gebruik van de spacers om zo de rest van het geheel naar achteren te kunnen brengen zonder dat de armen de muur raken.
(dit kan verschillen per monitor groter kan dichter bij de muur, kleiner verder van de muur.)

Als je nog meer over de monitorarm wilt weten kan je me een pb sturen.

Heb jij ook een Arctic Z3 Pro?

Ik was er met mijn Z1 Pro al achter dat met de hub aangesloten er inderdaad soms problemen zijn met het booten. Je schrijft dat dat te maken heeft met de eigen 5V voeding van het hubje, wat gebeurt er dan precies volgens jou?
Sorry voor de verschrikkelijk late reactie.
Toch misschien handig voor een persoon die deze beugel ook graag wil aanschaffen.

De hub werkt goed zonder adapter behalve dat deze wat niet in staat is om zware apparaten aan te sturen als harde schijven.
als de 5v voeding wordt aangesloten stuurt de hub dit ook door naar de computer waardoor er altijd 5v op de pc aanwezig zal zijn via de usb poort, dit merkte ik toen ik de voedingskabel eruit trok en mijn mobolampje aan bleef staan.
als je de usb er even uit trekt boot de pc wel weer normaal. heb zelf besloten om hem te gebruiken zonder voeding.
Het vreemde bij mij is dat ik er nu al tijden geen last meer van heb gehad. Ik ga me er iig niet meer druk om maken, alles werkt zoals het hoort dus vind het nu verder wel prima zo :)