Samsung Galaxy S6 edge 32GB Zwart Review

RickvdW 6 augustus 2015, 239 views

Samsung Galaxy S6 edge 32GB Zwart

Een geweldige upgrade vanaf mijn vorige telefoon (Galaxy S4). Telefoon ligt lekker in de hand en functioneert soepel en snel. Vingerafdrukscanner is perfect en het enige nadeel gevonden tot nu toe is dat de telefoon flink warm kan worden.

Pluspunten

• Design
  • Scherm
  • Hardware onder de motorkap
  • Kwaliteit camera's
  • Batterij duur
  • Vingerafdruk scanner
  • Fast & wireless charging

Minpunten

• Toestel kan flink warm worden
  • Weinig nut edgescreen
  • Camera steekt uit
  • Geen SD slot

Kort samengevat: De S6 Edge is een heerlijke telefoon.

De specificaties van de hardware in de S6 Edge zijn indrukwekkend. Alle apps openen snel en switchten is gemakkelijk. Hij is dan ook met moeite traag te krijgen (een keer weigerde de vingerafdrukscanner, maar het backup wachtwoord loste dit prima op).
Wat betreft het design heeft Samsung dit keer ook een schot in de roos geleverd. De S6 Edge er strak uit, waar ook veel complimenten over komen. Een nadeel is wel dat de glazen achterkant (bij apps die veelvuldig GPS en 4g/wifi gebruiken) behoorlijk warm kan worden.

Het Edgescreen is natuurlijk een positief iets in het design van de S6 Edge, maar ik vind het jammer dat het nog erg weinig (nuttige) applicaties heeft. De klok nachts is cool, maar veel meer dan dat maak ik geen gebruik van het gebogen scherm. Het is te hopen dat app ontwikkelaars hier mee aan de slag gaan, want potentie zit er wel degelijk in.

Als laatste wil ik aanmerken dat het fast & wireless chargen van de S6 geniaal is. Even aan de lader tijdens het douchen voor het stappen en de telefoon is gemakkelijk weer 40% bijgeladen. Deze ontwikkeling zal hopelijk in de nabije toekomst nog verder uitgebreid worden, waardoor lege accu's taboe wordt.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 edge 32GB Zwart?