Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI Review

Niels Nijenhuis 6 augustus 2015, laatste update op 14 augustus 2015, 705 views

Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI

Ik ben al meer dan 13 jaar ervaren met het gebruik van Microsoft Windows. De laatste 3 jaar was ik zeer te spreken over Windows 7 Home Premium. (Na dat ik daarvoor na 5 jaar Windows XP heb uitgevlakt en vervloekt omdat het niet meer stabiel werkte).

Pluspunten

• Werkt zeer stabiel
  • Een mooi en verbeterd Start menu
  • De Windows Store.
  • Goede integratie met de Xbox

Minpunten

• Cortana nog niet in het Nederlands
  • Nog niet zo heel veel apps in de Windows Store (maar dat komt nog wel)
  • De upgrade duurde lang
  • De installatie nam 3 gigabyte in beslag (maar het is het meer dan waard)

Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Systeemeisen Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Al met al ben ik zeer te spreken over Windows 10. Nu gebruik ik de Home 64 bits versie, maar ik wil ook dolgraag Windows 10 Pro testen. Maar wie weet voor in de toekomst. En desondanks dat het de Home versie is kan ik veel bestaande grafische programma's blijven gebruiken (zoals Photoshop,Publisher, enzovoort)

Deed je een upgrade of schone installatie?
Ik heb een upgrade gedaan vanuit Windows 7.
Het ligt aan je specs en totale opslag