Specificaties Starterset, 1x 1Gbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link AV1200 Gigabit Powerline met stopcontact startset TL-PA8010P KIT Review

Poltergeist 3 augustus 2015, laatste update op 1 september 2015, 1.823 views

TP-Link AV1200 Gigabit Powerline met stopcontact startset TL-PA8010P KIT

Een goede set, maar kan slecht tegen andere powerline producten...

Pluspunten

• Stevig spul
  • Passthrough voor stroom
  • Complete levering, inclusief utp kabels
  • Goede snelheid

Minpunten

• De adapters zijn erg groot
  • De indicatielampjes zitten aan de zijkant, en zijn daardoor lastig te zien als de adapter in een hoek zit
  • Relatief duur.
  • De geadverteerde snelheid wordt bij lange na niet gehaald

De initiele review was als volgt (3 augustus 2015)

met passthrough voor de stroom is deze set een goedwerkende, snelle oplossing voor het niet willen of kunnen gebruiken van vaste bekabeling. Het is de op dit moment snelste versie van Powerline, en dat blijkt ook wel. Een snelheid van ongeveer 120 Mbit is voor mij voldoende. Maar dan...

Een maandje later (31 augustus 2015):
Dat is even een tegenvaller, zeg. Bij de eerste keer inpluggen en gebruiken allemaal goede resultaten. Ik kon zelfs een bluray disc via het netwerk afspelen. Dat heeft helaas niet lang geduurd. De verbinding is inmiddels zo traag geworden dat er niet meer mee te werken valt. Ook valt de verbinding regelmatig uit. En er is niets in het netwerk aangepast. Het opnieuw inpluggen in het stopcontact heeft geen nut gehad.

1 september 2015:
En uiteindelijk is de boosdoener gevonden: Ergens had ik nog een AV200 setje draaien. Die werd niet meer gebruikt. Die eruit gehaald, en de snelheid is nu een nette 170 Mbit/s. Blijkbaar speelt het niet leuk met elkaar samen.

Heb jij ook een TP-Link AV1200 Gigabit Powerline met stopcontact startset TL-PA8010P KIT?

Ik vond de reactie wel erg lang, dus in aparte review gestopt.

[Reactie gewijzigd door loekf2 op 30 september 2015 10:25]