Specificaties DLNA -support, WiFi, 8GB - Bekijk alle specificaties

COOD-E TV Review

tuk2008 2 augustus 2015, laatste update op 15 september 2015, 13.702 views

COOD-E TV

Zonder ervaring met KODI/XBMC is het even zoeken voordat je met dit apparaat basis-functionaliteit hebt, maar de mogelijkheden zijn legio.

Pluspunten

• KODI
  • Mooi, compact ontwerp
  • Veel add-ons/mogelijkheden

Minpunten

• KODI
  • UI/Software voelt wat 'onaf'
  • Geen HDMI CEC

Geluidskwaliteit Score: 4
Eerste ervaringen: zonder ervaring met XBMC/KODI voelt dit media streaming device nogal overweldigend aan en dat is zowel een voordeel als een nadeel; voordat je de potenties kunt benutten moet je je weg zien te vinden in de vrij onoverzichtelijke wereld van repo's en add-ons, wat veel mogelijkheden biedt maar in eerste instantie ook wat verwarrend is. Het apparaat is mooi compact gebouwd en voelt solide aan. De afstandsbediening lijkt soms keypresses te missen terwijl er soms juist ineens 3-5 achter elkaar komen: dit komt ietwat unresponsive over. De software/UI is wat onaf/'Oost-Europees' maar is waarschijnlijk ook (deels) naar wens aan te passen.

Beginnerstip voor als je problemen hebt met audio playback van video: enable de audio passthrough (http://forum.cood-e.com/index.php?topic=37.0).

Vooralsnog is het me niet gelukt om (een) Spotify (add-on/client) aan de praat te krijgen, laat staan met Connect-functionaliteit. Hulp wordt zeer op prijs gesteld!

Update na enkele weken gebruik
Waardering aangepast naar 5 sterren. Het probleem met de remote keypresses is niet meer, had misschien met de plaatsing te maken, my bad. Met DOLBY/DTS op passthrough speelt dit apparaat alles wat ik er tegenaan gooi snel en soepel af. Mogelijkheid tot direct subs bij films/series zoeken is prachtig.

Na wat stoeien is de Cood-E TV precies ingericht zoals ik 'm wil gebruiken en ben ik geen problemen meer tegengekomen.

Het 'Spotify-probleem' speelt nog steeds maar daarvoor heb ik inmiddels een workaround: installeer TuneBlade (gratis) op Windows waarmee je feitelijk een Airplay-server maakt die geluid streamed naar Cood-E (ondersteunt Airplay by default). Wel 2-3 seconden vertraging, maar de kwaliteit is goed, en ik kan nu Spotify-muziekjes spelen op m'n TV (cq. aangesloten geluidssysteem).

Update mbt DOLBY/DTS
Er is nu een addon beschikbaar die DTS/DOLBY via downmix mogelijk maakt: http://forum.cood-e.com/index.php?topic=68.msg1507#msg1507

Heb jij ook een COOD-E TV?

Hello All,

Gisteren ook zo'n ding gekocht.
Echter wordt CEC communicatie via HDMI NIET ondersteund. Sterker nog, zodra je de HDMI kabel aansluit dan is er geen CEC communicatie meer mogelijk tussen mijn andere apparaten. Dat is toch niet meer van deze tijd :-(
Inderdaad erg jammer dat de Cood-E geen HDMI CEC ondersteuning heeft. Hoewel het wel iets is wat misschien nog gaat komen, zie ook de post van Jeremy op het Cood-E forum waar je deze vraag ook stelde. Dat het ook de CEC-functionaliteit van je andere apparaten sloopt, lijkt me inderdaad niet de bedoeling!
Heej ik ben ook aan het kijken naar deze cood-e tv.
Echter vroeg ik me af of die ene plugin ook werkte.. ;)

[Reactie gewijzigd door MysterX op 11 november 2015 09:21]

Edit die pluginnaam maar ff weg voordat je op je donder krijgt van de admins :) ik PM je even!
"zonder ervaring met XBMC/KODI voelt dit media streaming device nogal overweldigend aan en dat is zowel een voordeel als een nadeel; voordat je de potenties kunt benutten moet je je weg zien te vinden in de vrij onoverzichtelijke wereld van repo's en add-ons, wat veel mogelijkheden biedt maar in eerste instantie ook wat verwarrend is."

Om dit te voorkomen kan je ook gebruik maken van een complete oplossing d.w.z. dit is een KODI installatie + een selectie van veel gebruikte add-ons. (zo bespaar je veel moeite en zoekwerk)

Een goed voorbeeld van een dergelijke complete oplossing is: TVMC
Thanks voor de tip! Zeker een goede optie, hoewel ik er toch voor heb gekozen om me ff te verdiepen in KODI, en dat loont! Hoe dan ook blijft mijn 'waarschuwing' overeind: het is een apparaat waar je even wat tijd in moet stoppen, maar dan doet 'ie ook precies wat je wil (behalve DOLBY/DTS decoden, hehe).

Het is trouwens niet mogelijk/eenvoudig om een eigen installatie van KODI te installeren. Momenteel draait het OS op Android 4.4.2 en de KODI-versie is 14/Helix. Tot nu toe lijken ze behoorlijk committed om software/firmware updates te blijven geven (de 3e sinds release is nu uit), maar dat is altijd maar even afwachten.
Hallo,

De Cood-E net gehaald en geinstalleerd. Via youtube ook de add on installer geinstalleerd. Nu wil ik popcorn time hier op zetten, deze kan ik ook vinden en vervolgens installeren, alleen vervolgens bij 'check install' krijg ik een error. Daar staat bij 'check log for more information'. Maar waar kan ik dit terug vinden?
Ben geen expert op dit gebied maar wel een beetje handig.

Alvast bedankt.
Voor allen, hier een enorm handige tip om Android apps te draaien op Cood-E :)
Ja dat is echt een hele nice toevoeging! Een gebruiker heeft inmiddels ook Isengard werkend gekregen die naar zijn zeggen veeeel vloeiender is en tevens alle 4 de cores gebruikt (diezelfde gebruiker beweert dat de huidige Kodi-installatie slechts toegang heeft tot 2 cores!). De developers luisteren, dus hopelijk komt er snel een officiele update naar 15.2.
Hey,

Nou vandaag firmware update gehad naar V1.2.5. Kodi 15.2 isengard maar ben der nog niet over uit wat ik ervan vind ... Heeft goeie verbeteringen maar ook diverse klungelige foutjes ...waarvan ik van mening ben dat die er niet in hadden hoeven zitten...
Ook vind ik dat ze meer aandacht hadden kunnen besteden aan diverse dingen ipv het echt alleen maar focussen op de kodi update naar 15.2 en het qwerty afstandsbediening...
Ook heeft het gehele proces verlaten lang geduurd zeker als je nagaat dat ikzelf al 2 maanden geleden kodi 15.2 zelf draaiende heb gekregen (met alle coode box functies) en zie kwam performance en gebruik weinig tot geen verschil met wat ik zelf al 2 maanden geleden voor elkaar heb gekregen...
Zelfs zo dat ik nu bepaalde bugs tegen kom met de officiŽle firmware die ik hiervoor niet heb gehad ..zoals me BT toetsenbord die nu wel paired maar verder niks doet..
De tijd loopt paar uur voor en is niet aan te passen..
Reboot functie is er niet dus elke keer strokm eraf zonder Android netjes af te sluiten voor een reboot ja dat gaat natuurlijk een keer fout en is de box een heel duur stukje nutteloos plastic geworden ...

Zo kan ik wel even door gaan...

1: update veelste lang geduurd in vergelijking tot het resultaat en de verbeteringen.
2: veel irritante bugs die hadden kunnen worden voorkomen (lijkt wel beetje afgeraffeld ivm de druk van gebruikers om te updaten)
3: erg weinig feedback en ondersteuning
4: hebben een forum maar worden weinig duidelijke antwoorden gegeven of uitleg gedaan.
5: kodi is opensource maar daar is niks van te merken want alleen coode zelf kan veranderingen aanbrengen of verbeteringen doen... Lijkt mij niet helemaal correct.