Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood Review

SlasherNL 1 augustus 2015, 2.980 views

NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood

Terecht een van de meest besproken kasten op Tweakers. - Strak design wat niet gauw gaat vervelen. - Goede koeling. - Makkelijke kabelmanagement.

Pluspunten

• Tijdloos strak design.
  • Grote stoffilter achter de frame aan de voorkant.
  • Kabelmanagement makkelijk door rood metalen cover rechts midden in de kast.
  • Overzichtelijk monteren van onderdelen.
  • Kast is schijnbaar in 4 verschillende kleuren te verkrijgen, keuze is reuze!
  • Compact design maar toch nog veel interne ruimte voor alle onderdelen.
  • Veel stevig staal.

Minpunten

• Langwerpig gat langs de PCI brackets.
  • Stoffilter voeding ziet er beetje goedkoop uit. (maar doet zijn werk wel).
  • Geen reset knop.
  • Window schijnt makkelijk te krassen.
  • Voor sommigen nadeel: geen plaats voor DVD drive.
  • Kleine minpunt: maar 4 meegeleverde trekbandjes voor kabelmanagement.
  • Geen "tool-less" bevestiging van HDD.

Een prima kast! Ik heb beide case fans die meegeleverd worden in de kast verwijderd en aan de voorkant als intake gemonteerd.
Als outtake heb ik een radiator met fan als waterkoeler voor de processor. Het herplaatsen van de case fans ging wel bijzonder stroef..
Ik merk dat er een goede airflow in de kast ontstaat en de processor en grafische kaart temperaturen laag blijven.

Kabelmanagement gaat ook bijzonder makkelijk door het metalen frame wat prominent in de kast aanwezig is.

Hier wat tips voor de bouwers met deze kast:

- Als je de SSD in de linker plek monteert let er dan wel op dat je dit eerder doet dan de voeding. De voeding blokkeert namelijk een gedeelte van het kabelmanagement gat.

- Front panel connectors was ook een beetje lastig op het moederbord te prikken aangezien deze dicht langs de bodemplaat van de kast bevestigd moeten worden.

- Bevestig de HDD schijf vroeg in de kast. Anders blokkeert de voeding om de HDD goed vast te schroeven.

- Bij een modulaire voeding alle kabels alvorens aan de voeding bevestigen scheelt enorm veel gedoe om in dit in de kast te gaan doen.

Voor de rest geen narigheid gehad met deze kast! Ben blij dat ik toch voor deze kast heb gekozen. Zat te twijfelen of ik de CM 690 III ging kopen vanwege beter airflow, maar deze kast doet dit ook prima als je twee intake fans aan de voorkant monteert.

Heb jij ook een NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood?

Hej man,

ik zie dat jij je ook stoort aan het gat langs de pci brackets. Hierover heb ik contact opgenomen met NZXT. Hiervan kreeg ik te horen dat er gewoon een plaatje hoort te zitten, als het goed is zie je ook dat er ruimte is voor een thumbscrew boven dit gat. NZXT gaat dit plaatje nu naar mij opsturen. Misschien moet jij ook even mailtje naar ze sturen?

[Reactie gewijzigd door tweekeerdertien op 21 november 2015 22:17]

Hoi tweekerdertien,
Ik stoor me niet heel erg aan dit gat, aangezien het aan de achterkant zit. Maar het is inderdaad netter als de kast als geheel mooi afgewerkt is.
Er is inderdaad ruimte voor een thumbscrew, maar ik zie niet hoe dit aan de kast dan bevestigt zou moeten worden? Kun je me laten weten of NZXT dit afwerkingsplaatje heeft opgestuurd en of het past?

Bedankt voor de tip!
Hoe zit het met dat ene open ruimte bij de PCIe brackets?
Naast de PCI brackets zit een kleine open ruimte, dit is waarschijnlijk gedaan zodat de duimschroeven vastgehouden kunnen worden van binnen van de kast (om de duimschroeven met twee handen dus vast te schroeven).

Hierdoor zit er wel een kleine opening aan de achterkant waar dus eventueel meer stof of andere narigheid naar binnen toe zou kunnen komen (echter kan dit ook door de geperforeerde pci-brackets maar dat even terzijde).

Over de review:
Daarbij komt het uit deze review eigenlijk naar voren dat er bij de voeding te weinig ruimte is om de HDDs lekker te kunnen plaatsen terwijl dit niet als minpunt wordt genoemd? ;)
Zelf had ik daar wel wat last van, met stugge kabels vanuit de voeding is het best prutsen.

Bij mijn setup heb ik de intake fans niet verplaatst, heb zelfs de standaard koeler nog op mijn intel CPU zitten (4590) en de temps komen niet boven de 65C uit (heb dezelfde GPU en die komt niet boven de 70C). Zijn de GPU temps veel lager bij jou? Ik ga er vanuit dat je CPU temps dat wel zijn met waterkoeling dus dat is niet echt te vergelijken :).

Raar dat er geen plaatje voor is :/
Het is ook te zien op het 'product' plaatje, als je door het raampje heen kijkt zie je aan de achterkant de duimschroeven en een opening. Dat is wat de reviewer bedoelde.

Persoonlijk stoor ik mij er weinig aan maar het ziet er wel wat vreemd uit inderdaad.
Door dat gat kan het stof waarschijnlijk snel in de case zitten
Ik heb de desktop build nu 2,5 maand en ik kan zeggen dat er nog altijd niet veel stof in de kast te zien is. De stoffilter aan de voorkant heb ik één keer schoongemaakt en daar zit ook weinig op..

Ik vind dit wel opmerkelijk, de kast staat op de grond en het is op sommige tijden wel stoffig in mijn kamer.. Ik heb de bovenkant van de kast wel afgedekt met een boek zodat stof niet erin kan vallen.

Dat gat naast de PCI brackets is inderdaad om de duimschroeven beter vast te kunnen draaien. Ik kan wel een foto maken van de achterkant, hoewel er ook voldoende videos op internet te vinden is van de kast.

@Rifleshader mijn CPU temperatuur is rond de ~50 graden bij een uur FC4 op high settings, 1920x1080 resolutie.
De GPU zit dan met een temperatuur rond de 58-62 graden, ik heb nog niet meegemaakt dat mijn GPU richting de 70C gaat, ik denk dat de 2x intake aan de voorkant wel bijdraagt aan het afvoeren van de warmte van de GPU. Veel graden zal het niet schelen maar ik ben wel overtuigd dat deze twee ventilatoren aan de voorkant het aanwezige stof wel goed uit de kast blaast.

Over de HDD: er is genoeg ruimte om hem te bevestigen, alleen wanneer je de voeding eerst plaatst dan kan je de HDD niet goed vast schroeven omdat de ruimte te krap is om hem met een schroeven draaier vast te zetten. Dus ik vind het niet echt een nadeel als je tenminste weet wat je eerst moet doen :D

[Reactie gewijzigd door SlasherNL op 16 oktober 2015 10:39]

Jij hebt zowat de pc die ik van plan te kopen ! (uizondering van de waterkoeling dan...)

PS. Welke spellen speel je(als je er al speelt) en hoeveel fps heb je erop ??

Goede review btw. :)
Hou ikke, ik speel sinds kort Fallout 4 op high settings erop.
De fps is vaak boven de 60, maar ik laat het op 60. (Bij het spel gaan animaties en andere dingen raar doen bij een hoger fps dan 60, dat ligt aan het spel niet aan de grafische kaart..)

Farcry 4 gaat ook goed, high settings met 1080×1920 resolutie heb ik ongeveer 70-100 fps.. CS:GO al helemaal 150-250 fps. (Grafisch licht spel)

Battlefield 3 heb ik wel maar nog nooit geprobeerd.. ik neem aan dat het spel wel goed draait op high, mogelijk wel problemen met fps op ultra. Vaak is de view distance van objecten (gras, clutter, decals) de bottleneck voor een lagere fps bij dat soort spellen.

Daarnaast adviseer ik niet om 4K resolutie te gaan gamen met de kaart. Vooral niet met meerdere schermen.

[Reactie gewijzigd door SlasherNL op 15 november 2015 22:16]

Is het zwart op case hetzelfde soort glossy Black als de normale s340?
Nee, het zwart op de rode versie is een matte kleur, evenals de zwart blauwe versie. De witte en de zwarte S340 versie hebben wel gloss.

Mat heeft wel een voordeel; vingerafdrukken zijn niet gauw zichtbaar dan op de glossy variant. (Ik heb een laptop met een glossy piano lak erop).
Ik heb de S340 (blauw / zwart) en heb ook de 2 bijgeleverde fans als 2 x intake voorin geplaatst. Als outtake heb ik de NZXT X31 cpu waterkoeler achterin geplaatst.
Wat heb jij gedaan met de plaats waar de top exhaust fan zat ? Dichtgemaakt of een extra exhaust fan geplaatst ?
Ben even benieuwd naar de airflow die je dan krijgt, met en zonder fan in de top.
Thx !
Sorry voor late reactie, deze week drukte met school...
Ik heb niks gemonteerd op de top exhaust fan positie. Ik heb er tegenwoordig een oude muismat op liggen zodat er geen stof in de computer valt van bovenaf. Daarnaast kan de computer beter de lucht rechtstreeks naar achter uit blazen.
Als ik het netjes wil doen dan moet ik dit met een stalen plaatje afdekken maar ik heb het maar zo gedaan :P

Ik speel laatste tijd veel Fallout 4 op hoge settings en krijg geen overhittingsproblemen. Daaruit concludeer ik dat de airflow wel prima is..

Mooie waterkoeler is die NZXT X31 trouwens!
Thx. Ik heb een nzxt van met blauw licht gekocht voor de top exhaust. Ik laat deze mbv grid v2 op een laag toerental draaien. Dit weekend eens inbouwen en kijken wat de flow is.

Mooie build heb je btw !!
Hey SlasherNL mooie review! Ik overweeg ook om deze case te halen, echter heb ik nog een belangrijke onbeantwoorde vraag. Op de officiële website stond dat radiator clearance 60mm is (radiator35mm + 25mm fan). Ik heb een EKWB kit met een radiator (38mm) + fan (25mm) combo die samen 63mm dik zijn. Ik vroeg me af of dit toevallig nog net zou passen. Aangezien ik op het web nergens iemand kon vinden met het zelfde probleem of iemand die deze ruimte heeft nagemeten kwam ik bij jou uit.

Je zou mij en andere modders enorm helpen door deze ruimte op te meten. De ruimte tussen de fans en de cover zou ook al prima zijn (aangezien de meeste fans standard 25mm zijn). ^^

Alvast vriendelijk bedankt!
Hoi Nightsight,
Sorry voor late reactie.

Ik heb het zij paneel niet eraf gehaald, ik heb de front kap verwijderd en de stoffilter eraf gehaald en zo de ruimte opgemeten (was makkelijker ben nogal lui xD).

Ik kom erachter dat de ruimte tussen de rood metalen cover en de ventilatie mounts ongeveer 60mm is.
Zie foto's:

De eerste foto is de maat niet goed te zien (daarnaast hou ik de meetlint te scheef...) bij de 2de foto is te zien dat de maat ongeveer 60mm is. Zelfs als we gunstig nog een millimeter bij de 60 bovenop tellen vanwege mogelijke afwijking in rolmaat en/of meetfout dan zitten we nog niet lekker bij de 63mm...
Ik zou dus zeggen dat je gekozen fan + radiator hier niet bij de voorkant zal passen :'(

De rood metalen cover kun je er wel afschroeven.... maarja.. Dit ding is natuurlijk de eye catcher om in je kast te hebben en verwerkt mooi de kabels..

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd! Succes met het bouwen van je PC!

[Reactie gewijzigd door SlasherNL op 21 maart 2016 22:13]

Hey Slasher,

Ontzettend bedankt voor de uitgebreide reactie! Op die tweede foto is inderdaad duidelijk te zien dat 63mm echt niet gaat passen :'( . Dan zal ik helaas mijn zoektoch naar een geschikte case moeten voortzetten.
(double post, dit bericht hoort verwijderd te zijn)

[Reactie gewijzigd door SlasherNL op 21 maart 2016 22:15]

Hey Slasher,

Kan je aan de achterkant (achter het moederbord) een SSD plaatsen inplaats van aan de kant van het window?
Hallo Gamer,

Ik zie geen mogelijkheid om hier een SSD te bevestigen, er zitten namelijk ook geen gaten hiervoor om een SSD te plaatsen..