Specificaties Socket AM3, AM3+ met AMD 970 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI 970 Gaming Review

JPandoraNewbie 31 juli 2015, 412 views

MSI 970 Gaming

Ik ben zeker tevreden met de aanschaf van mijn 970 Gaming moederbordje. Het ding heeft een erg mooie prijs en stelt zeker niet teleur. Een aanrader als je op zoek bent naar een uitstekend moederbord in het kamp van AMD.

Pluspunten

• Ontwerp en robuustheid
  • Software

Minpunten

• Geen

Layout Score: 4
De MSI 970 Gaming is een van de meest uitgebreide moederborden van MSI voor AMD’s processoren. Het moederbord maakt gebruik van de 970 chipset die net iets uitgekleder is dan de 990FX, de 970 mist bijvoorbeeld een aantal extra PCIe lanes. Maar het zorgt er ook voor dat de MSI 970 Gaming aantrekkelijk geprijsd kan worden.

Het moederbord ondersteunt FX processoren van AMD (Vishera bijvoorbeeld) en biedt plaats voor vier geheugenslotjes en maximaal 32GB. Het 970 platform is al ietsje ouder en daarom wordt er ook gebruik gemaakt van PCIe Gen 2. Aan de achterzijde van het moederbord vinden we een tweetal USB-poorten terug en het is ook mogelijk om twee USB 3.0 poorten te voorzien via de USB-header aan de voorkant van je behuizing. Verder zijn er 8 gewone USB-poorten, uitbreidingsmogelijkheden genoeg dus.
De eerste keer uitpakken van het moederbord was een vrij aangename verrassing. Van een product uit deze prijsklasse had ik niet veel extraatjes verwacht die zouden meegeleverd worden, maar MSI beloont kopers van de 970 Gaming met onder andere een mooie casebadge en een ‘Do Not Disturb Me, I’m Gaming’ hangertje voor aan je deur. Niets spectaculair, maar zeker niet mis.

Ook een erg fijn punt van dit moederbord is de prima overklokbaarheid. Dankzij OC Genie kunnen ook beginners aan de slag met overklokken via de ingebouwde software en handmatige knop. Over software gesproken: de UEFI interface van MSI is uiterst prettig om mee te werken en vrij overzichtelijk. Zoals je kan verwachten van een gaming-bordje zijn er natuurlijk ook een hoop leuke features zoals de temperatuur van de CPU regelen met de fansnelheid. De software komt bovendien qua kleurstelling helemaal overeen met het moederbord zelf.

Mijn systeem:
AMD FX-8350
Scythe Mugen 2
MSI 970 Gaming
Radeon HD7970
Crucial M500 SSD
Corsair CX650
Bitfenix Shinobi behuizing

Heb jij ook een MSI 970 Gaming?