Specificaties Socket 2011-3 met Intel X99 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI X99S SLI PLUS Review

DaskoekenpanNewbie 30 juli 2015, 105 views

MSI X99S SLI PLUS

Geweldig moederbord , wel overkill maar futureproof.

Pluspunten

• Futureproof
  • Kleuren
  • Kwaliteit&prijs

Minpunten

• Overkill voor de meesten

Layout Score: 5
De MSI X99 SLI PLUS, wat een prachtding.
3 maanden geleden was ik op zoek naar moederborden voor mijn nieuwe systeem. Ik zat nog in de beginfase van mijn zoektocht en had destijds rood/zwarte onderdelen uitgekozen. Op een gegeven moment kwam ik langs dit spectaculaire moederbord. De prestaties waren ook niet mis.
Door dit moederbord zijn dus mijn plannen qua kleuren gewijzigd; volledig zwart met een rode ledstrip in de case was nu mogelijk.
Ik heb dit moederbord nu al 3 maanden in gebruik en ik denk dat het nu tijs is voor een review.
De prestaties:
De prestaties zijn ronduit geweldig, vooral het verschrikkelijke overschot (maar liefst 8!) usb 3.0 poorten is heerlijk om mee te werken, zowel read als write zijn enorm snel vergeleken met 2.0, de 10 sata poorten zijn voor mij echt pure overkill, er passen geeneens 10 sata devices in mijn case :P
De DDR4 ram ipv DDR3 maakt dit moederbord lekker futureproof al vind ik het snelheidsverschil nog niet enorm groot, ook is het aanbopd ddr4 best klein. Wellicht draait dit in de toekomst om, vandaar dat het futureproof is.
Ook heeft de m.2 aansluiting een enorme snelheid icm een ssd, de computer start binnen 5 sec op, echt ziek vergeleken met mijn laatste pc met een 7200rpm hdd die er 40 seconden over deed en dan nog allemaal apps op de desktop op moest starten.
Er is echt volop plek voor werkgeheugen, dit moederbord bevat een whopping 8 ruimtes voor werkgeheugen met een max van 128 gig, het dubbele van veel andere gaming moederborden
Gemak:
Ik heb nog nooit zo’n overzichtelijke bios gehad, alles is heel grafisch (met plaatjes) weergegeven wat het hele proces van settings veranderen in de bios veel aangenamer maakt, ook staat overal genoeg uitleg bij. De gebruiksaanwijzing vult deze uitleg aan waardoor het instellen echt een eitje is.
Uiterlijk:
Ik vind dat dit moederbord een heel uniek uiterlijk heeft, zelf heb ik rode leds in de case geplaatst, maar dit gaf een naar mijn mening lelijke rode gloed over het hele moederbord. Ik heb de led stip nu achter het moederbord waar alle kabels gaan waardoor het licht veel mooier over het moederbord heen glanst.
Conclusie:
Een geweldig moederbord dat flink futureproof is, de prestaties ben ik echt heel tevreden over. Verder Zijn er talloze uitbreidingsmogelijkheden voor werkgeheugen, opslag en usb apparaten.
Voor de dikke 200 euro die je betaalt krijg je echt een hoop terug, prijs/kwaliteit is echt een 10 out of 10 :D

Heb jij ook een MSI X99S SLI PLUS?