Phanteks PH-TC14PE Rood Review

xscept 29 juli 2015, 203 views

Phanteks PH-TC14PE Rood

Zeer goede koeler voor een mooie prijs

Pluspunten

• koelvermogen
  • kwaliteit

Minpunten

• erg groot, past niet in elke case

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Toen ik deze koeler kreeg was ik erg blij, ik heb de koeler besteld bij megekko en kreeg 'm zoals stond aangegeven na 8 dagen binnen. Ik had nog nooit eerder 140mm fans gezien dus toen ik de doos openmaakte was ik een beetje verbaasd van de grootte van de fans (ze zijn echt een heel stuk groter dan 120 mm fans). Bij de specificaties staat aangegeven dat de koeler met fans 171 mm hoog is, maar door de fans wat lager op het blok te positioneren was de koeler nog maar 160 mm hoog, let wel op dat de koeler in je case past, bij mij past het eigenlijk net niet en moet het sidepanel met een schroef schuin openlaten. Ik heb geen problemen met mijn ram-clearance maar ik heb dan ook low-profile ram als je high profile ram hebt moet je misschien je ram in de buitenste twee slots doen. Als je een moederbord hebt waarbij je videokaart in het eerste slot zit moet je goed opletten hoe je koeler positioneert, ik heb nu de fans naar beneden laten blazen en de onderste fan zit bijna tegen mijn videokaart aan.

De koeler doet het heel goed, op stock snelheden werd mijn i5-4670k na 2 uur prime95 niet heter dan 65 graden Celsius, terwijl hij met de stock Intel koeler na 2 minuten al op 90 graden Celsius zat, een topprestatie dus! Ik heb inmiddels mijn cpu overgeklokt naar 4.3 GHz met een Vcore van 1.1980 en een Vccin van 1.8080 en de processor word na 2 uur prime 95 niet heter dan 74 graden Celsius _/-\o_ .

De installatie ging goed alleen was het voor mij niet duidelijk hoe ik de zwarte pinnetjes waar de beugels aan zitten erin moest doen. Verder verliep de installatie goed en zonder te veel moeite en waren de instructies duidelijk.

Dit is mijn eerste review, dus als jullie tips willen geven graag!

Heb jij ook een Phanteks PH-TC14PE Rood?