Specificaties Socket 1150 met Intel Z97 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI Z97S SLI Krait Edition Review

Brandonb 28 juli 2015, 463 views

MSI Z97S SLI Krait Edition

Prima product voor de prijs, niet erg speciaal op de kleur na (zie volledige review)

Pluspunten

• Stevigheid
  • Bios
  • Kleur

Minpunten

• Prestaties net onder andere moederborden in zelfde prijsklasse

Layout Score: 5
Nu mijn oude pc na 6 jaar de geest heeft gegeven werd het tijd voor een nieuwe pc. Destijds heb ik gekozen voor een kleurrijk design, rode led’s, rode ram, rood-zwarte case. Na 6 jaar ben ik wel uitgekeken op al die kleuren en het is dan ook tijd voor een wat uniekere combinatie van kleuren; een zwart-witte.

Dit moederbord heb ik specifiek op uiterlijk gekozen. Vergeleken met andere moederborden uit deze prijsklasse (110-120 euro) zijn de specificaties nagenoeg hetzelfde, al heeft dit moederbord wat pci slots minder. Het kiezen van een moederbord uit deze prijsklasse komt dus aan op uiterlijk, en dit moederbord is de enige met een zwart-wit ontwerp in deze prijsklasse.

Dit moederbord is dus geen wonder qua featureset, maar met de 2 plekken voor gpu’s en enorm veel sata plekken moet dit echt geen probleem zijn voor de meeste gebruikers.

Ik heb zelf een vrij basale setup:

Nzxt phantom 530 case

I5 4460

Msi r7 370 OC

Msi z97s sli krait

8gb hyperx fury ram

Corsair cx750m psu

WD blue 1 tb hdd

Voor mij is dit moederbord overduidelijk geen beperkende factor, het is echter bekend dat prestaties met gamen wat tegenvallen bij benchmarktests. Hier heb ik er een mooi artikel over gevonden: http://www.overclock3d.ne...rait_motherboard_review/1

Voor mijn doel is dit nogmaals geen beperkende factor en ik weet niet in hoeverre een ander moederbord een betere keuze is, maar een moederbord met zwaert-witte kleuren voor deze prijs is niet echt verkrijgbaar (ik heb zelf al onderzoek gedaan) dus dan ben je flink duurder uit voor een klein voordeel.

Hier nog een pagina met daadwerkelijke scores: http://www.overclock3d.ne...ait_motherboard_review/10

Lijkt mij dat de verschillen verschrikkelijk klein zijn en dat dit dus inderdaad een prima moederbord is.

Het moederbord is flink stevig en heeft zichzelf al bewezen na een val van de trap (schopte per ongeluk tegen het doosje aan :P)

De installatie van het gehele bouwpakket ging makkelijker dan verwacht, het menu van het moederbord is dan ook overzichtelijk en navigeren gaat makkelijk.

Na een week gebruik gemaakt te hebben van dit moederbord ben ik er nog steeds dik tevreden over, de zwart-witte computer ziet er werkelijk prachtig uit en ik kan veel games (minecraft, call of duty etc) met hoge settings spelen.

Pros: Prijs, betrouwbaarheid, stevigheid, bios, kleur

Cons: benchmarks zien er niet al te best uit

Ik koop dat dit heeft geholpen voor toekomstige kopers :D

Heb jij ook een MSI Z97S SLI Krait Edition?

Heb je ook eigen benchmarks gedraaid waaruit dat blijkt?
Volgens deze benchmark zijn er toch geen rare dingen aan de hand bij dit moederbord: http://hexus.net/tech/rev...sli-krait-edition/?page=6

Omdat deze benchmark recenter is, zou het goed kunnen dat de problemen gefixed zijn in een BIOS update. Het zou natuurlijk ook kunnen dat de een van de benchmarks niet representatief is.