Tweakers zegt: 8,5

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart Review

mramm 27 juli 2015, 164 views

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart

Ideale reispartner voor de doorgewinterde hobbyfotograaf die veel waarde hecht aan veel opties en sublieme kwaliteit beelden.

Pluspunten

• Fotokwaliteit
  • Opties
  • Design
  • Mogelijkheid foto's te nemen van 4k filmpjes

Minpunten

• Degelijkheid

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Ik merkte dat is steeds minder vaak mijn SLR meenam als ik een dag de stad in ging, waar ik zelf normaal het meeste plezier beleef aan fotograferen. Tijd voor maatregelen en toen de G7 uitkwam en de recensies op tweakers las was ik om.

De camera is licht (inclusief de 14-42 mm kitlens) en gaat overal mee naartoe en ziet er bovendien gelikt uit (‘hip’, haast). De knoppenwinkel op de camera is even wennen en voelt niet zo ‘logisch’ als van mijn oude SLR. Denk persoonlijk dat het makkelijker had gekund want het is makkelijk verdwalen in de opties.

De camera maakt het je zo makkelijk mogelijk je te focussen op je doel: unieke foto’s maken van de hoogste kwaliteit. Ik sta versteld van de scherpte van de foto’s, het reactie vermogen van de lens en de hoeveelheid informatie die de camera met je deelt, echt fantastisch. De display en viewfinder wisselen elkaar af op het moment dat je ver of dicht bij de camera bent met je gezicht. De mogelijkheid snaps te nemen van 4k filmpjes is geweldig en voelt haast als cheaten. De kwaliteit blijft grandioos, ik blijf het zeggen.

Ik vind de degelijkheid een beetje zorgelijk; de camera voelt zeer plastic aan en het kantelbare scherm heeft mijns inziens teveel speling. Ik ben benieuwd hoe de camera zich onder zwaardere omstandigheden houdt.

Voorlopig zweer ik bij de G7, die mijn SLR voorlopig stof zal doen laten verzamelen.

Heb jij ook een Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart?