Specificaties 50" Ultra HD 3D LCD TV met HDR en 3 tuners - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart Review

jaantje72Newbie 27 juli 2015, 1.360 views

Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart

Fraaie vormgeving, toestel met veel mogelijkheden. Jammer dat er nog te weinig 4K content voor handen is, om dit toestel echt heel goed te kunnen beoordelen op al zijn kwaliteiten.

Pluspunten

• Fraaie vormgeving
  • Gebruikersinterface
  • Vele mogelijkheden op het toestel

Minpunten

• Netflix app speelt soms geen afleveringen af

Geluidskwaliteit, alhoewel ik normaliter over mijn speakers luister, geven de ingebouwde speakers een prima en vol geluid. Beeldkwaliteit, omdat er nog weinig 4K content beschikbaar is, is het lastig te bepalen wat de echte 4K mogelijkheden van deze tv zijn. Wel mogelijk via Youtube-app op de tv om 4K content te vinden en dan blijkt dat het beeld haarscherp is en fraaie kleuren heeft. Mogelijkheden zijn uitgebreid. Van goede 3D functionaliteit tot ingebouwde mediaspeler. Op de tv zit een USB3 aansluiting. Alles is aanwezig. Gebruiksgemak, alles laat zich eenvoudig door middel van de afstandsbediening configureren, maar ook het koppelen van een bluetooth toetsenbord gaat zonder problemen. Het Firefox besturingssysteem op de tv ziet er fraai uit. Vormgeving is fraai. Er zit geen storende, brede lijst rondom de tv, maar een strakke dunne lijst. Apparaat voelt solide en degelijk aan, ook de afstandsbedieningen voelen robuust aan. Op de afstandsbediening is de toegang tot Netflix en apps eenvoudig te bedienen, er zit zelfs een speciale knop voor Netflix op! Er zijn zelfs mogelijkheden om de televisie door middel van je stem te bedienen. De meegeleverde Vieira touchpad controller is een handige kleine afstandsbediening waar de basisfuncties op zijn ondergebracht. Invoer via het touchpad is nog weleens een uitdaging. Na het aanmaken van een Panasonic ID laten de apps zich eenvoudig installeren. De apps starten ook zeer snel. De Netflix app geeft wel problemen, regelmatig niet mogelijk om afleveringen af te spelen, dan moeten we terugvallen op de Apple tv willen we afleveringen kunnen bekijken.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart?