Specificaties Vesa 100mm , maximale schermgrootte 24" - Bekijk alle specificaties

Digitus DA-90315 Triple Desktop Monitor Stand Review

Voyager2 26 juli 2015, 896 views

Digitus DA-90315 Triple Desktop Monitor Stand

Een prima budget 3 monitor beugel die eigenlijk helemaal niet tegenvalt.

Pluspunten

• Nette afwerking
  • Degelijk en stabiel

Minpunten

• Te grote voet
  • Hoogte na bouw slecht instelbaar.
  • Lelijk Digitus logo op de voet.

Wie zoekt naar een betaalbare 3 monitor stand komt eigenlijk meteen uit bij de beugel van digitus.
Uiteindelijk de gok genomen en eentje besteld via conrad. De beugel zelf word geleverd in een compleet fantasieloze bruine doos. In de doos vinden we piepschuim met daarin de uitsparingen voor de diverse onderdelen.

De eerste indruk stemt in ieder geval iets optimistischer dan de doos zelf. De onderdelen zien er keurig afgewerkt uit en voelen ook degelijk aan. Onder in de doos zit de enorme voet, dit is ook meteen een van de negatieve punten van deze beugel. Ik krijg de indruk dat ze 1 voet hebben gemaakt voor 2 producten. Deze beugel is namelijk ook leverbaar in een 2x3 monitor setup welke volgens mij exact de zelfde voet gebruikt.

De voet is 30 diep x 50 breed. In mijn geval ligt er dan een game mat van 30 cm voor met een keyboard en een pols steun. Mijn scherm staat dan 45 cm bij de rand van me bureau vandaan. Als je dan achteruit in je bureaustoel zit gaat het net maar het houd niet echt over qua afstand.

De beugel zelf is grotendeels gemaakt van gegoten aluminium en is zoals ik al zij keurig afgewerkt. De armen zijn op 2 plaatsen te bewegen en elk scherm heeft een tilt mechanisme welke met een klein inbusboutje is vast te zetten.

De hoogte is instelbaar door een metalen ring vast te zetten op de gewenste hoogte voordat je de hele voet hebt opgebouwd. Zodra het geheel staat is aanpassen niet echt mogelijk meer. Begin dus met alleen je centrale monitor zonder de armen en kijk wat voor jou de goede hoogte is. Zodra dat goed staat kan je de 2 zij armen monteren. De ring op de centrale as is waar alles eigenlijk op leunt en vast zit met een 2mm inbusboutje wat niet echt veel vertrouwen uitstraalt, maar het werkt.

Gereedschap word mee geleverd, even als een exact aantal schroeven, let vooral op de mini inbusboutjes als je die kwijtraakt ben je zuur.

Er zit een plastic kabel houder om de centrale as welke net aan 3x 230v en 3x HDMI kan hebben, maar echt overhouden doet het niet. kabelmanagement is verder niet te vinden. Maar met een tie-rib kom je een heen heel eind.

De handleiding raad 2 mensen aan, maar het is alleen prima te doen. Let wel op als je de linker monitor doet het geheel heel makkelijk uit balans is te brengen. Zelf heb ik er 3x een Dell u2414 aan hangen welke 23,8" inch is. Dit zijn monitors die amper een rand hebben. De beugel zou maximaal 24 inch aankunnen, maar als je monitor een hele dunne rand heeft zou groter niet een enorm probleem moeten zijn. Ik hield in ieder geval genoeg ruimte over op de armen.

De conclusie is dat je voor relatief weinig geld toch best wel een heel degelijke beugel krijgt. Hij is stevig, buigt niet door en is goed afgewerkt.

Heb jij ook een Digitus DA-90315 Triple Desktop Monitor Stand?