Tweakers zegt: 8,5

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart Review

MarcodeLeeNewbie 26 juli 2015, 107 views

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart

De foto's zijn goed en ook op het scherm erg mooi en goed te zien. De camera is snel en de 4K functie is fantastisch, Dankzij de snelle DFD-autofocussysteem mis je geen moment. Het 4K filmen geeft een heel mooi scherp beeld en schitterende kleuren.

Pluspunten

• snel
  • 4K
  • Mooie kwaliteit foto's en film
  • goede autofocus

Minpunten

• body voelt wat plastic achtig aan.

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Inmiddels deze camera ruim een week in bezit en ik moet zeggen dat de camera op alle punten doet verbazen.
Ik maak voornamelijk portretten, architectuur en actie foto's.
Ik ben gewend om altijd een spiegelreflex om mijn nek te hebben en dan is deze camera een verademing, hij is licht en compact.
De foto's zijn goed en ook op het scherm erg mooi en goed te zien.
Hij is snel en de 4K functie is fantastisch, je kan een frame uit je film halen die je zelf het beste vind en opslaan als foto.
Dankzij de snelle DFD-autofocussysteem (De optie om iemand als focuspunt aan te tikken op je scherm en als de persoon of onderwerp zich verplaatst dan gaat het focus punt automatisch mee.) blijft je onderwerp scherp.
Ik ben zelf geen voorstander van allemaal ingebouwde scenes maar na het geprobeerd te hebben moet ik zeggen dat deze ook goed werk afleveren.
De camera is snel en door het geluid uit te zetten ben je ook van dat vervelende sluiter geluid af waardoor je bij macro foto's vaak je onderwerp wegjaagt.
Het 4K filmen geeft een heel mooi scherp beeld en schitterende kleuren zonder haperingen.
De verschillende functie knoppen die ook naar eigen keuze in te stellen zijn vind ik echt een plus punt, in het begin is het even wennen welke knop wat doet maar na een week weet ik ze inmiddels blindelings te vinden.
De body zelf voelt wat plastic achtig aan maar is volgens mij wel stevig, de knoppen op de camera gaan nog wat zwaar maar dit gaat volgens mij op den duur vanzelf soepeler.
Al met al een echte aanrader deze veelzijdige camera.

Heb jij ook een Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart?