Tweakers zegt: 8,5

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart Review

Hieronimus78 25 juli 2015, 151 views

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart

De G7 biedt 4K voor een haalbare prijs, ideaal voor de hobby fotograaf. DE beeldkwaliteit is zeer goed, de camera licht en het design is stoer.

Pluspunten

• Zeer snel scherp stellen
  • Stoer, hoekig ontwerp
  • Lekker licht
  • Heel veel opties, zoals HDR en nachtfotografie
  • Ideaal voor actie foto's

Minpunten

• Je hebt de snelste SD kaart nodig
  • De camera oogt niet zo geavanceerd

Ik had een DSLR camera van Canon. Groot, indrukwekkend en zwaar. Ik maakte veel filmpjes met deze camera die ik vervolgens op youtube plaats. Ondanks dat ik een amateurstudio heb opgezet en veel aan de belichting heb gedaan, was ik ontevreden over de kwaliteit. Alleen met professionele lenzen kreeg ik scherpere filmpjes. Toen hoorde ik van de G7 van Panasonic. Ik was direct ge´nteresseerd. Een 4K camera voor een haalbare prijs! En sinds ik ‘m heb, krijg ik elke keer een dikke glimlach op mijn gezicht. Wat een apparaat. Hij is klein in omvang, licht van gewicht en heeft een stoer, hoekig ontwerp. Alleen dat is al een verademing. Als ik straks een mooie reis maak, zijn dat belangrijke pluspunten.

Maar de grootste glimlach krijg ik op mijn gezicht van de kwaliteit van de videobeelden. 4K is intens scherp. Ineens geen ruis meer in mijn beeld en dat met de standaard lens die erbij geleverd is. Ik ben er erg tevreden mee.

Heb jij ook een Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart?