Timbuk2 Command TSA-Friendly Messenger Bag 2015 Blauw Review

DaemonAngel 26 oktober 2015, laatste update op 4 november 2015, 3.210 views

Timbuk2 Command TSA-Friendly Messenger Bag 2015 Blauw

Stijlvolle, handige laptop messenger bag die veel handige vakjes heeft waar je aankan wanneer hij gesloten is. Overleefd een regenbui zonder problemen. Je kan aan je laptop aan zonder alles open te moeten doen en te moeten rommelen. Een apart vakje voor een tablet. Veel extra handige features.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Comfortabel (voor een messenger bag)
  • Veel handige vakjes
  • Waterdicht (niet onderdompelen)
  • Beschermt je spullen

Minpunten

• Prijs is wat hoger
  • Verkrijgbaarheid nog slecht
  • Er bestaan tassen met dikkere padding in het laptopcompartiment
  • Tas blijft niet goed rechtstaan

Edit historie:
- Verdeler site aangepast. Origineel was alleen de UK site meegegeven maar er bestaan ook specifiek sites voor BelgiŽ, Nederland en Duitsland door het aanpassen van de respectievelijke uitgangen, .be, .nl, .de, .co.uk.

Inhoud:
3.1.2 Draagcomfort
3.2 Praktijk ervaring
4 Conclusie

1. Inleiding

Toen ik nog studeerde nam ik mijn laptop vaak mee in een echte laptoptas (van targus). Deze wordt nu gebruikt door de vriendin.
Voor naar het werk te gaan gebruikte ik tot recent altijd een targus laptop rugzak (deze werd voorzien door het werk). Hierin had ik dan mijn laptop, eten en wat documenten mee (en soms andere kledij).

Nu ga ik in een hemd werken en verder deftig gekleed, (niet in kostuum) en in de winter een geklede jas. Bij collega’s begon het me op te vallen dat die rugzak op geklede kledij eigenlijk een raar zicht was. Hier in Europa zijn we meer rugzak mensen maar in de VS vinden ze dit maar iets raar. Daar gebruiken ze bijna allemaal messenger bags.
Ik heb dus eens gekeken of er niet iets beter is dan de standaard briefcase laptop tas die ik ook thuis heb liggen (had, de vriendin gebruikt hem constant). Maar dit was geen optie want hier past alleen mijn laptop en wat papieren in. Ik neem ook vaak bakjes eten mee en soms nog wat andere kledij.
Eten of sportkledij passen hier niet meer in en al zeker geen eten. Om met 2 tassen te gaan zeulen vond ik geen optie.

Na even wat rondkijken op het internet kwam ik Timbuk2 tegen en hun messenger bags spraken me wel enorm aan. Ik heb zelf nooit een messenger bag gehad maar las over deze heel goeie reviews. Ze zijn niet goedkoop maar een nette tas was al snel duur en vaak leken ze me niet heel praktisch.
Jammer genoeg waren deze Timbuk2 tassen niet verkrijgbaar in Europa tenzij je ze liet opsturen vanuit de VS. Voor BelgiŽ is dit geen optie omdat buiten de 35 dollar verzendkosten die erbij komen onze douane ook wansmakelijk kan zijn en tot 50% importkosten rekenen (hier heb ik ervaring mee).

Ik was van plan op een trip naar de VS dan een tas mee te nemen of iemand die vroeger ging ťťn te laten meenemen maar toen heb ik een tijd geleden op reis in Rejkjavik (IJsland) toevallig een officiŽle Timbuk2 store gevonden en daar mijn bag gekocht. Omdat deze nu hier ook te verkrijgen zijn dacht ik dat het eens tijd was voor een review op tweakers.

Je kan de tas kopen bij: Timbuk2 verdeler Europa BelgiŽ - Nederland - Duitsland - UK
Een niet officiŽle verdeler is http://www.timbuk2.eu

OfficiŽle site van het merk

2 Het merk "Timbuk2"

Heel even kort iets over Timbuk2.
Het is hoogst waarschijnlijk een zeer onbekend merk bij ons. Wat logisch is vermits ze geen winkels hebben hier en zo goed als niet te koop zijn.
Het is origineel gestart als een merk voor stuff mee te nemen op de fiets en dit zie je ook nog steeds in hun materiaal.

Ze hebben een hele resem aan spullen die allemaal zeer goed uitgedacht zijn. Zelf heb ik ondertussen hun classic messenger bag ook en die gebruik ik om mee naar de fitness te gaan.
Ze hebben ook een trolley die me enorm aanspreekt en waarschijnlijk wel zal aangeschaft worden voor de carry-on only vliegtuigreizen. Alhoewel de afmetingen niet volledig optimaal zijn voor onze vluchten.

Ze zijn heel "trendy" en heel hun idee achter hun winkels en producten is apart. Ik heb veel over hun gelezen tijdens mijn opzoekingswerk, hun site doorpluist en ook met hun gemailed en in dit alles merk je een jong en hip bedrijf met sterke waarden. Zelfs hun standaard reply dat ze gaan kijken naar je customer service vraag is leuk.
Een linkje naar hun site met info over het bedrijf
Je ziet dat ze waarde hechten aan hun personeel, een levenslange garantie bieden en zo ecologisch mogelijk proberen te zijn (ze hebben zelfs een bikeshare).
Ik zou ze graag naar Antwerpen zien komen met een fysieke winkel en ik denk dan aan de Kammestraat (take note Timbuk2...).

Wauw, na dit geschreven en herlezen te hebben merk ik van mezelf dat ik precies beetje van de cool-aid gedronken heb. Al een hele fanboy :-)

3 Review Timbuk2 Command Messenger Bag

3.1 Bouwkwaliteit & Design

Voor de mensen die zo min mogelijk willen lezen even heel kort:
De bouwkwaliteit is zeer hoogstaand, je hebt veel handige vakjes, het draagcomfort is hoog en je krijgt een levenslange garantie* (*ofcourse, terms and conditions may apply) . Van dit laatste heb ik al wel een aantal positieve ervaringen gelezen.

Tas voor raam

Ieder heeft zijn eigen mening maar ik vind het een mooie stijlvolle tas die toch nog sportief is. Ik ben eind 20 en ik vind dit goed bij me passen.
Een hele resem aan kleuren zijn beschikbaar en bij bepaalde tassen kan je ze zelf helemaal custom maken.

Een korte samenvatting waarom ik volgens de vriendin deze tas zo fijn vind: "je vind hem gewoon leuk omdat hij zoveel vakjes heeft".
Jup ...
Dit was dan de review...

Elke keer als ik de tas aan iemand beschrijf of aanraad begin ik met het beschrijven van de vakjes die ik gebruik en waarvoor.
De vakjes beschrijf ik hier en hoe ik ze dan dagdagelijks gebruik vind je terug onder praktisch.

Ik begin hiermee omdat je veel tassen hebt die er goed uitzien en die goed gemaakt zijn. Maar niet alle tassen zijn ook nog praktisch. Dit is iets nieuws en voor mij heel handig.
Omdat ik ze hierin vind verschillen begin ik dus hiermee. Excuses voor de hierdoor rare opbouw.
Ik heb telkens foto's er tussen geplaatst want het is toch een beetje moeilijk om te beschrijven. Ik doe mijn best maar ik vermoed dat je meer bent met de foto's dan met mijn hopeloze beschrijving.

De fijnste vakjes zijn die waar ik aan kan als de tas gesloten is.
Bij de meeste messenger bags heb je gewoon een groot vak en dan misschien nog apart een laptopvak maar daar eindigt het vaak wel.

Je hebt een vakje op het "deksel" of "flap", no idea hoe dit eigenlijk echt noemt (feel free to comment). Dit is met fleece gevoerd en met een rits af te sluiten. Wat gaat hier vaak in bij mij zijn mijn smartphone (One plus One) of mijn zonnebril.

Tas voor vakje

Dan heb je een groot vak aan de voorzijde van de tas dat open gaat aan de zijkant door een rits. Soort van napoleon pocket (zo noemen zij het). Je kan hier aan wanneer de flap gesloten is en de tas aan je zij hangt (net als bij het bovenbeschreven vakje).
Hier past vanalles in maar bij mij gaan mijn portefeuille en mijn autosleutels hierin.

Tas voor Napoleon pocket

Deze loopt over heel de breedte van de tas.

Tas voor Napoleon pocket

Dan heb je nog een vakje langs de buitenzijde waar je powercord in kan of in mijn geval is het mijn rommelhoekje met dingen die ik normaal nooit nodig heb (oogdruppels, wat pilletjes, ...). Een Apple powercord gaat er wel in. De kleine nieuwe lenovo powercords ook. Een gewone laptop powercord, nope. En ook teveel gefrul bij mij eigenlijk. Mooi oprollen? What? Nah, deze gaat gewoon als een hoop in het grote interne vak.
Op de foto zie je aan de linkerkant een rode streep, dit is waar het vakje zit en het loopt tot achteraan de tas.

power cord pocket

Langs de buitenzijde heb je nog een mesh/stretch vak waar je een drinkenbus kan indoen (in mijn geval zit mijn badge hier).

power cord pocket

Als je dacht dat we bijna al de vakjes gehad hebben dan zit je fout. Heel erg fout ...
We hebben de vakjes gehad waar je de tas niet voor moet open doen (buiten het laptop compartiment, dit komt nog). Maar eenmaal je de flap open doet heb je er nog een aantal.

Flap open, dan heb je aan de voorzijde nog iets klein. Bij mij zitten hier mijn oordopjes.

Aan de binnenzijde van de tas heb je een typische organizer. Een aantal vakjes voor pennen, iets waar bij mijn een notitieboekje past en dan nog een groot vak met een rits waar wat vanalles zit bij mij.

Vervolgens heb je nog een vak dat met een klein stukje velcro dicht gehouden kan worden. Hier passen papieren in, maar echt maar net.
Dit is ook waar ik het voor gebruik.

Hop, terug naar de buitenzijde.

Daar vind je een laptop compartiment dat ook een apart compartiment heeft voor een tablet (met zijn eigen padding).
Laptop en tablet tegelijk erin steken gaat perfect.
In het tablet vakje hebben mijn iPad Air en mijn eReader al gezeten en in het laptop compartiment past een 15" cMBP en een Lenovo Thinkpad T430 en T450 (obvi want deze is kleiner). - Niet allemaal tegelijk natuurlijk, 1 laptop en 1 tablet achtig iets.

Je kan op de site van Timbuk2 (de US site) je laptop opzoeken en zien in welke modellen hij net past.

Vermits je een laptop vakje hebt vraag je jezelf misschien af hoe het zit met de bescherming van je precious.

3.1.1 Bescherming van de laptop

Zowel in deze tas, als in de targus rugzak als in de specifieke laptoptas is de laptop al de grond op gegaan (hard neerzetten en vallen). Laten we het er bij houden dat ik dit gedaan heb puur voor deze review en het niets met onhandigheid te maken heeft. Alles voor tweakers...
De bonk (jaja, zeer objectief wetenschappelijke maatstaven worden er in deze review gehandhaafd) was beduidend harder in de targus rugzak dan in de Timbuk2 command. De laptoptas geeft misschien iets meer bescherming maar ik vermoed eigenlijk dat het toch redelijk gelijkaardig gaat zijn aan de Timbuk2 Command.
Ik vermoed dat de stevige zwarte rand van de Timbuk2 Command die je op de fotos ziet hiervoor mee verantwoordelijk is samen met het taps aflopen van het laptopvak waardoor deze niet helemaal tot op de grond in het vak zit. De padding aan de rugkant is beperkt, maar niet minder dan in gelijkaardige tassen. Je hebt uitzonderingen natuurlijk.

Het lijkt me adequaat en ik vertrouw de tas met mijn macbook.

Het tablet vakje heeft een dunne bepolstering. Net genoeg om ervoor te zorgen dat de laptop en de tablet elkaar niet gaan beschadigen. Extra bescherming geeft het niet echt.
Maar omdat het laptopvak al bescherming geeft lijkt me dit ook niet nodig.

Verdere features

Zoals je misschien gemerkt hebt op de vorige foto is mijn tas plots in een rare houding op de foto tevoorschijn gekomen.
Buiten mijn nieuwschierig model dat nog wel op foto's te zien zal zijn zie je een opengeklapte tas.

Dit is het TSA proof gedeelte van de naam van de tas.
Als je aan de vlieghavensecurity komt moet je dan je laptop niet uit je tas halen maar kan je je tas openritsen en in zijn geheel open leggen op de band en gewoon pakken achteraf en voort wandelen of snel even dichtritsen. Zeer handig in de US.
In Europa is dit niet echt nuttig want hier willen ze dat je je laptop uit je tas haalt en apart in een bakje legt.
(het is zo omdat ze er niet door kunnen scannen, of toch niet goed, toch, als het in de US mag, het land der paranoia... beetje idioot dat het hier niet mag dan)

Dit is nog niet alles. De tas heeft nog een hele resem zaken die ik ofwel belangrijk vind ofwel leuk dat ze er bij op zitten.

Ten eerste is de tas goed waterdicht, maar echt goed. Een rugzak is zelden zo waterdicht.
De binnenkant voelt rubberachtig aan en de manier dat de flap sluit met zijkanten die naar binnen plooien krijg je ook een goede afsluiting van de tas.
Door het materiaal van de tas zelf komt dus geen water door en de manier van sluiten beperkt binnenkomen van water op die manier. Enige nadeel is het aparte vak waar je laptop in zit dat alleen met een rits beschermd is. Bij langdurige stortregen even de laptop verhuizen naar het binnenvak dus.

Dit vind ik enorm handig want van de parking naar mijn bureau is het wel 10 minuten wandelen en soms durft het hier al wel eens te gieten (verbazingwekkend verschijnsel, regen in onze landen).

Je moet mijn woord er niet op geloven. Ik heb de tas voor het eerst gezien op outdoorgearlab waar ze de water resistance hebben getest.
Outdoorgearlab review

Een volgende zeer handige toevoeging die ik echt wel nuttig vind zijn de "silencers".
Je kent het wel, een tas met velcro open doen wanneer het stil is rondom je ...
Dit hebben ze opgelost door velcro silencers toe te voegen die je kan gebruiken of niet.
Ik gebruik de silencers want ik vind dat de tas meer dan goed genoeg dicht blijft met de 2 haken. Dus bij mij zijn de velcro strips afgeplakt door de silencers.
Anders steek je deze weg in het vak erachter.

Een volgende leuke toevoeging zijn de reflecterende strips.
Deze zijn mooi weggewerkt in de tas en storen me niet maar vallen wel goed op wanneer je met je tas zou fietsen of wandelen in het donker.

Voor de mensen die wel eens meerdere stukken bagage meenemen en ik denk dan vooral aan een trolley is de volgende feature wel handig.
Je kan de laptop tas over de trolley zijn handvat schuiven en dan blijft deze zitten op de trolley.
Handig, want dan moet je nog maar met 1 stuk zeulen eigenlijk.
Bij oude tassen (en bij de targus laptoptas die ik heb) is diezelfde feature aanwezig maar is dit een volledig vak waardoor je hier papieren kan opbergen.
Dit vind ik wel nuttiger, dus het zou leuk zijn als ze dit aanpasten.

Om toch even een paar minpunten aan te kaarten.
Als de tas niet vol zit en zelfs ook als ze vol zit heeft ze de neiging om om te vallen.
De onderkant is niet mooi vlak en hierdoor valt hij gemakkelijk op zijn voorkant.
Op zich is dit niet erg storend maar wel een minpunt.

Verder heb je een rits voor het TSA specifieke deel van de tas waar de 2 zipper tags uit metaal gemaakt zijn en lichtjes de neiging hebben om te rinkelen.
Je kan ze zo positioneren dat dit minimaal is. Desondanks, dit hadden ze in rubber kunnen doen, net zoals veel van de andere zipper tags.
Zeker omdat je dit amper gebruikt. Zelfs als je in de US veel binnenlands reist.

3.1.2 Draagcomfort

Natuurlijk is bij een tas die je moet meenemen het draagcomfort ook belangrijk.
Om onmiddelijk al het punt van messenger bag vs rugzak aan te halen.
Ik vind een rugzak veel gemakkelijker dragen. Zelfs al heb ik de rugzak maar over 1 schouder hangen.
Indien je echt een eind moet wandelen of een zwaar gewicht meezeult lijkt een rugzak me beter.

Dit neemt niet weg dat de messenger bag ook comfortabel kan zijn.
Vooral in de zomer is de afwezigheid van iets op je rug wel aangenaam.

Verder heeft deze messenger bag een zeer aangename schouderband.
Breed en zacht.

Je kan deze verschuiven over de hele lengte en hij is voorgevormd.
Omdat hij met velcro vast zit en voorgevormd is kan je hem omdraaien als je de tas standaard over je andere schouder zou dragen.

De draagriem heeft nog meerdere interessante puntjes.
Zo hebben de bevestigingspunten een draaipunt. Hierdoor zit je riem nooit gedraaid of heb je hem met even te schudden terug goed gedraaid.
Dit heeft de classic messenger bag niet en dan merk je wel hoe vaak dit ding gedraaid zit eigenlijk.
Met deze heb ik het nooit of is het heel simpel op te lossen, ook als hij al op je schouder hangt.

Je kan de lengte van de schouderriem op 2 manieren aanpassen.
Ten eerste kan je de algehele lengte aanpassen. Dit zit proper verstopt onder de padding van de schouderband.
Daarna kan je de tas met een gesp heel snel in een bepaalde range ook nog aanpassen.

Bij mij hangt de tas standaard op heup hoogte voor te wandelen. Maar als ik even kort de fiets neem of even moet lopen voor de bus/trein maak ik de tas op 2 seconden korter met deze gesp zodat die hoger op mijn rug hangt en hierdoor stabieler. Eenmaal van de fiets maak je hem terug langer met deze gesp in no time. Voor geen van deze twee handelingen moet je je tas van je schouder halen.
Op de Timbuk2 site hebben ze hiervan een filmpje als je mijn uitleg onduidelijk vind.
Bijkomend heb je een heup of T-riem die je aan de tas kan hangen (of niet). Bij de classic messenger bag heb ik dit eraan hangen omdat ik deze soms op mijn rug draag naar de fitness tijdens het fietsen en dan hangt hij echt vast tegen je rug aan.

Ik denk dat ik nu zo wel alle features besproken heb van de tas.

3.2 Praktijk ervaring

Waarom vind ik deze vakjes nou zo geweldig? Naar het werk gaan ziet er vaak als volgt uit.
Ik heb een lange rit voor de boeg elke ochtend en 's avonds zeker dus de portefeuille gaat niet in de achterzak. Dit zit onaangenaam gedurende het uur rijden.
Vroeger ging die in een jaszak, maar in de zomer was er geen jaszak... Deze zit nu lekker in de napoleon pocket van de messenger bag. Ik kan er gemakkelijk aan en hij zit uit de weg.
Na uitstappen zit ik met mijn autosleutels in mijn hand. Deze gingen voordien in de broekzak om dan eenmaal op de bureau in de schuif te gaan.
Nu gaan ze na uitstappen en op slot doen van de auto gewoon in de messenger bag. Tijdens het van de parking wandelen kan ik deze gemakkelijk in de napoleon pocket steken samen met mijn portefeuille en bij het naar huis gaan kan ik deze er al wandelend ook gemakkelijk uithalen.
De smartphone (Oneplus One als referentie voor de grootte) die ik gebruik als coyote in de auto gaat bij uitstappen in de flap pocket die met fleece gevoerd is en dus geen krassen maakt.
Hier kan ik nog vlotter aan dan aan de napoleon pocket.

Soms gaat hier mijn zonnebril in ipv mijn gsm.

Aan de zijkant van de tas is er een stretch pocket voor een drinkenfles maar deze gebruik ik voor mijn badge. Gemakkelijke te nemen en weg te steken eenmaal ik binnen ben of terug buiten ga.

De laptop zit gewoon in het laptop vak en in de tas zelf zitten mijn bakjes met eten (ik eet middag en avond op de bureau), drinken, wat papieren en soms wat sportkledij.

4 Conclusie

Ik heb al heel veel verteld en geschreven en de vakjes en hoe ze zijn kan ik hier niet kort beschrijven.

Ik vind het een zeer praktische tas, net door de goed geplaatste vakjes.
De features die erop zitten gebruik ik niet allemaal en zeker niet voortdurend maar ik vind ze wel echt handig.
Degene die ik dan gebruik zijn zeker een toegevoegde waarde.
Als ik een andere messenger bag zou kopen dan zou ik deze zeker missen.

Mijn laptop zit er veilig in, hij draagt gemakkelijk en alles wat ik mee moet nemen past erin en kan ik ordenen.

Ik ben nog geen andere messenger bag tegengekomen die dit alles doet en er ook nog eens stylisch uit ziet (al is dit natuurlijk subjectief).

Heb jij ook een Timbuk2 Command TSA-Friendly Messenger Bag 2015 Blauw?

Super toffe review van een laptoptas! Die had ik nog niet eerder gezien. :) What's next!? :)
Thanks!

Momenteel heb ik niet echt iets meer om te reviewen, of budget om iets te kopen om te reviewen xD.
Misschien dat er een review komt van de Microsoft band 2 indien deze op de US trip komende week bemachtigd kan worden.
Anders zal het blijven bij een blog post waar ik nog wel iets voor heb.
Gave review. Ik heb de voorganger hier van. Bevalt mij uitstekend en ziet er ook nog steeds als nieuw uit na een jaar. Nog een vraagje, je schrijft:
Nu zie ik dat dit iets anders is dan bij mij, maar ik kan zo snel geen filmpje vinden op de site, maar ben wel nieuwsgierig :P Heb je hier de link voor?
Ik heb wat gezocht en van de classic messenger bag precies wat gevonden. Hetzelfde bij de command wel.
Niet heel duidelijk en hij doet het echt snel. Maar in dit filmpje https://www.youtube.com/w...continue=43&v=HlVVkqzLy6I
Zie je op 0:40 hem zijn tas afdoen en de schouderstrap verlengen met dit principe.
Het gaat in het echt ook zo vlot btw :-).

Dit is hetgeen de beste uitleg geeft btw, maar wil het vorige niet weglaten want is best leuk nog :).
In dit filmpje (sorry, weer van de classic messenger bag - heb btw exact die ook, geen goeie laptoptas wel :p) op minuut 3:00 begint hij uit te leggen over de schouder strap

De command heeft als toevoeging die draaipunten waardoor die niet in de war geraakt en een meer ergonomische schouderpadding.

De cross-strap die hij toont kan je optioneel ook aan de command hangen. Krijg je er bij

[Reactie gewijzigd door DaemonAngel op 26 oktober 2015 17:24]

Hey,

ik heb de review gelezen over de timbuk 2.
Ik was een tijd geleden erg geÔnteresseerd in de tas maar ik had hem niet gekocht wegens te duur als hij van de VS moet komen.

Als ik het goed begrijp heb je nu 2 tassen van Timbuk.
Wel verschil is er eigenlijk tussen al de tassen die ze aanbieden.
Indien ik een tas koop van Timbuk dan ben ik voornamelijk geÔnteresseerd in een tas waarbij dat je shouderband automatisch draait zoals je beschrijft in de review.

Alvast bedankt voor de informatie
Bedankt voor de review! Ik ben op zoek naar een fijne en handige laptoptas en ga deze zeker meenemen in mijn overwegingen!

Ps. Mooie hond! :)
Ps. Mooie hond! :)
dat is precies wat ik ook dacht!

Mooie review trouwens! En gefeliciteerd dat je in de gebruiksreviewers van de maand staat!
thanks! Voor beide :)

Ik ben er zelf ook echt enorm blij mee ! :)

[Reactie gewijzigd door DaemonAngel op 18 november 2015 21:16]

Hi Michel,

Ik heb inderdaad 2 tassen van Timbuk2.
De andere is de Classic messenger bag.
Deze heeft dit meedraaien van de schouderband mechanisme niet.
Ik gebruik hem op de fitness en elke keer als ik hem pak moet ik het dingen liggen draaien. Om 1 of andere reden is dit zoals oortjes die zich ook altijd in de knoop doen.
Het is ook hierdoor dat ik de meerwaarde van dit zo goed merk.

Ik ben geen verkoper van Timbuk2 dus ik kan je niet al teveel advies geven.
Ik kan je wel meegeven wat ik nog weet van toen ik zelf zocht naar een goede laptop tas.

1 waar ik ook naar gekeken heb is de Commute laptop TSA friendly messenger bag
Commute laptop TSA friendly messenger bag
Die heeft dit draaimechanisme wel.
Ik weet niet meer of dit de enige reden was maar ik vond de command mooier wegens de gebruikte buckles.
Ik heb het zelf niet kunnen testen maar het laptopcompartiment van de Command leek me ook gemakkelijker toegankelijk.

Een andere die ik interessant vond toen is de
Dashboard laptop messenger bag.
Deze was voor mij te klein en heeft dit draaimechanisme niet dus valt daarom af voor jou.

Ik heb even door hun site gescrolled en er zijn er nog precies wel een paar die iets gelijkaardigs hebben maar die waren er toen nog niet. Je ziet het wel op de fotos als ze iets gelijkaardigs hebben.
Van deze lijkt het gewoon op de foto iets dergelijks te hebben maar ik weet verder niets van die tassen want ik heb er toen zelf niet naar gekeken:

[Reactie gewijzigd door DaemonAngel op 18 november 2015 21:19]

Hey,

Ik heb het niet kunnen weerstaan.
Ik heb de command besteld.
Ik ben benieuw, bedankt voor de informatie.
Misschien dat ik in de toekomst ook nog de classic bag haal.
Ik vrees echter dat deze niet groot genoeg is voor mijn sportkleding en spinning schoenen.

groeten

Michel
Leuk om te horen :). Laat weten wat je er van vindt hť!

Je kan altijd zien hoeveel in de commandant past.
Heeft iemand deze tas vanuit Nederland al gekocht? Ik wil hem zelf ook halen. Echter ik heb geprobeerd contact te zoeken via mail met timbuk2bags.nl, maar na meerdere mails en weken nog geen antwoord. Dat geeft me nu niet echt een vertrouwd gevoel.
Vzorge, ik heb destijds contact gehad voor informatie ivm de tassen hier in de regio (tot voor kort waren ze hier niet te koop officieel) en ik heb even gemailed naar die persoon. Vermits ik de informatie hier verstrekte voelde ik me wat verantwoordelijk dit op te volgen.
De tas die ik hier review komt van een officiŽle Timbuk2 winkel IJsland toen ik daar op vakantie was, maar de andere messenger bag die ik heb van hun (de classic) is wel gewoon hier besteld geweest.

Ik heb gisterenavond naar die persoon gemailed en had nu net een antwoord.
Hij geeft aan dat ze wat problemen hebben met bepaalde email adressen die ze gebruikt hebben en excuseert zich daarvoor en gaat opvolgen waar het probleem ligt.

U kan het beste mailen naar: info@timbuk2europe.nl

Ik kan alleen maar aangeven dat zowel de amerikaanse als de europese verdeler altijd vriendelijk hebben geantwoord op mijn mails. En ik heb ze ook veelvuldig vragen gesteld over al de modellen voordat ik mijn 2 bags gekocht heb :).

Ze leveren vanuit een distributiecentrum in Nederland btw.
Dankje voor je snelle antwoord. Ik zal ze daarop even mailen. Ik heb ook wat vraagjes over wat spullen die ik wil bestellen, qua wat leverbaar is etc.

Ik had het nog niet vermeld, maar erg goede review! Ik ben door deze review zelf helemaal enthousiast geworden over deze bags.
Ben inmiddels ook aan het zoeken naar deze tas en kwam terecht op de site van Duifhuizen die inmiddels ook Timbuk2 verkoopt.
Helaas staat deze er nog niet tussen, dus verzocht of deze wel te krijgen is. Ben dus in afwachting.

Voor de laptop die ik op het moment heb, heb ik helaas wel de L versie nodig, maar dan nog lijkt mij dit een hele goede koop.

Zijn er inmiddels meer Tweakers die deze hebben en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

@DaemonAngel: is deze tas goed te gebruiken in de regen op de fiets, of kan hij daar niet tegen? Hier wordt ik niet helemaal wijs over namelijk, na veel reviews gelezen te hebben...
Alvast dank voor je antwoord!
Timbuk2 is een merk dat zich focust op fietsers, daar is het mee ontstaan. De tas kan normaal goed mee op de fiets en in de regen zie ik ook geen problemen.
Als ik naar de bureau wandel door de regen (wat soms al snel 20 min is) dan druppelt het er gewoon af en door de manier van sluiten en de gebruikte materialen lijkt me die goed waterdicht.
Hij wordt er allesinds niet lelijk van ofzo als je dat bedoelt.

Ze hebben een speciale reeks voor echt hardcore fiets gebruik maar die ziet er ook wel minder classy uit.
Dank voor je antwoord. Zo hardcore ben ik niet, maar wil wel zeker weten dat de laptop van de zaak droog blijft in een buitje :)
In het stukje bescherming zeg ik hierover ook iets.
Er is wel een caveat die ik vermeld: "Enige nadeel is het aparte vak waar je laptop in zit dat alleen met een rits beschermd is. Bij langdurige stortregen even de laptop verhuizen naar het binnenvak dus."

Deze zit aan de zijkant van de tas dus het zou mogelijk kunnen zijn dat water dat naar beneden loopt na lange regen dat dit op de rits komt en dan naar binnen sijpelt.
Wanneer het dus de mother of rain is zou ik de laptop naar het binnenvak verhuizen.
Zelf heb ik al in giga regen gewandeld zonder me over dit te storen maar het zou kunnen.
Een gewone rugzak gaat sowieso minder goed beschermen en dat is hetgeen we van de firma kregen om onze laptop droog te houden.
Duidelijk verhaal, nogmaals dank voor de verduidelijking!
Heb mijn command messenger vanmiddag binnen gekregen :D
Helaas nog 32,40 moeten afdragen aan extra belasting en invoerrechten enzo >_< maar is het nog steeds waard.

Nu maar eens kijken hoe deze tas zich in dagelijks gebruik verhoud.
Ah je hebt hem via de US besteld?
Ja jammer wel van die invoerrechten dan...
Prijs jezelf gelukkig dat je hem niet in BelgiŽ hebt laten leveren, daar hadden de invoerrechten het dubbele kunnen zijn.

Normaal hebben de aan het begin van de review vermelde sites de artikelen wel en anders geraken ze er wel aan als je via email dit navraagt. Dan omzeil je de invoerrechten.
Klopt, inderdaad via America. Was een goede aanbieding op de tas + kleur die ik wilde hebben en de shop in Nederland was die gewoon 160 euro sowieso, maar hadden ze de kleur niet.
Nu dat ook betaald, maar als die inklaring niet gedaan was (altijd een gokje waard) dan was ik dus 32,40 minder kwijt geweest :)

Sowieso geen spijt ;)