Microsoft Lumia 640 4G Zwart Review

Devilmen 24 juli 2015, 364 views

Microsoft Lumia 640 4G Zwart

Simpel te gebruiken telefoon welke soepel loopt. De UI is gelijk aan de UI van Win8.1. Het gebruik wijst zich van zelf, soms alleen even zoeken naar settings gezien ik normaal Android and BB10 gebruik. Nadeel is 8GB geheugen en het feit dat Here de kaarten niet op SD kunnen

Pluspunten

• Soepele interface
  • Simpel in gebruik
  • UI matched met Win8.1

Minpunten

• 8GB geheugen

Simpel te gebruiken telefoon welke soepel loopt.
De UI is gelijk aan de UI van Win8.1.
Nadeel is 8GB geheugen en het feit dat Here offline navigatie de kaarten niet op SD kan opslaan.
Na installeren van NL, B, L, DE en F is het geheugen vol.
Momenteel weet ik geen work-around om dit op te lossen.
Wanneer of het geheugen een stuk meer zou zijn of het Here dilemma opgelost zou zijn zou deze telefoon een super toestel zijn voor de aankoopprijs.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 640 4G Zwart?

Het geheugen is niet veel nee, maar je zou voor weinig een 8 of 16GB Micro SD kaartje erin kunnen zetten. Dan kan je de Here maps daarop zetten :)
Ik had een werkinstructie gevonden op internet, maar deze werkte niet meer omdat je een bepaald app nodig had die niet meer in de market staat.

Hoe kan ik deze kaarten overzetten?
Volgens mij is er een nieuwe versie van de app gekomen: https://www.microsoft.com...-controleren/9wzdncrfhv13

Maar ik kan het niet controleren, ik heb een Lumia 930 die heen sd card slot heeft... Dus ik hoop dat deze app je goed kan helpen :)

Je hebt gelijk... Het kan gewoon niet meer. Pas vanaf Windows Mobiel 10 weer helaas.

[Reactie gewijzigd door Harmsen op 24 juli 2015 11:40]

Waar wordt gerept over "geheugen" bedoelt men opslagcapactiteit en niet "ram".

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 25 juli 2015 10:56]

Inderdaad. Ik bedoel de opslagcapaciteit.
Als aanvulling op wat Harmsen zei, met een Micro SD kaartje ben je veel beter uit.
De kaarten kun je zo verplaatsen naar de Micro SD, alleen duurt het even als je wat meer hebt.

Als je alle apps wat mogelijk is verplaatst hierop, de standaard opslag voor Foto's (foto's en video van de camera), Apps, Muziek en Video's, heb je ~50% ruimte vrij op je telefoon.

Zelf gebruik ik de telefoon als vervanger voor een 925, welke in beeldkwaliteit, snelheid, ram gewoon hetzelfde / sneller presteert.
Kwa foto's/Video's mis je de ''zeiss'' optie, maar de kwaliteit van de foto's/video's zelfs zijn hetzelfde en natuurlijk die 8gb opslag, maar zoals gezegd, met de Micro SD is dat op te lossen.

Hoe kan ik deze kaarten overzetten??
Ik dacht dat ik mijn kaart had overgezet naar de Micro SD, maar blijkbaar gaf Opslag inzicht het verkeerd aan.

Maar waarom heb je naast NL ook B, L, D, F nodig?
Reis je dagelijks door deze landen volledig?
Anders alleen beperken tot de gebieden, met F en D kun je ook ''provincies'' downloaden i.p.v. helemaal.

Of als je het aandurft kun je de Mobile 10, 10166 proberen, mocht dat niet goed gaan, kun je zo herstellen naar 8.1 met de Recovery Tool.