Specificaties 27" @ 2560x1440 (IPS, 4ms) - Bekijk alle specificaties

Asus MG279Q Zwart Review

RedBa 23 juli 2015, laatste update op 23 juli 2015, 2.127 views

Asus MG279Q Zwart

2x USB 3.0 aansluitingen die helaas op de achterkant van het scherm zitten. 1x mini display 1x gewone display en 2x hdmi. Verder zijn er een mini display naar gewone display, hdmi, stroom en een USB 3.0 kabel meegeleverd.

Pluspunten

• IPS paneel
  • 144Hz
  • Freesync

Minpunten

• Freesync alleen tussen 30 ~ 90 Hz

Mooi scherm met van alles erop en eraan
2x USB 3.0 aansluitingen die helaas alleen op de achterkant van het scherm zitten dus niet even gemakkelijk iets aansluiten zoals een USB stick of Externe USB schijf. 1x mini display 1x gewone display en 2x hdmi. Verder zijn er een mini display naar gewone display, hdmi, stroom en een USB 3.0 kabel meegeleverd. Heb het scherm aangesloten op mijn Sapphire R9 290 die zeker zijn best moet doen op 2560x1440 resuloutie tijdens het gamen. Een betere videokaart zal ik zeker aanraden. Ik ga in december kijken voor een andere videokaart.

Gamen
Ik moet zeggen dat ik nog niet de ideale instelling heb gevonden en dan twijfel ik tussen 140Hz en Freesync. Ik heb voorlopig maar gekozen voor Freesync omdat mijn videokaart in Battlefield 4 toch bijna nooit boven de 100 frames stabiel blijft. Misschien dat een betere videokaart me op ander instellingen doet laat uitkomen. Ik ben zeker wel tevreden over deze instelling want met het IPS paneel en Freesync is het merkbaar allemaal veel vloeiender. Mijn vorige scherm was een Asus VE278 met TN paneel en 60Hz.

Desktop
Ook als je niet gamed is dit scherm een aanrader en dat komt denk ik vooral doordat het een IPS paneel is. De resolutie van 2560x1440 is ook super prettig, nu kun je al veel kwijt op een 27 inch scherm maar nu zeker met die resolutie. Mijn vorige scherm kon maar 1920x1080 aan. Het ziet er allemaal gewoon veel mooier uit dan op een TN scherm. Al weet ik niet hoe dat is met een resolutie van 2560x1440 op een TN paneel.

Bouwkwaliteit
Het scherm is in hoogte verstelbaar, best hoog ook trouwens en heeft een stevige draaibare voet. Voor de rest weinig op aan te merken.

Menu
Het menu is eenvoudig te bedienen met een soort van joystick rechts onder aan de zijkant achter op het scherm. Misschien is dat even wennen voor sommigen. Er zijn veel mogelijkheden in dit menu zoals een paar voor gedefinieerde instellen om je scherm in een bepaalde modus te zetten bv Racing, Cinema RTS/RPG en FPS mode. Bij mij staat het scherm in FPS mode en dat bevalt goed. Voor de rest weinig aangepast behalve Freesync aanzetten natuurlijk.

Als je kijkt naar de prijs moet ik ook eerlijk zeggen dat het een behoorlijke klap geld is voor een scherm. Ik heb er alleen nog geen moment spijt van gehad eigenlijk. Het scherm geeft heel mooi beeld en is de resolutie van 2560x1440 heel erg prettig. De hogere Hz doet daar ook een bijdrage aan denk ik. Al met al heel erg tevreden over het scherm en al zijn features.

Heb jij ook een Asus MG279Q Zwart?

Meer advertenties

Hoe is de kleuren weergave vergeleken met je oudere TN monitor? Voornamelijk uit interesse, ben voorlopig nog niet toe aan een nieuwe monitor. Eerst de pc weer een upgrade geven.

Zo te zien is deze monitor nagenoeg even duur als de concurrerende modellen met TN panneel, dus een echte keuze kun je het niet noemen. Meer benieuwd of het verschil zo groot is als velen zeggen.
Mijn oude scherm staat beneden bij mijn oude pc en als ik daar achter ga zitten vind ik het verschil heel erg groot. Ik weet niet of het aan de resolutie ligt of het IPS paneel dat durf ik niet te zeggen maar het verschil is zeker te zien.
Kwa kleuren vind ik het moeilijk te zeggen, dat is misschien ook wel smaak denk ik. Ik hou bv niet van de hele velle kleuren die de Samsung schermen vaak hebben, beetje lolipop kleuren weet niet hoe je dat moet uitleggen, vel en nogal overdreven niet zoals echte kleuren zijn. Dat heeft dit scherm totaal niet. (Nu hoop ik niet dat het IPS paneel uit de Samsung fabriek komt :+ )
Snap wat je bedoeld. Heb een oude monitor van samsung met tn paneel. Maakt niet uit wat ik doe met de instellingen, er zijn altijd 2 kleuren die verzadigd raken. Dat je het verschil tussen bepaalde tinten in de kleur niet meer ziet. Lichtrood of donkerrood ziet er bijna hetzelfde uit zeg maar: fel knal rood dus. Lolipop kleuren vind ik wel een goeie term haha.
Met IPS heb je dit dus niet, komt wel een keer in huis. Jij hebt met deze monitor iig de sweet spot qua kosten en wat je ervoor krijgt!

Heb een tv van samsung staan (f6400) waar ik het mee vergeleek. Heb het maar opgegeven met de instellingen te pielen. De tv is ook velen malen nieuwer, en heeft voor een lcd tv erg neutrale kleuren. Speel mijn single-player games voorlopig wel op de tv iig :D Multiplayer games is de latency wat te hoog.
FREESYNC valt aan te passen. Die van mij is nu tot 144hz. Alleen merk ik bij Freesync vaak 'lag', weet niet waar dat aan ligt. Hoe stellen jullie dit in?
Kun je mij vertellen hoe je dit aan de praat krijgt? Misschien link naar artikel... :-)
@FreakerTweaker Hoe doe je dit aanpassen dan?
Alsjeblieft http://nils.schimmelmann....sus-mg279q-freesync-range

Je kunt aangepaste drivers downloaden waarbij de grenzen van FreeSync worden veranderd.