T-Mobile Vairy Touch Zwart Review

ps3player 9 mei 2009, laatste update op 9 mei 2009, 7.106 views

T-Mobile Vairy Touch Zwart

Pluspunten

• Goedkoop.
  • Snel.
  • Goede interface.
  • Veel opties meegeleverd.
  • Goede gespreks kwaliteit.
  • Windows mobile rip-off maar dan goed.
  • 2e stylus 1gb micro sd kaart en headset meegeleverd.

Minpunten

• Niet te besturen zonder stylus ( misschien door mijn dikke vingers ) met nagels gaat het namelijk wel goed.
  • Kleine batterij > korte gebruiksduur.
  • T-mobile.
  • Komt beetje fragiel over op bepaalde plekken.
  • Oplader maakt een apart zoem geluid met interval van 10 sec (hoge piep)

Zojuist heb ik dit telefoontje voor "erbij" op de kop getikt bij de T-mobile shop.

Nadat ik de winkel verlaten had kon ik mezelf niet bedwingen om meteen het telefoontje van de verpakking te ontdoen.

Mijn eerste indruk was : Nou zeg , wat een klein ding!
Na de erg kleine batterij geinstalleerd te hebben en het ding te hebben opgestart ( zeer snel) heb ik een beetje lopen priegelen met het apparaat.

Ik moet zeggen, het is een leuk ding, alles wat je nodig hebt zit er op.
Zeker in vergelijking met mijn iphone is het wel een val terug naar een jaar of 2 geleden maar dat mag de pret niet drukken.

Er zit zelfs een optie op om per dag per tijd aan te geven wanneer het ding aan en uit moet gaan.
Zeker handig om in het weekend niet gestoord te worden door zatte mensen die het leuk vinden om om 5 uur snachts even de avond met je door te spreken.

Bouwkwaliteit is aardig, het ding voelt een beetje fragiel aan , en je merkt wel dat het geen A-merk betreft.
In vergelijking met mijn oude cookie komt hij toch wel aardig in de buurt.

Het scherm reageert goed op de stylus, al is het drukken met je vingers niet te doen, dit omdat de knoppen op het scherm simpelweg te klein zijn.

Accutijd kan ik nog geen uitspraken over doen, al zal dat niet schokkend lang zijn omdat het batterijtje net zo groot is als een dubbel lego blokje.

Gesprekskwaliteit is goed te noemen, beter dan mijn oude nokia azure in iedergeval.

Om alles even kort samen te vatten:

Voor die 60 euro incl 15 euro beltegoed en een 1gb micro sd kaartje dat je erbij krijgt is het zeker geen miskoop.

Een leuk ding om erbij te hebben, als hoofd telefoon die je nogal eens laat vallen, stuiteren, in een hoek smijt zie ik hem toch minder hoge punten scoren.

Wellicht word ik hierin nog positief verrast.

Hang je hem aan je pc of mac , dan krijg je op de telefoon de keuze om te kiezen om hem als massa opslag apparaat te gebruiken ; webcam of een com poort.
Je kunt het ding dus ook als modem gebruiken op je laptop.

Zeker positief te noemen.

Wat ook positief is : ik kan mn beltoon eens horen, iets wat bij mij iphone 2g amper te doen is in een drukke winkelstraat.

Via bleutooth dingen versturen gaat ook als een fluitje van een cent , 10 mb in 2 min.

Heb jij ook een T-Mobile Vairy Touch Zwart?

Waar-de-loos apparaat.
Ik heb hem sinds een paar maanden. Ik moet toegeven: ik heb 'm gekocht omdat hij zoveel op de HTC Touch Dual lijkt, ik vind het ook een mooi slank toestel met een groot scherm. Jammer genoeg maken ze geen gebruik van het grote scherm door minuscule toetsjes te weer te geven in plaats van vingerdikke toetsen of de mogelijkheid te typen met 1-2-3-4-5-6-7-8-9.
Ik heb dit altijd maar voor lief genomen, maar mijn Vairy (inmiddels 2e ivm. met stof onder het scherm) valt sinds een paar dagen steeds uit, zonder dat de batterij leeg is of dat ik iets raar doe.
Ik kan maar een ding concluderen: koop 'm niet! Denk niet, "ah T-mobile, goede kwaliteit", denk liever het overduidelijke: voor 60 euro krijg je geen goede touchscreen-telefoon. Ga dan voor die Samsung of Nokia maar koop dit prul niet.
Ik ga terug naar de winkel en zal aangeven dat ik het een prul vindt: hopelijk mag ik een ander toestel uitzoeken, want hier wordt ik niet vrolijk van.
Om eerlijk te zijn viel jouw review mij best wel op.

Edit: Ik zie het al, je hebt n en ander aangepast. Perfect ;)

Je bent de eerste die hier een review over maakt en om eerlijk te zijn neigt het me toch wel een beetje om deze telefoon ook voor de lol erbij te nemen ;)

Het gebruiken van deze telefoon met de vingers is inderdaad niet mogelijk, daarvoor heb je een capacitive touchscreen nodig, terwijl dit een resisitive touchscreen is (Als het goed is ;)) maar dat is bekend bij dit soort telefoons.

Hopelijk komen er nog kopjes bij, en misschien een foto van de telefoon zelf en door de telefoon, verder lekker informatief en zoals hierboven al gezegd, ik denk dat ik zo'n telefoontje aanschaf als "erbij"

[Reactie gewijzigd door Merethil op 9 mei 2009 18:55]

Je kan een resistive touchscreen gewoon met je vingers bedienen hoor.. ;)
Klopt, maar lang niet zo makkelijk als een capacitive touchscreen ( la Samsung UltraTOUCH, Samsung TouchWiz en de alom bekende iPod touch en iPhone).

Het is mogelijk, maar lang niet zo aan te raden als bovenstaande :)
heb het toestel ook vandaag binnengekregen.
maar ey, als je kijkt wat je krijgt voor deze prijs dan mag je dus niet klagen.
weet iemand hoe ik de beltonen en berichtsignaaltonen kan veranderen?
Bij profielen, ofzo (stil vliegtuig etc.)
Het is gewoon een HTC touch clone, ik vind het zieleg voor "Het" iphone bedrijf van Nederland
Deze soort cloontjes koop je in China niet in Nederland
Ik probeer een muziekje te ontvangen via bleutooth , heb het ook al geprobeerd via pc maar het lukt ** niet . :(
Voor €60,- vind ik het een prima telefoon. Heb er een jaar mee gedaan, ben toen overgestapt naar een andere provider en kon de telefoon niet meer gebruiken. Van deze telefoon moet je gewoon niet te veel verwachten. Het is geen HTC! Het is gewoon een nep touch telefoontje, maar prima voor dat geld!