Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon SHARK ZONE M20 Review

TenzinNL 21 juli 2015, laatste update op 21 juli 2015, 282 views

Sharkoon SHARK ZONE M20

Prima muis die net even wat extra's bied.

Pluspunten

• Ergonomische design
  • Extra functionele knoppen
  • Lekker in de hand

Minpunten

• Volume knop moeilijk in te drukken

Reden aanschaf

Omdat ik voor mijn werk (Software Engineer) veel achter de PC zit vind ik het belangrijk om goede apparatuur te hebben. Een muis is toch iets wat je een groot gedeelte van de dag in je hand hebt, dus mag daar best aandacht aan worden besteed.

Ik heb deze muis momenteel in prive tijd in gebruik.

Algemeen

De muis heeft een goede (ergonomische) handgrip. Over het algemeen zijn de meeste computermuizen te klein. Omdat de gebruiker hierbij zijn/haar hand extra moet buigen om de muis knoppen te kunnen bedienen.

Bij deze muis heb je, zeg maar de bal van je hand, op je bureau terwijl je vingers in rust over de muis heen liggen. Hierdoor hoef je, je vingers niet aan te spannen om op de rechter en linker muis knop te drukken.

Naast de standaard knoppen zitten er een aantal extra knoppen bij die de muis net wat functioneler maken.

Midden:
  • Linker muis knop
  • Scrollwiel
  • Rechtermuis knop
  • DPI knop
Door op de DPI knop te klikken word de snelheid van de muispointer aangepast. Je hebt hierin 4 snelheden. Op welke snelheid de muis staat is te zien aan de 4 gestreepte lampjes aan de linker kant.

Links:
  • Browser: Pagina verder
  • Browser: Pagina terug
  • Volume hoger
  • Volume lager
Deze knoppen zijn met je duim te bedienen.
De browser knoppen zijn makkelijk in te klikken, de volume knoppen is wat lastiger.

Rechts:
  • Extra linker muis knop
Aan de rechterkant (waar je ringvinger op rust) zit een extra linker muis knop.

Terwijl de muis aan de computer geconnect zit pulseerd het gele licht zactjes heen en weer. Dit is te zien aan de scrollbar en de lichtknop aan de achterkant. Dit licht is echter niet zo heel sterk, als je je hand op de muis heb zie je er zelfs niets van.

Positieve punten
  • Muis ligt lekker in de hand
  • Ergonomische muis, er is ruimte voor de duim, ringvinger en pink.
  • Mooi design
  • Geeft meer mogelijkheden dan de traditionele muis.
Kan verbeterd worden
  • Volume knop bij de duim is moeilijk klikbaar
  • Muis is waarschijnlijk iets te klein voor mannen met grote handen
Ik ben zelf hardstikke tevreden met deze muis.
Hij ligt lekker in de hand, en de extra knoppen geven net wat meer mogelijkheden. Momenteel gebruik ik deze muis thuis, maar ik ben van plan om deze binnenkort nogmaals aan te schaffen voor op mijn werk. De prijs van 25,- die ik ervoor heb betaald is deze zeker waard.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat deze muis voor een man met grote handen warschijnlijk iets te klein zou zijn in ergonomisch opzicht. Maar voor een vrouw met een gemiddelde handgrote is dit en muis die perfect in de hand past.

Heb jij ook een Sharkoon SHARK ZONE M20?

een gewoon goede review :)
+1, misschien met foto's erbij wordt het +2!