Specificaties 7.2-kanaals met 160W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Onkyo TX-NR626 Zwart Review

daen 20 juli 2015, laatste update op 21 juli 2015, 589 views

Onkyo TX-NR626 Zwart

Zeer goede featureset en mooi design. Dankzij kalibratie klinkt het geluid ook goed met mindere luidsprekers in een minder ideale ruimte. OSD-menu oogt wat verouderd en het kost wat tijd om alles te vinden. Verder ben ik heel erg tevreden met dit apparaat!

Pluspunten

• Featureset (Audyssey-kalibratie, twee zones, twee HDMI-outputs, internetradio)
  • Grote variatie aan niet-triviale inputs (ook nog component en platenspelerversterker)
  • Strak en mooi afgewerkt design

Minpunten

• OSD-menu oogt wat verouderd en is soms wat onlogisch ingedeeld

Geluidskwaliteit Score: 4
AV-receivers zijn wat mij betreft erg persoonlijk, dus dat maakt deze toelichting dus wel wat subjectief. Voor mij heeft dit type precies de featureset die bij mijn wensen aansluit: dubbele HDMI-out (tv en beamer), twee zones (voor muziek in de keuken), internetradio, component in (voor de Wii), bluetooth en platenspelerversterker.

Aangezien ik geen high-end luidsprekers heb ben ik erg gecharmeerd van de Audyssey-feature, waarbij de TX-NR626 de ruimte en de luidsprekers kalibreert m.b.v. een microfoon en toch een heel mooi geluid weet neer te zetten in mijn alles behalve ideale woonkamer.

OSD is soms een klein beetje ouderwets en iets lastiger te bedienen dan nodig is, maar werkt prima en is stabiel. Leuk is dat er ook een webserver draait op de TX-NR626 waar je met de hand internetradio-urls in kan copy-pasten. Ook voor mobiele telefoons is er een app om het apparaat te bedienen, maar zelf maak ik hier amper gebruik van. De afstandsbediening is eenvoudig, maar functioneel. De receiver heeft een eenvoudige functie waarbij de afstandsbediening kan worden ingesteld om andere apparaten te kunnen bedienen.

De meeste Onkyo's lijken wat betreft design op elkaar, deze wijkt daarin niet af. Het design is strak, netjes afgewerkt en subtiel.

Heb jij ook een Onkyo TX-NR626 Zwart?

hi ik hem nu 2 jaar en teveel al bij de reperateur geweest, internet radio is echt but. deze blijft happeren koop niet zo gouw een nieuwe onkyo. :(
Ik heb dat vaker gelezen bij mensen. Volgens mij kwam het vooral doordat de PCB met de HDMI-verwerking warm wordt en daardoor defect raakt (de Achilleshiel van Onkyo), maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. Heb je de AV-receiver toevallig in een kast staan waar de koeling slecht is?
hey thx,

hij is 3 x naar mijdrecht geweest, laatste keer is er een ander stuk hardware vervangen en (hdmi board 2x vernieuwd/ 1 wifimodule) nieuwe stukje software geprogameerd. waar ik alleen nog last van heb is dat de internet radio 2 tot 6 x happert in 1 uur. erg irritant.
hij staat rechtstreek op de expiriabox v10 ( 500mb up/download glasvezel)
alle utp kabels cat 5 en getest. dus ik denk toch dat de audi chip/buffer geheugen gaar zijn.
o de Onkyo hangt vrij op een V-beugel aan de muur. vrij in de lucht dus, de 120mm fan draaid nooit( deze is getest) toch vindt ik hem zeker aan de warme kan.
misschien moet ik de fan zonder termokop rechtstreek aansluiten, zodat er een constante lucht stroom blijft als het apperaat aan is. ;)
Dan is die inderdaad wel erg vaak stuk gegaan. Erg vervelend! Internetradio hapert bij mij ook weleens, dan is het enkele seconden stil. Dat mag natuurlijk niet gebeuren, maar daar erger ik me niet zo aan.
Precies wat je zei over die fan had ik ook in gedachten. Bij mij staat die namelijk in een kast, maar de fan gaat ook nooit aan. Volgens mij moet het wel heel warm worden voor die een keer aan gaat. Misschien dat ik een keer een externe fan aansluit via de USB-poort of zo.

[Reactie gewijzigd door daen op 28 oktober 2015 09:30]

hey dean,

thx man, heb Onkyo Europa gemailt ( Duitsland ) geen enkelen reactie.
jammer ik was toch altijd wel gek op het merk Onkyo. helaas de afthersale is niet
in orden van Onkyo. maar alles draaid verder wel. :)