Microsoft Lumia 532 Zwart - Reviews

Specificaties 4" • 800x480 • 8GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Microsoft Lumia 532 Zwart Review

johan63 18 juli 2015, laatste update op 19 juli 2015, 561 views

Microsoft Lumia 532 Zwart

Een Kruidvat telefoon. Met ¤30,- data tegoed betaal je voor de telefoon slechts ¤24,- ! (incl thuiskopieheffing) Leuk om eens te proberen maar met Microsoft software issues. Neem je die voor lief dan heb je een geinig toestel met een prima, hoekige, bouwkwaliteit voor een belachelijke prijs.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit, goede ligging in de hand
  • Snelle opstart besturingssyteem
  • Iets ondermaats scherm maar nog goed afleesbaar in de zon

Minpunten

• Geen flitser op de camera (logisch voor dat geld...?)
  • De Microsoft software... net niet...
  • Puntige hoeken, lastig in je broekzak

Bouwkwaliteit prima in orde: Geen piepje noch kraakje en het toestel ligt lekker in de hand.
Helaas zijn de hoeken van het toestel puntig en daardoor wat minder in je broekzak.
Hardwarematig:
Prima GPS,
goed WiFi bereik en stabiel,
zeer goede belkwaliteit, luidspreker is zeer duidelijk zelfs hard te noemen op hoogste stand,
Beeldscherm is duidelijk afleesbaar, iets minder in de volle zon, maar mag wat helderder zijn.
Het touchscreen reageert overigens goed als je iets harder drukt dan je gewend bent.
Knoppen aan de zijkant zijn dik, duidelijk voelbaar maar vergt enig gewenning om te bedienen.
Batterijduur vind ik zeer aardig.
Zonder problemen 48 uur standby met af en toe wat data verbruik en redelijk wat bellen.
Ben geen gamer maar heb een game geļnstalleerd voor te testen en was hier niet tevreden over.
Veel wachttijd bij het laden. Grote games (iets met Minions in mijn geval) zijn dus lastig.
Maar dan de software.
Na de nodige updates draait het toestel op Denim.
De updates gaan vlekkeloos en je bepaalt zelf of je deze installeert.
Downgraden schijnt niet mogelijk te zijn heb ik begrepen.
Raar is, als je gebeld wordt, dat je eerst het toestel moet ontgrendelen voor je het gesprek kan aannemen.
Het scrollen gaat niet razendsnel maar op een, naar mijn mening, prettige rustige manier.
De Store bevat al mijn apps die ik op Android ook gebruik maar bv een Marktplaats is ver ondermaats.
In vergelijking met Android is het allemaal net iets te omslachtig of niet goed uitgewerkt.
Ben benieuwd of W10 een verbetering is voor de MS toestellen.

** na een week problemen met mijn geheugenkaart.
Plaatste het toestel in mijn autohouder en werd vriendelijk herinnerd om de geheugenkaart te scannen op fouten.
Voor mij betekende dit dat ik bv geen Here (navigatie) meer kon gebruiken want deze wordt automatisch op de geheugenkaart geplaatst. Lastig. Ben er nog mee bezig..

Samenvattend:
Leuk toestel voor zeer weinig geld, zeker om eens het Microsoft gebeuren eens uit te proberen.
Of mijn volgende toestel weer een MS toestel zal worden daar ga ik hard over nadenken.
Qua software is het nog niet helemaal geweldig.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 532 Zwart?

Je koopt dit toestel niet als je Highend specs wil.
Het is duidelijk een budget toestel en het gedraagt zich daar ook naar.
Persoonlijk vind ik Windows 8(.1) bagger op een PC of laptop.
Heb geen ervaring met een tablet of telefoon.
Daarom heb ik dit toestel gekocht: beetje spelen met de software.
Voor deze prijs kan je jezelf geen pijn doen vind ik.
Mijn conclusie na 1 week intensief gebruik is dat de software toch wel te verbeteren valt.
Sommige dingen zijn gewoon niet logisch en zelfs omslachtig
(al eens geprobeerd om een ringtone te installeren vanaf SD ?)
Grootste frustratie is toch wel de plotselinge corrupte SD kaart.
Het aanbevolen scannen wordt halverwege afgebroken en de kaart is, onder Denim, niet meer toegankelijk.'
En dat gebeurde toevallig net toen ik aan het navigeren was..
Da's knap lullig want alle kaarten, stemmen etc staan op SD.
Ringtone? Plaatsen in de ringtone map. Kan via Windows explorer, of via explorer op de telefoon. Hierna onder instellingen -> beltonen & geluiden je ringtone opzoeken en instellen.
Dat je SD kaart corrupt is hoeft helemaal niks met je toestel te maken te hebben, maar gewoon met een rotte SD kaart. Komt ook voor in Android toestellen, camera's, etcetc. Desalniettemin wel erg vervelend! Al geprobeerd om 'm in een PC te scannen en op fouten?
Wat is er dan mis met de software?
Ik moet zeggen dat ik juist heel blij ben dat ik niet meer met Android werk sinds ik deze telefoon heb, maar dat het ding gewoon lekker werkt, zoals ik van een Windows toestel zou verwachten. Ik ben eigenlijk nog geen vreemde dingen tegengekomen met betrekking tot de software.
De laadtijden bij games zijn misschien wat lang, maar voor een budgettoestel vind ik juist dat het nog allemaal prima loopt, ook al duurt het eventjes voordat je het kan gebruiken. Maar dat is denk ik ook het enige dat ik erop aan te merken heb, en zou dat niet echt een minpunt willen noemen.
De grap is dat de SD kaart juist niet corrupt is.
Gisteren de kaart weer teruggezet en de telefoon zag de kaart ineens weer zonder scannen.
Ga dit nog verder uitvogelen hoe dat allemaal plotseling kan gebeuren.

Qua software ?
Nogmaals, ik vind het soms niet logisch in elkaar zitten.
Kwestie van wennen misschien.